02-05-2012, 22:03:51
02-05-2012, 22:09:55
Witaj ja też potrzebuje takie coś ale nie wiem z kąd wziąć jak zrobić bo ja jestem początkujący ale na elektyce się znam pzdr
02-05-2012, 22:13:45
o to witaj mi chodzi o mechanizm bo tarcze obrotomierza to sobie wydrukuje
02-05-2012, 22:23:56
Tez bym prosił o jakieś informacje
02-05-2012, 22:42:29
A więc najpierw nabywamy taki obrotomierz Mera Lumel MS1:
i jeden kondensator ceramiczny 470nF 250V, z racji tego że taki kondensator jest trudno dostępny ja założyłem kondensator MKT 470nF 250V (widać go na późniejszym zdjęciu).
Teraz musimy go rozebrać i zmienić kondensator żeby pracował pod jeden cylinder, robimy to tak:
Ściągamy ramkę i szybkę.
Odkręcamy te trzy śruby zaznaczone w czerwonym kółeczku.
Wyciągamy środek, ukazuje nam sie taki widok:
Odkręcamy te dwie śrubki zaznaczone w czerwonym kółku.
Teraz wylutowujemy ten czerwony kondensator i wlutowujemy nowy (po prawej są pokazane 2 kondensatory MKT):
Teraz wygląda to tak:
To pokrętło służy do ustawiania obrotów, w lewo mniej, w prawo więcej.
Składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.
Teraz przyszedł czas na podłączenie a więc:
Najlepiej + i - podłączyć bezpośrednio do aku.
U mnie było coś pomieszane i musiałem inaczej podłączyć więc jak obrotomierz nie działa to trzeba próbować podłączać metodą prób i błędów.
Kabelek od S czyli sygnał (tak to podpisałem) podłanczamy tutaj (czerwone kołeczku):
Tak to wygląda na koniec (jeszcze nie ma ramki i szybki):
Dopisze jeszcze że ten obrotomierz działa pod 6V jak i pod 12V.
i jeden kondensator ceramiczny 470nF 250V, z racji tego że taki kondensator jest trudno dostępny ja założyłem kondensator MKT 470nF 250V (widać go na późniejszym zdjęciu).
Teraz musimy go rozebrać i zmienić kondensator żeby pracował pod jeden cylinder, robimy to tak:
Ściągamy ramkę i szybkę.
Odkręcamy te trzy śruby zaznaczone w czerwonym kółeczku.
Wyciągamy środek, ukazuje nam sie taki widok:
Odkręcamy te dwie śrubki zaznaczone w czerwonym kółku.
Teraz wylutowujemy ten czerwony kondensator i wlutowujemy nowy (po prawej są pokazane 2 kondensatory MKT):
Teraz wygląda to tak:
To pokrętło służy do ustawiania obrotów, w lewo mniej, w prawo więcej.
Składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.
Teraz przyszedł czas na podłączenie a więc:
Najlepiej + i - podłączyć bezpośrednio do aku.
U mnie było coś pomieszane i musiałem inaczej podłączyć więc jak obrotomierz nie działa to trzeba próbować podłączać metodą prób i błędów.
Kabelek od S czyli sygnał (tak to podpisałem) podłanczamy tutaj (czerwone kołeczku):
Tak to wygląda na koniec (jeszcze nie ma ramki i szybki):
Dopisze jeszcze że ten obrotomierz działa pod 6V jak i pod 12V.
02-05-2012, 22:48:58
Musisz jeszcze posiadać Akumulator bo tak to nie będzie działać.
02-05-2012, 22:50:56
tak ale musi być ten akumulator
03-05-2012, 22:19:02
Kupujesz kwasowy i masz xD
04-05-2012, 09:45:27
A ten tańszy elektroniczny by nie działał? Bo na allegro są takie podłączane pod cewkę w skuterach, więc chyba w romeciku też zda egzamin Tak mi się wydaje
04-05-2012, 10:16:38
A z obrotomierza VDO Z autobusu dało by się zrobić?? (ma tylko do 3tys i jest na 2 kable. - i sygnał)
Mam też jeszcze VDO z 3 kablami (ale to chyba na 24V)
Mam też jeszcze VDO z 3 kablami (ale to chyba na 24V)
05-05-2012, 11:09:55
a gdzie mozna dostać taki obrotomierz Mera Lumel MS1 ????
05-05-2012, 12:24:07
(05-05-2012 11:09:55)GRADO napisał(a): [ -> ]a gdzie mozna dostać taki obrotomierz Mera Lumel MS1 ????
Jak sie nie myle to były w Fiatach 125 p. Na allegro i forach sie trafiają
25-05-2012, 22:42:26
http://allegro.pl/obrotomierz-lumel-fiat...31952.html
ten też będzie dobry? Lepiej będzie pasować bo okrągły.
ten też będzie dobry? Lepiej będzie pasować bo okrągły.
25-05-2012, 23:36:21
też będzie dobry przeróbki raczej te same możesz zastosować też taki http://allegro.pl/obrotomierz-fso-1500-f...73907.html
26-05-2012, 10:54:39
ten jest nawet fajny . bez wskazówkowy