Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, ile przed GMP powinien byc ustawiony zapłon w charcie s60 ? Zapłon może mieć wpływ na moc i v max ?
Zapłon w Charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp. s60, to cylinder 60cc? to raczej nic nie zmienia, punkt będzie taki sam albo ewentualnie będziesz musieć trochę doświadczalnie go ustawić.

Zapłon ma wpływ na moc i vmax, ale generalnie silnik powinien odpalić na każdym ustawieniu. Dlatego warto go idealnie ustawić.
(08-07-2018 20:20:19)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Zapłon w Charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp.

Zapłon ma wpływ na moc i vmax, ale generalnie silnik powinien odpalić na każdym ustawieniu. Dlatego warto go idealnie ustawić.

A gdy pojemnosc cylindra ,tłok jest ciut większy ten punkt pozostaje dalej taki sam czyli 2,5mm przed GMP ? Chodzi o to że odpala od tyku ,wkręca się ładnie , nie dusi ,lecz jedzie max 50 km/h , może to być wina źle ustowianego zapłonu ?
Skoro jedzie i wkręca się dobrze to nie szukałbym przyczyny w zapłonie. Punkt przy tak małej zmianie pojemności raczej zostanie ten sam, ale dla pewności możesz sprawdzić ustawienie np. 2,4 2,3 ... 2,0

Może to coś z gaźnikiem? No i jak mierzysz prędkość? oryginalny v-max Charta to 60-65km/h
(08-07-2018 20:27:16)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Skoro jedzie i wkręca się dobrze to nie szukałbym przyczyny w zapłonie. Punkt przy tak małej zmianie pojemności raczej zostanie ten sam, ale dla pewności możesz sprawdzić ustawienie np. 2,4 2,3 ... 2,0

Może to coś z gaźnikiem? No i jak mierzysz prędkość? oryginalny v-max Charta to 60-65km/h

Własnie nie mam sie do czego przyczepić w gaźniku, uszczelnionny, wyczyszczony (14mc), niby wlasnie wkreca ,niby wszystko okej, no ale tak mysle wlasnie ze te 60 powinien leciec, dlatego o zapłonie pomyslalem ,ze nie w tym punkcie jest ustawiony,patrzylem na licznik w nim,ale i gps w tel 52 pokazało,no i czuc jak sie jedzie ze wiecej nie ma, chyba ze się mylę i na wiecej go poprostu nie stać
Hmm, może spróbuj zmienić przednią zębatkę na większą to wtedy zyskasz na v-maxie. No chyba że ten nowy cylinder co masz źle dotarłeś czy coś, i teraz ma muła albo po prostu cylinder jest źle wykonany (za małe i źle rozmieszczone okna) co w nowych cylindrach dzisiejszej produkcji często się zdarza. Możesz oddać cylinder do portingu (albo samemu wykonać tylko trzeba mieć trochę pojęcia) albo przeróbki na 50/4 to wtedy zyskasz na mocy. Bo z tego co piszesz to nie ma się do czego doczepić.
Też tak myślę że to wina cylindra "60" Nowe, źle wykonane
(09-07-2018 01:37:48)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]Też tak myślę że to wina cylindra "60" Nowe, źle wykonane

No to nie pocieszyłeś , no ale tak też może być
Masz cylinder "60" z Almotu? Z tym pancernym tłokiem od czołgu, który waży tyle co 3 oryginalne ZMD?
(09-07-2018 23:11:45)BigSoft napisał(a): [ -> ]Masz cylinder "60" z Almotu? Z tym pancernym tłokiem od czołgu, który waży tyle co 3 oryginalne ZMD?

Tak mi się wydaje że to właśnie ten potwór ? kupowałem na Jack Motors zestaw,, że wcześniej nie widziałem że takie ma opinie ech, czyli na lepiej nie mam co liczyć. ?
Poprostu zmień tłok Smile
Od mbx na przykład, albo kible 2t.
W moim wątku o tłokach do 023 jest kilka pewniaków, do 027 też podejdą.
Zmiana tłoka to podstawa. Pamiętam jak dziś, jak sobie kupiłem to "cudo" ładnych parę lat temu. Najgorzej wydane (niemałe wtedy) pieniądze na Charta... Można to oczywiście uratować. Inny tłok + poprawa kanałów i ogień.
a Jest tu ktoś kto poprawi mi kanały i zrobi jeszcze dwa, ? Smile
Lagoon, polecam. Nowe cylindry mają za małe okna w Charcie, płuczące tak konkretnie.
Stron: 1 2
Przekierowanie