20-06-2018, 00:15:32
W moich rękach już jakieś 18 lat, dostałem jako prezent od dalszego wuja, w ramach jakiegoś rozliczenia z moim ojcem. Była w pełni oryginalna, trochę podniszczona, ale sprawna, z pełną dokumentacją. Do roku 2007 na chodzie z mniejszymi i większymi przerwami. Ostatnie 10 lat spędziła w reklamówkach i kartonach rozmieszczonych po całym domu. Sporo przeszła i sporo zostało zniszczone przez użytkowanie. Plan był prosty - naprawić co trzeba (a okazało się wiecej niż pierwotnie zakładałem), zrobić ocynki, czarne elementy dać do proszku, wyszkiełkować koła, umyć wszystko pozostałe i poskładać w oryginalnym lakierze.
Specyfikacja i zakres prac:
Rama:
- szkiełkowanie kół wraz z dekielkami + przetoczenie bębna tył, nowe oryginalne szczęki, rozpieraki, sprężynki p+t,
- odszukanie i doczyszczenie opon stomil z początku lat 2000,
- pełna regeneracja przedniego zawieszenia u Joozka (tuleje, sprężyny, zgarniacze, chromowanie jednej lagi, druga laga nowa),
- naprawa podnóżków kierowcy (jeden wielki spaw), naprawa ogranicznika skrętu, naprawa pękniętego mocowania wahacza z lewej strony,
- lakierowanie proszkowe stopki centralnej i podnóżków kierowcy na czarno oraz zdobycznego błotnika z mocowaniami na srebrny metalik (niestety)
- ocynkowanie wszystkiego co się dało, w tym części oryginalnych śrub,
- zgrubne umycie ramy, wahacza, zbiornika, widelców (tego pierwotnego i tego który jest teraz na szczęście udało się zdobyć w oryginalnym kolorze),
- poskładanie wszystkiego na nowych łozyskach, tulejach, ośkach, niektórych śrubach, gumach itd
Silnik:
- 023, 2b, zgodny numerami, dół seria
- cylinder 55cm3, splanowany 1.5mm od góry + podkładka, podniesony wydech o 1mm, tłok keeway z wąskimi pierścieniami
- gaźnik gm13f
- nowe, współczesne kolanko + ori tłumik w średnim stanie
- nowy kompletny napęd,
Co zostało:
- zmienić pokrowiec na siedzeniu + polakierować podstawę proszkowo,
- zmienić nakrętkę sztycy zawieszenia na ładniejszą,
- zmienic dźwignie zmiany biegów na chromowaną,
- zdobyć przedni błotnik z mocowaniami w ori lakierze,
- poprawić uchwyt lampy i tablicy,
- wyszkiełkować przedni bęben hamulcowy,
- zmienić stacyjkę,
- zmienić tłumik,
- zapłon cdi
Z racji, że prace wykonywałem między chartami, dokumentowane były głównie w formie vlogów i dalej zapewne też tak będzie. Zapraszam do obejrzenia chociażby tego filmu z końcowego etapu składania:
https://www.youtube.com/watch?v=LvqGGkybN5I
No i to by było w sumie na tyle, pracy było sporo, trochę jeszcze zostało, ale uważam, że było warto Wrażenia z jazdy - nieporównywalne, szczególnie po tylu latach
Specyfikacja i zakres prac:
Rama:
- szkiełkowanie kół wraz z dekielkami + przetoczenie bębna tył, nowe oryginalne szczęki, rozpieraki, sprężynki p+t,
- odszukanie i doczyszczenie opon stomil z początku lat 2000,
- pełna regeneracja przedniego zawieszenia u Joozka (tuleje, sprężyny, zgarniacze, chromowanie jednej lagi, druga laga nowa),
- naprawa podnóżków kierowcy (jeden wielki spaw), naprawa ogranicznika skrętu, naprawa pękniętego mocowania wahacza z lewej strony,
- lakierowanie proszkowe stopki centralnej i podnóżków kierowcy na czarno oraz zdobycznego błotnika z mocowaniami na srebrny metalik (niestety)
- ocynkowanie wszystkiego co się dało, w tym części oryginalnych śrub,
- zgrubne umycie ramy, wahacza, zbiornika, widelców (tego pierwotnego i tego który jest teraz na szczęście udało się zdobyć w oryginalnym kolorze),
- poskładanie wszystkiego na nowych łozyskach, tulejach, ośkach, niektórych śrubach, gumach itd
Silnik:
- 023, 2b, zgodny numerami, dół seria
- cylinder 55cm3, splanowany 1.5mm od góry + podkładka, podniesony wydech o 1mm, tłok keeway z wąskimi pierścieniami
- gaźnik gm13f
- nowe, współczesne kolanko + ori tłumik w średnim stanie
- nowy kompletny napęd,
Co zostało:
- zmienić pokrowiec na siedzeniu + polakierować podstawę proszkowo,
- zmienić nakrętkę sztycy zawieszenia na ładniejszą,
- zmienic dźwignie zmiany biegów na chromowaną,
- zdobyć przedni błotnik z mocowaniami w ori lakierze,
- poprawić uchwyt lampy i tablicy,
- wyszkiełkować przedni bęben hamulcowy,
- zmienić stacyjkę,
- zmienić tłumik,
- zapłon cdi
Z racji, że prace wykonywałem między chartami, dokumentowane były głównie w formie vlogów i dalej zapewne też tak będzie. Zapraszam do obejrzenia chociażby tego filmu z końcowego etapu składania:
https://www.youtube.com/watch?v=LvqGGkybN5I
No i to by było w sumie na tyle, pracy było sporo, trochę jeszcze zostało, ale uważam, że było warto Wrażenia z jazdy - nieporównywalne, szczególnie po tylu latach