Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Ktoś tu już remontował przednie zawieszenie Romet Mińsk 125 400a? I mógłby napisać krok po kroku jak je rozebrac, jakie uszczelniacze dobre, jaki olej i ile jego?
Cześć

Ja regenerowałem taki przód w zeszłym roku, dorabiałem też nowe tuleje.Żeby go rozebrać musisz odkręcić kluczem pazurkowym nakrętki / korki wkręcone od góry przodu, następnie poluzować dwie śruby w półce dolnej które ściskają lagi nieruchome i teoretycznie wyciągasz przód ( po wcześniejszym zdjęciu koła i błotnika ).Kolejny krok to wyjęcie sprężyny i wylanie oleju, następnie odkręcasz nakrętkę w kształcie tuleji z miejscem na klucz pazurkowy nakręconą na ladze ruchomej.W niej siedzą simeringi wymiaru nie pamiętam ale na podstawie starych bez problemu dobierzesz nowe.Na koniec zostaje odkręcenie poziomej śruby w dole lagi ruchomej która trzyma łącznik lag.I rozebrane, ile oleju to muszę sprawdzić w instrukcji która oczywiście zaleca LUX 10.
Dzieki wielkie za instrukcje, to w tygodniu zabieram się do roboty ale poczekam jeszcze na tą ilość oleju ?
Może ktoś podpowiedzieć jaki klucz pazurkowy do tego? Jest tego pełno na allegro, ale tam piszą, że to głównie do zdejmowania filtrów oleju, czy to o takie klucze chodzi?
https://allegro.pl/listing?string=klucz%...t-1-5-1003
(19-02-2018 21:50:48)Kosa78 napisał(a): [ -> ]Raczej coś takiego:

https://sprzedajemy.pl/zmpt-wsk-shl-wfm-...nr49502572

No cena zacna, może ten podejdzie http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5602
A to już wiem czego szukać, musze tylko wymierzyć, bo kolekcjonerski ma niezłą cenę.
Coś takiego może, zobaczę czy podpasuje:
http://allegro.pl/klucz-do-regulacji-ta-...57718.html


A ty Mixol jakiego używałeś? Coś dobiorę już wiem czego szukać.
(19-02-2018 22:52:59)Mixol napisał(a): [ -> ]
(19-02-2018 21:50:48)Kosa78 napisał(a): [ -> ]Raczej coś takiego:

https://sprzedajemy.pl/zmpt-wsk-shl-wfm-...nr49502572

No cena zacna, może ten podejdzie http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5602

Chodziło mi o samą fotkę - nie zwróciłem uwagi na cenę - faktycznie kosmosSmile Pewnie "prototyp":)
Ja mam z kompletu fabrycznego oryginalny klucz do Mińska.Przed 400A miałem chwilę białoruskiego z wysokim błotnikiem z przodu.
Nabyłem odpowiedni klucz hakowy, rozkręciłem i nie wiem co dalej.
Czy uszczelniacz jest w miejscu, które zaznaczyłem na czerwono?
Jak go wydostać?
[attachment=16973]
Nie, pisałem wcześniej że uszczelniacze ą w tej nakrętce w kształcie tuleji na ladze ruchomej, element który jest na zdjęciu jest zabezpieczony pierścieniem z tego co pamiętam.
Witajcie. Ja również mam problem z tym zawieszeniem. Niby go przejrzałem, uszczelniłem, złożyłem, ale ono jakieś takie ruchome jest. Przyszedł mi do głowy pomysł żeby usprawnić je zakładając jakiś przód od MZ, lub DT 80/125. Co Wy na to? Pewnie część z Was napisze żeby oryginał zostawić, ale moja nadzieja w pomocy od tej drugiej części co pomoże mi w swap-ie z zawieszeniem przednim. Czy półkę dolną można zostawić oryginalną żeby sztycy nie zmieniać i podejdą inne lagi, czy trzeba całość inną wstawiać?
Co do swapu zawieszenia to tak. Od DT może być zdecydowanie za wysokie, bo jest ono oryginalnie na kole 21" więc sporo większe od Mińska. Od Mz już prędzej. Półki możliwe że podejdą, ale tylko dolna. Górna w Mińsku jest dokręcana a w dt obie na zacisk, więc w tym przypadku również od MZ prędzej. Co do przekładki półki to do zawieszenia od MZ czy DT będziesz musiał przerobić miski, bo Mińsk ma na zwykłe kulki półki a MZ na łożysko, w DT natomiast jest łożysko stożkowe więc całkiem inna bajka.
Więc prędzej przód od MZ Ci podejdzie pod oryginalnie półki o ile rura ślizgowa nie będzie mieć za dużej średnicy. Może lepiej regeneracja oryginału? możesz też próbować z zawieszeniami z innych wynalazków, np chińskich, na ten przykład romet zk 125. Tylko omijaj zawiechy z crossów itp. bo będą za wysokie.
(23-06-2018 14:50:04)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Co do swapu zawieszenia to tak. Od DT może być zdecydowanie za wysokie, bo jest ono oryginalnie na kole 21" więc sporo większe od Mińska. Od Mz już prędzej. Półki możliwe że podejdą, ale tylko dolna. Górna w Mińsku jest dokręcana a w dt obie na zacisk, więc w tym przypadku również od MZ prędzej. Co do przekładki półki to do zawieszenia od MZ czy DT będziesz musiał przerobić miski, bo Mińsk ma na zwykłe kulki półki a MZ na łożysko, w DT natomiast jest łożysko stożkowe więc całkiem inna bajka.
Więc prędzej przód od MZ Ci podejdzie pod oryginalnie półki o ile rura ślizgowa nie będzie mieć za dużej średnicy. Może lepiej regeneracja oryginału? możesz też próbować z zawieszeniami z innych wynalazków, np chińskich, na ten przykład romet zk 125. Tylko omijaj zawiechy z crossów itp. bo będą za wysokie.

Widzisz moja wersja to oryginalnie białoruska. Założyłem tyny wahacz od wersji z Bydgoszczy, wyżej mocowane tylne amortyzatory i teraz cały przód jest niżej. Napiszę tak, wolałbym od DT 80/125 z kołem 21 i tarczowym hamulcem, na plus jest to że ślimak jest w takim zestawie w przednim kole i licznik można sobie podłączyć, można też ze starszej wersji bez tarczy ale to wtedy DT 80, mi właśnie chodzi o to aby cały motor poszedł do góry. Czytałem gdzieś kiedyś, że ktoś tak założył od DT chyba i chciałem dopytać jak dużo PIE.......nia jest z tymi przeróbkami półek i czy w ogólke opłacalne jest to finansowo?
Tak jak pisałem - pod zawieche od DT musisz dać także jej obie półki i wytoczyc inne miski główki ramy bo DT ma łożyska stożkowe na główce a nie wianki jak Mińsk. Do tego może wyjść taki bajer że Mińsk będzie mieć za długa główkę ramy i będziesz musieć ja skrócić albo wydłużyć rurę sterowa w półce DT. Ogólnie jak masz wytluczona główkę ramy to nowe miski mogą się słabo trzymać i będzie to dostawać luzy. Czy się opłaca to nie wiem może lepiej oddać komuś oryginał kto dobrze go zregeneruje.
Przekierowanie