Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z biegami
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Pacjent to motorynka 2 biegowa. Podczas jazdy na jedynce i puszczeniu gazu przeskakuje automatycznie na drugi bieg. Gdzie szukać przyczyny takiego stanu i jaki powinien być rozmiar tej kuleczki przy automacie zmiany biegów.
Z góry dzięki za pomoc.
Jaki silnik? Kwadraciak czy jajko? Spotkałem się z takim przypadkiem, ktoś wsadził do kwadraciaka sprężynę pod wodzik + luzy na automacie, skutkowało to tym że dwójka sama wskakiwała. W innym przypadku dwójka sama nie powinna wskakiwać. Odepnij automat od wodzika i zobacz czy wodzik zostaje na swoim miejscu czy coś go ciągnie w stronę środka silnika. Jeśli będzie go "wciągać" to znaczy że musisz rozpołowić i wyjąć sprężyne i powinno być po kłopocie.
W ogóle masz kulkę w automacie?
problem z automatem jeśli lewarek chodzi luźno góra dół to znaczy że kulka wyleciała
Kulka jest taka sama jak w łożysku rowerowym, możesz je z nich wyjąć. Z tego do pamiętam ona ma 7mm ale pewien nie jestem.
można chyba też kupić chyba od razu ze sprężynką
Okej, ale dalej nie wiemy, czy sprężyna wodzika jest, czy jej nie ma. Bez tego nie ma co dalej kombinować, kulka w automacie nie ma nic do tego. Gdyby jej nie było, zachowanie silnika, a raczej skrzynki biegów byłoby inne.
Dzięki za szybkie odpowiedzi. A więc tak: śrut w automacie jest ma 6 mm, po odkręceniu automatu wodzik pozostaje na miejscu, silnik kwadraciak. Kolega popatrzył na automat i mówił że jest kombinowany, coś tam jest przyspawane - podobno sprężyna. Postaram się jutro rozebrać i zrobić zdjęcie.
sprężyny spawają. no no, coraz lepiej. czekam na zdjęcia.
ja miałem przypadek zaspawanej tej blaszki z 3 wycięciami ;v
Tak wygląda automat. Trzeba będzie kupić chyba nowy.
Widać że grzebany już mocno, możliwe że będzie już do wymiany, zacznij od tego, rozbierz to do końca, posprawdzaj ewentualnie co zepsute, załóż nowy albo używany sprawny - jeśli dalej tak będzie to wina leży głębiej w silniku, tak jak pisał kolega darek23 sprężyna pod wodzikiem, też kiedyś spotkałem się z takim przypadkiem.
E tam, mój wygląda gorzej a biegi trzyma dobrze ;D
Sprężyna jest zaspawana ale nie bezpośrednio. Taka modyfikacja faktycznie krótkotrwale pomaga, ale przyczynia się do szybszego zużycia przesuwki, tulejek, łożysk i wodzika, a w skrajnych przypadkach nawet wycierają się kartery.
Przekierowanie