Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Mińsk 400a
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam, od jakiegoś już czasu polowałem na mińska i ostatnio dorwałem jakiegoś graciocha, ale z papierami, a to najważniejsze.

Ktoś swoje przeróbki w nim powprowadzał, druciarstwa masa, połowa rzeczy które powinny się ruszać i dać zdemontować zaspawana na sztywno czasem ze śrubami...

Bagażnik wyleciał na złom, bo ktoś sobie dospawał mocowanie do ciągania wózka i zagłówek od jakiegoś auta w roli oparcia dla pasażera ala z czopera.
Na samym końcu była przykręcona wielka skrzynia w roli kufra. Wyglądał strasznie, a z gaźnika lało się jak z kranu. Mimo wszystko odpalił i jeździł więc nada się do renowacji.

Akumulatora nie ma, są wystające kable. Nie wiem co tam miało być, pewnie regulator i akumulator, ale co i jak. Ktoś może podpowiedzieć? wstawiam zdjęcie z kabelkami.

Ostatecznie i tak chyba skończy z białoruską instalacją, a do kierunków polecą ledy z odpowiednim przerywaczem, żeby to jakoś świeciło. Zobaczę co z tego wyjdzie, bo niby bez akumulatora słabo to miga.

Obecnie wszystko porozkręcane i brakujące elementy kompletuję. Prawie wszystko mam. Rama i inne czarne elementy polecą w proszek, a bak błotniki i chorągiewki lag oraz dekle w czerwień tradycyjnym lakierem.

Ktoś podpowie jaki to kolor dla pewności? Wstawiam zdjęcie czerwonego.


Nie wiem jeszcze jak z kołami, opony do wymiany, bo jakieś lipne, obręcze w srebrzance więc może po zdjęciu farby coś uda się uratować.

Kolejny problem, to gdzie dorwać jakieś naklejki z mocnym klejem.

Na zbiornik dwie Romet Mińsk i na kapy typ 400a, przynajmniej tak jest w papierach i tabliczce znamionowej.

Brakuje mi zamka do pokrywy bocznej na nity, podobno od charta pasuje, szukałem na aukcjach i nie widzę.

Fajne zapłony do niego znalazłem z magnetem zewnętrznym zamiast tego wirnika, ale ceny trochę kosmiczne, a na rodzimym rynku nic nie ma. Przy okazji ta firma ma też zapłony do innych motocykli:

https://www.powerdynamo-shop.com/shop/sh...82#screens

http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7...05main.htm

Pewnie nikt nie testował, bo ceny jak za dwa miński...

Z silnikiem za bardzo nic nie będę robił, bo śmiga. Jedynie co ten gaźnik naprawię i wypoleruję go, a głowica z cylkiem na szkiełkowanie, no chyba że próg będzie w cylku kosmiczny, to szlif.

Ktoś coś wie, to proszę o podpowiedzi.
A może zamek schowka by pasował od Simsona lub Mz? Bo z Charta to ciężko dostać... Chyba że kupić używane schowki razem z zamkiem i kluczykiem...
Cześć
Też mam takiego Mińska w trakcie remontu, czekam na zapłon CDI który sie ponoć tworzy, naklejki kupisz tu http://motonaklejki.pl/naklejki/1/
A boczka szukaj na olx czasami są wystawiane jakieś graty.
Powodzenia w pracach.
Cytat:Ostatecznie i tak chyba skończy z białoruską instalacją

Ludzie zwykle chwalą rozwiązanie bez akumulatora (a do małych Rometów znowu akumulator by chcieli, o ironio). Big Grin Z akumulatorem z pewnością byłoby łatwiej wykonać instalację. A bez będzie tyle zalety, że odejdą koszty akumulatora. Wink

Cytat:Z silnikiem za bardzo nic nie będę robił, bo śmiga.

Zero niepokojących oznak?
(07-01-2018 17:37:29)Artur napisał(a): [ -> ]
Cytat:Ostatecznie i tak chyba skończy z białoruską instalacją

Ludzie zwykle chwalą rozwiązanie bez akumulatora (a do małych Rometów znowu akumulator by chcieli, o ironio). Big Grin Z akumulatorem z pewnością byłoby łatwiej wykonać instalację. A bez będzie tyle zalety, że odejdą koszty akumulatora. Wink

Cytat:Z silnikiem za bardzo nic nie będę robił, bo śmiga.

Zero niepokojących oznak?

Z silnikiem tak jak wspomniałem najgorsze, to chyba gaźnik, bo się lało, ale to naprawię lub gaźnik zmienię w najgorszym wypadku. Trochę pojeździłem i wydaje się ok. Pokrywa od sprzęgła na silikonie, ale nie cieknie, może już ktoś tarcze wymieniał, bo się nie ślizga sprzęgło. Jedyne co robiłem, to zerwane były gwinty w deklu od strony zębatki więc jak wduszałem sprzęgło to cały dekiel odskakiwał, kupiłem takie sprężynki na allegro helicoil, nagwintowałem, wkręciłem i dodatkowo jak wkręcałem to poxiliny dałem, teraz trzyma i jest ok. Widzę też, że szpilka jedna jest krótsza przy cylindrze, jak będę na szkiełkowanie wysyłał, to obadam sprawę.

Kupiłem z gratów nóżke do biegów nową i kopnik, bo wyjechane były i to tyle.




Trochę czytałem, że kierunki słabo na instalacji bez akumulatora, ale coś się zaradzi.

W ogóle to instalacje całą białoruską i inne rzeczy można kupić na minsk125.pl, ale rometowską zostawię sobie w razie czego.

(07-01-2018 13:10:19)Motorowerzystka napisał(a): [ -> ]A może zamek schowka by pasował od Simsona lub Mz? Bo z Charta to ciężko dostać... Chyba że kupić używane schowki razem z zamkiem i kluczykiem...

No całych schowków, to nie chcę kupować i tak już się nie mieszczę z tym wszystkim. Zamki jak od simsona mam, tylku tutaj oryginalnie był na nity. Ewentualnie zamek wstawię inny, a nity wstawię dla picy, żeby dziur nie było w pokrywie.





(07-01-2018 15:00:56)Mixol napisał(a): [ -> ]Cześć
Też mam takiego Mińska w trakcie remontu, czekam na zapłon CDI który sie ponoć tworzy, naklejki kupisz tu http://motonaklejki.pl/naklejki/1/
A boczka szukaj na olx czasami są wystawiane jakieś graty.
Powodzenia w pracach.

Dzięki za link do naklejek. To się normalnie na lakier nalepia czy lepiej dla trwałości przed malowaniem bezbarwnym to naklejać?

A co do zapłonu, to oryginalny też jest cdi, ktoś ci robi taki z magnetem jak w komarkach? Można jakieś szczegóły. Ogólnie, to na tym oryginalnym wszystko śmigało, ładnie mi palił i światła były, tylko już się naczytałem, że nie jest tak pięknie jak się wstawi akumulator do instalacji, niby moduły padają i z ładowaniem też nie jest za ciekawie, tematów znalazłem sporo.


Jakby ktoś jeszcze poratował z kolorem lakieru czerwonego.
Ja mam problem z bardzo słaba iskrą, wymiane cewki i modułu nic nie pomaga poprzedni właściciel zrobił rzeźbę w instalacji i po ogarnięciu jak w oryginale iskra jest słabsza.CDI jest robione na wzór tych sprawdzonych do WSK 125, jak będe w końcu miał to opiszę co i jak.
Dzisiaj bylem w starostwie w celu rejestracji, ale zupełnie nie byłem świadomy, że najpierw przegląd trzeba zrobić. Myślałem, że na odwrót...
Przy okazji Pani sprawdziła moje kilka umów kupna sprzedaży i mówi, że przejdzie. Mówi, że dodatkowo potrzebuję aby na przeglądzie wystawili osobno parametry, bo w starych dowodach nie wstawiali takich rzeczy jak nacisk osi i inne.
Czy ktoś ma nowy dowód od mińska i może mi te dane tutaj podstawić, żebym miał w razie czego na przeglądzie kiedyś tam, bo nie wiem czy oni będą wiedzieć.

Druga sprawa, to mam w dowodzie marka: mińsk, model: 400a. Czy tam ma ktoś wpisane Romet mińsk w polu marka? Jak powinno być?
Dzięki.
W okolicach piątku jak będę w domu to mogę Ci pomóc z danymi w dowodzie.
Jak będziesz miał chwilę czasu lub ktokolwiek, to dajcie znać co tam w dowodzie piszczy.
Witam przesyłam zdj aktualnego dowodu rejestracyjnego. Nie powinno być problemu przy wprowadzaniu nowych danych do pańskiego dowodu.
Dzięki, przyda się.
Zawiozłem dzisiaj czarne elementy na lakierowanie proszkowe i mam pytanie. Musiałem tuleje wyprasować z wahacza tył wraz z gumą przed lakierowaniem. Guma do niczego, widzę że nigdzie tego nie sprzedają, trzeba to jakoś dosztukować? Ktoś przerabiał temat?
Nikt nic nie podpowiada, ale może wstawię łożyska w wahacz, nie wiem, zobaczę.

Dzisiaj inne sprawy wypłynęły na wierzch. Na stół wziąłem silnik, bo cylinder i głowica leci do szkiełkowania, a resztę miałem polerować. Po krótkim oczyszczaniu silnika ukazał się bubel, karter poxiliną czy czymś podobnym zaklejony, ale trzyma, olej nie leci. Mam możliwość tigiem pospawać to, ale pewnie trzeba wyciągać karter z silnika. Przynajmniej korba nie ma niepożądanych luzów.

[attachment=16819]


Inna sprawa, to jedna szpilka wykręciła się razem z nakrętką, druga jest za krótka, nakrętka na głowicy była bez podkładki i do połowy długości swojej była wkręcona, trochę lipa. Wrzuciłem na alledrogo hasło szpilki mińsk i nic.
Czy ktoś się orientuje czy od wsk podpasują? Widzę, że ktoś tutaj chyba z pręta gwintowanego dorabiał, bo jakieś różne są. Jak ktoś wie od czego podpasują to proszę o podpowiedź, to zamawiam z miejsca, a tak muszę zwymiarować i podzwonić po sprzedawcach.

[attachment=16820]

Do zrobienia też jest gaźnik, bo się z niego leje.

Zrzuciłem też opony z kół i tragedia, wszystko w rdzy, zastanawiam się nad malowaniem proszkowym obręczy i bębnów. Są obręcze jakieś chińskie do kupienia, ale nie wiem czy ruda nie zacznie wyłazić, a trochę chcę tym pojeździć. Inna sprawa jakby stał na dywaniku cały czas.

[attachment=16821]

No i jeszcze jedna sprawa, za czyszczenie i polerowanie wydechu się zabieram, zobaczymy co z tego wyjdzie.

W kolanku zebrał się ogrom nagaru, czym to usunąć? Trzeba dłubać czy są jakieś metody?
Na końcu wydechu ktoś sobie coś domontował i będę to odcinał, dodatkowo coś w środku lata. Wydech jest typu łamanego czy podgięty nie wiem jak to się mówi więc zastanawiam się czy nie poszukać tego prostego, bo lepiej mi się podoba.

[attachment=16818]
[attachment=16817]

Jedyny problem, to czas. Jak bym chciał wszystko tak cacuś dograć jak mi się marzy, to nie wyrobię się chyba na lato, a chciałem pojeździć więc pewnie nie wszystko uda mi się zrobić idealnie.
W mińsku są m7 szpilki? Myśle że S01 ma takie same, jak nie masz zamysłu chromować obręczy albo szukać nowych oryginałów to malowanie proszkiem na perłę będzie najlepszą opcją, oczywiście szprychy i nyple ocynkuj.Wink
No nagar z kolanka to wypal palnikiem acetylenowym, oczywiście jak taki posiadasz Wink. Zobacz sobie na Youtube jak się wypala takie rzeczy.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie