Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Mińsk 400a
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
(03-04-2018 07:54:36)kaziq napisał(a): [ -> ]Robota widze postępuje fachowoWink, jeśli chodzi o cynkowanie tego co miało być w chromie to nie przejdzie, po czasie nawet znakomicie zrobiony ocynk zmatowieje chociaż ciut i już będzie brzydkie, orientacyjnie mogę ci powiedzieć że za chrom na miedzi tych gratów co pisałeś na pewno wyjdzie ponad 500.
No, czyli chromowanie odsuwa koniec prac o kolejny miesiac, trzeba jakos podzielic koszty. Teraz wazne dla mnie, zeby na kolach go postawic. Bedzie wreszcie widac jakies realne postepy hehe

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Dawno nic się nie działo, nie ma czasu ciągle na nic. Części się gromadzą, nie ma kiedy zamontować. Ostatnio przyszła lampa tył, amortyzatory, zębatka tył i łańcuch więc napęd nowy skompletowany. Jakieś tam graty wysłałem na chromowanie.


Wahacz wylądował na tokarce z tulejkami, nie mogłem nigdzie na wymiar dostać, dopadłem takie na allegro, które wymagały tylko troszkę toczenia.

Obrobione i wprasowane w wahacz, wszystko fajnie spasowane, nie ma żadnych luzów, na zdjęciu zamontowane na próbę, widać też amorki tył.
[attachment=17226]

Jakimś cudem trochę czasu było w tygodniu więc zabrałem się za koła.
Na zdjęciu mój prymitywny przyrząd do centrowania.
[attachment=17227]

Nie było tak źle jak się obawiałem. Udało mi się wycentrować jedynie z bardzo minimalnymi odchyleniami, jak dla mnie to idealnie hehe Po założeniu opon już nic nie widać. Fajnie się wszystko kręci.

[attachment=17228]

Jutro jak dobrze pójdzie, to może założę pokrowiec na siedzonko. Udało mi się znaleźć te "pinezki z dwoma nogami" na allegro. Nie wiedziałem jak to się nazywa, a to są pukle, kołpaki heh

Wyczytałem u innego kolegi z forum, że mając wydech łamany, nie podejdzie mi ten prosty, bo są inne mocowania. Obawiałem się tego, nie wiem czy kolanko jest w takim przypadku takie samo.
Mocowanie ewentualnie wyrysuję sobie i wypalę z kwaśnej blachy w pracy.

Majówka niedługo i cały tydzień wolnego, jak żona z czymś nie wyskoczy, to jakieś postępy powinny być.
Zapowiada się solidny mińsk.
Szkoda, że prace nad moim Mińskiem nie idą tak prężnie, jak nad Twoim Wink

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem czy prężnie, dla mnie ciągle za wolno. Już bym pojeździł, pewnie przez ten pośpiech nie wszystko będzie dokończone w tym roku jak trzeba.

Tutaj mam zagwozdkę, bo nowa zębatka wydaje się mieć mniejsze zęby od starej. Nie wiem czy ta stara jest tak wyjechana czy nowa kiepskiej jakości.

Nie będzie słabiej łańcucha trzymać? Nie wiem czy jest sens wymiany?

[attachment=17243]
(26-04-2018 17:51:01)bubzon napisał(a): [ -> ]Nie wiem czy prężnie, dla mnie ciągle za wolno. Już bym pojeździł, pewnie przez ten pośpiech nie wszystko będzie dokończone w tym roku jak trzeba.

Tutaj mam zagwozdkę, bo nowa zębatka wydaje się mieć mniejsze zęby od starej. Nie wiem czy ta stara jest tak wyjechana czy nowa kiepskiej jakości.

Nie będzie słabiej łańcucha trzymać? Nie wiem czy jest sens wymiany?
Może mi się tylko zdawać, ale ta stara zębatka wygląda lepiej od nowej

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
No i dlatego właśnie się zastanawiam czy jest sens zmieniać. Zostawię chyba jako zapasową.
(26-04-2018 21:31:26)bubzon napisał(a): [ -> ]No i dlatego właśnie się zastanawiam czy jest sens zmieniać. Zostawię chyba jako zapasową.
I to raczej będzie dobry pomysł

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
Stare koło jest niemiłosiernie zużyte, nie nadaje się już.
Masz na myśli starą zębatkę? Te spiczaste zęby wyrobiły się tak? Czy nie lepiej łańcuch na tym siedzi?
Oczywiście że jest wyrobione, spełnia wszystkie kryteria zużutego koła łańcuchowego, "Zębatka" nadająca się do użytku nie może mieć zębów ostrych i przestawionych w krajzegę.
Dawno nic nie bylo.
Już niedługo aktualizacja tematu, a w niej:
-ukręcające sie śruby zębatek,
-niby zamienniki części z allegro, które nie pasują,
-tapicerowanie siedzenia,
-powrót części z chromu od Pana, którego poleca forumowy kolega Józek,
-poszukiwania lakiernika (terminy kosmos) i odbiór detali,
-udało sie ponadgo dokupić lampe tył, manetki, boczek z zamkiem inkluczykiem.
Widze już powoli koniec prac. Wiecznie tylko czasu brakuje.

Zamówiłem oploty i końcówki przewodów, mostek gretza i akumulator i będzie troche dłubania z instalacją.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Witam, na początek czy ktoś mi może powiedzieć jaki łańcuch napędowy do mińska zakupić? Jakiś did czy coś. Czy muszę ogniwa mierzyć?
W instrukcji jest podany jakiś białoruski i nie idzie go dostać. Jednorzędowy rolkowy, t=12,7 i 112 ogniw. Myślałem, że mam odpowiedni, jednak nie za bardzo pasuje.

Druga sprawa, to prosiłbym o zdjęcie główki ramy, kierownicy i tych blach, na których mocuje się licznik i stacyjkę. Zrobiłem sobie w styczniu i gdzieś mi przepadły, a nie jestem pewien czy dobrze, to skręcam.

Przy wymianie zębatki ukręciły się 3 śruby i wcale siły jakiejś wielkiej do tego nie użyłem. Odkręcały się i nagle odpadły. Dwie udało się jakoś wykręcić, a trzecia za cholerę się nie chciała ruszyć. Musiałem ją na wiertarce stołowej nawiercać, ale jakoś się udało i nowa zębatka na miejscu.

Kolejne części z allegro, które są niby zamiennikami oryginalnych, a nie pasują. Tym razem napinacz łańcucha czy tam koła. Z jednej strony pasował, a z drugiej gdzie jest zębatka miał za mały otwór. Musiałem rozwiercać i efekt widać na poniższym zdjęciu. Nie wiem jak oni to produkują.

[attachment=17342]

Następnie wykonałem tapicerowanie siedzonka. Pokrowiec taki średniej jakości z allegro, ale musi być chwilowo. Zrobiłem to na sposób, który znalazłem na youtube do wski. Na początek zmatowiłem blachę siedzenia na brzegach papierem ściernym, odtłuściłem i na klej szewski przykleiłem pokrowiec, a na miejscu trzymały go klipy biurowe do spinania papieru. Po 24 godzinach klej trzyma już na tyle mocno, że można zamontować kołpaczki czy tam nity kaletnicze. Jak kto woli. Te odciski od klipów powoli znikają więc nie jest źle.

[attachment=17346]

Części wróciły z chromowania. Jest ok wszystko no i cena była normalna, bo inne firmy przerażały ofertami.

[attachment=17343][attachment=17344]


Tutaj już zamontowałem na próbę półkę górną i dolną. Wciąż czekam na kulki 5mm do łożyska główki ramy i smar.
Dodatkowo zamówiłem amortyzol, którego powinno być 150 ml na jedną lagę według instrukcji.

[attachment=17345]

Bałagan dookoła, ale remont w mieszkaniu więc nie idzie uniknąć.

Stopka centralna będzie musiała być chyba naprawiona, nie idzie nigdzie dostać nawet używanej. Zastanawiałem się czy nie dokupić od innego motocykla. Możliwe, że idzie coś dopasować.


Także jeśli ktoś doczytał i może dopomóc z łańcuchem i mocowaniem blach stacyjki i licznika, to proszę o pomoc.
Proszę bardzo:

Mam nadzieję, że pomogłem Wink

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
Siema, dawno nic się nie działo. W sumie to się działo, ale nie pisałem.
Minsk wygląda mniej więcej jak na zdjęciu + parę dodatkowych elementów udało mi się przykręcić.

[attachment=17993]

Nie wiem czy błotnika z przodu na odwrót nie przykręciłem czasem?


Czy ktoś może jakoś mi wymierzyć mniej więcej jak są naklejki przyklejone na zbiorniku i deklach? Ile z lewej ile z prawej, góra dół, no wiecie. Nie wiem jak się za to zabrać. Ewentualnie przykleję jak mi będzie pasowało hehe
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie