Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Brak sprzęgła 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkich romeciarzy.
Chciałbym prosić o pomoc rozwiązaniu problemu dotyczącym całkowitego braku sprzęgła w silniku 023. Silnik już zakupiłem z takim problemem i walczę aby go rozwiązać. Przejdźmy do sedna... Po zaciągnięciu linki sprzęgła nie ma w ogóle. Regulacja śrubka pod silnikiem nie przynosi efekty. Postanowiłem rozebrać sprzęgło i złożyć ponownie wg. Schematu który znalazłem na stronie www. Nie przyniosło to efektu. Znalazłem gdzieś na forum informację dotyczącą problemu z nowym walem. (Wał wymieniał poprzedni właściciel silnika). Zauważyłem że przerwa między simmerigiem a koszem sprzęgła jest duża. Tzn. ściągałem podkładkę znajdująca się między walem/koszem i zauważyłem że kosz nie dochodzi do simmeriga. Blokuje go ogranicznik na wale. Jest to odległość około 5mm. Wg mnie podkładka ma za zadanie oddzielać simmering od kosza. Złożyłem więc jeszcze raz sprzęgło bez podkładki za koszem sprzęgła. Bez efektu. Brak sprzęgła. Moje pytania są takie. Czy powinna znajdować się podkładka między zabierakiem a koszem sprzęgła. Jesli dokrece zabierak śrubą do kosza to czy kosz powinien obracać się wraz z wałem czy powinien być luzny? Za chwilę postaram się wrzucić parę fotek które zrobiłem po rozebraniu sprzęgła. Proszę o pomoc doświadczonych "romeciarzy";)


Powinieneś włożyć kompletny kosz i sprzęgło powinno działać. Zobacz po złożeniu czy jak naciśniesz na docisk to rozklejają się tarcze i czy siedzi kosz na tym wieloklinie. Docisk nawet ręka dasz radę docisnąć jest to takie mięciutkie
Czy założyć podkładkę za koszem? Jak pisałem bez podkładki odległość między simmeringiem a koszem jest duża. W silniku 019 podkładka leżała na simmering. Nie było dodatkowej przerwy. Drugie pytanie czy zakładać podkładkę między koszem a zabierakiem i czy po dokręceniu zabieraka kosz na się obracać luźno czy wraz z wałem.
Jakmasz kosz to bez ściśnięcie dociski powinien się on kręcić z wałem i dużym kołem, po wciśnięciu jego wał powinien się nie kręcić a jedynie kosz i duże kolo
Ok spróbuje złożyć sprzęgło i docisnąć. Czy ta przerwa widoczna na zdjęciu między simmeringiem a koszem jest normalna. Może wał nie pasuje do tego silnika?
Jeżeli będzie się rozsprzeglac to powinno być dobrze. Wnioskuje ze posiadasz popychacz w klapie który zakłada się na ten „palec” sprzęgła
Tak posiadam
Skręciłem sprzęgło. Tarcze się nie rozklejają. Chyba że na 1 mm i nie jestem w stanie tego zauważyć. Dociskam trzonkiem młotka i bardzo ciężko to idzie. Po dociśnięciu wał kręci się razem z koszem.
Napisz po kolei które części zakładasz kolejno...
Najpierw podkładka przy simmeringu, kosz, zabierak, tarcze naprzemian metalowe i ścierne na zabierak podkładka zabezpieczająca i sruba. Potem zabezpieczenie metalowe na tarcze metalowa z bolcami, sprężynę i docisk z kulka w środku. Docisk zabezpieczony 3 spinkami metalowymi.
Pokaz zdjęcie złożonego sprzęgła

Na sprężynę idzie popychacz zabezpieczony 3 spinkami z kuleczka w srodku
To jest tarcza dociskowy popychacz masz w pokrywie. Składane ze schematem sprzęgło?
Ja bym powiedział, że problemem jest podkładka lub zabierak dociska się do kosza. Czy po dokręceniu zabieraka tak fest, ale bez tarcz, kosz sprzęgła ma na tyle luzu, żeby kręcić się niezależnie? Po skręceniu powinien mieć niewielki luz na boki i dać lekko się obracać, a wał powinien stać w miejscu. Prawdopodobnie wystarczy zmienić podkładkę na cieńszą lub zeszlifować lekko zębatkę kosza, żeby wszedł ciut głębiej i zabierak oparł się o wał a nie o kosz.
Jeżeli zakręce śrube na maxa (chodzi o zabierak) to kosz kręci się razem z wałem. Dzisiaj spróbuje Twojego rozwiązania Skinder. Napisze jaki będzie wynik mojego działania.
Stron: 1 2
Przekierowanie