Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka Silnik 023 Pomóżcie :(
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam serdecznie,
Romet 023 - kwadratowy 2 biegowy po złożeniu silnika. Jak jest wciśnięte sprzęgło chodzi idealnie. Jak się puści sprzęgło wyje na luzie, ma opór, trze i gaśnie na niskich obrotach.
Były wymieniane tulejki choinki w kraterach. Te ze sklepu były bardzo ciasne. Trochę je dotarłem papierem ściernym żeby wałek się obracał. Ale zostawiłem tak, że obraca się z lekkim oporem. Choinka nie chodziła zupełnie luźno.
Co może być powodem wycia??? Silnik ładnie odpalił, choć z puszczonym sprzęgłem na jedynce słaba moc, coś trze w środku. Po wciśnięciu sprzęgła chodzi idealnie. Czy te tulejki się dotrą? Póki co silnik chodził max 5-10 minut.
Czy lepiej rozebrać i wkleić stare luźne tulejki na klej do łożysk? (maaasa roboty)..
Proszę pomóżcie na cito bo mamy weekend, to może byśmy to jeszcze raz rozebraliSad
Za ciasno ma skrzynia. Musisz rozebrać i poprawić. Dawałeś jakieś podkładki pod zębatki? Sprawdzałeś przed skręcaniem czy skrzynia lekko pracuje?
To że jak wciskasz sprzęgło i jest ok, to normalne bo odłączasz wtedy całą skrzynię. Na luzie pracuje część skrzyni, a na biegu prawie cała.
(23-06-2018 10:49:51)bkrukl napisał(a): [ -> ]Za ciasno ma skrzynia. Musisz rozebrać i poprawić. Dawałeś jakieś podkładki pod zębatki? Sprawdzałeś przed skręcaniem czy skrzynia lekko pracuje?
To że jak wciskasz sprzęgło i jest ok, to normalne bo odłączasz wtedy całą skrzynię. Na luzie pracuje część skrzyni, a na biegu prawie cała.

Sprawdziłem. Pracowała ciężko na tych nowych tulejach. Nie wiedziałem, że nie jest jak w 1989 roku, kiedy to szedłem do sklepu i wszystkie części były gotowe do montażu i chyba w większości pochodziły z fabryki Rometa.
Dzisiaj trzeba dopasowywać, docierać. Skrzynia chodziła ciężko ale myślałem, że się dotrze. Że nie trzeba drzeć papierem ściernym tulejek, gdzie tokarz powinien zachowywać dużą precyzję.
Chciałem bardzo podziękować za fachową poradę. :angel:
Zabieram się za rozbieranie... Planuje założyć stare tulejki na klej do montażu łożysk, bo stare były luźne w karterze. Mają niby lekki luz, ale jeszcze pochodzą.

Mam jeszcze pytanie, bo w międzyczasie zerwał się gwint na korku oleju.
Czy przegwintować z M10 na M12? Czy szukać innego karteru?
Spróbuj przegwintować, ktoś tu już tak robił na forum i trzymało tylko uważaj żeby było prosto.
A i jak zdecydujesz się na nowy karter to musisz kupić nową parę karterów żeby zachować osiowość, a nie tylko jeden karter.
Nagwintować to można bez problemu. Ja w ogarze gwintowałem na złożonym silniku :F
Przekierowanie