Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik Chart gaźnik plus skrzynia -problem.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam.
Mam pytanie a propo gaźnika do charta, jest to MC14 i mam problem ze ssaniem, mianowicie ten bolec od ssania nie wyskakuje do góry tylko muszę go ręcznie wyjąć lub nie zawsze wyskakuje, czy można coś z tym zrobić?

2 Pytanie nie wiem jak to w tym silniku powinny wchodzic biegi ale nie podoba mi się troche 2-3. Przy 1 raczej jest ok wchodzi niemal zawsze bez problemu natomiast bardzo ciężko wbic 2 na sucho trzeba zakrecic kołem i dopiero w pewnym momencie zalapie a tak to czeszczy i nie może zalapac, 3 trochę lepiej wchodzi. Jak u was to wygląda? Poradzi ktoś coś w tym temacie?
Bolec od ssania powinien wyskakiwać jak maksymalnie otworzy się przepustnice. Jeżeli tak nie jest, to może masz tam coś źle poskładane albo jakieś kombinacje ze śrubką przesłony. Biegi będą wchodzić dopiero podczas jazdy, to normalne, raczej rzadko skrzynia jest tak ustawiona, że wszystkie kły i zęby idealnie się zgrywają bez jakiegokolwiek ruchu.
A masz tam sprężynkę?
Jesli mowisz o tej sprezynce takiej jak drucik w ksztalcie U to jak najbardziej tak. Odpalam go na ssaniu odpala ale jak zakrece manetka ( musze jeszcze raz sprawdzic czy na maxa bralem czy nie ale wydaje mi sie ze tak ) a on ma mula takiego bez mocy bo ten bolec nie wyskakuje do gory i po jakims czasie gasnie. Dopiero po wyjeciu gaznika i recznie podniesieniu sprezynki podnosi sie. A 2 sprawa to poprzedni wlasciciel przytkal filterek powietrza tam pod deklem tekturka i nie wiem co to mialo na celu zeby powietrza nie dostawa czy nie rowno chodzil o co kaman? Nie wiem za duzo co d otego silnika bo dopiero mam tego charta od niedawna ale poza tymi 2 rzezczami to chodzi ok.

Co do tych biegow to myslalem ze tak jak w skrzyni 023 2b ze 1-2 mozna wbic bez ruszania kolem i zeby ukladaja sie idealnie. A czy 2-3 wskakuje dopiero od pewnej wartosci na liczniku czy jak te zeby sie zazebia ? Bo np jadac 20-30 i chce wbic ta 2 to tak wlasnie nie moze zazebic dopiero po chwili wskakuje ale slychac zgrzyt jest t onormlane? Byc moze jeszcze nie nauczylem sie dobrze wbijac tych biegow w tym motorku:/ Dodam ze silnik zaplombowany nie rozbierany jeszcze.
Witaj, te "U" czyli sprężynka porusza blaszką przysłony. Blaszka przysłony powinna mieć bolec za który przepustnica otwiera przepływ powietrza po dodaniu gazu. Może być tak że ten "bolec" ułamany i z tego powodu przesłona nie jest otwierana. Mam takie przysłony jak coś możemy się wymienić za coś. Co do tej dziury ma tam być filtr powietrza. W temacie charper'a jest fota dzisiejszego "zamiennika" może Ci podpowie gdzie go dostać.
Co do biegów nie pomogę.
Ok, zastanowie sie co do zamiany albo kupie sobie nowy gaznik bo warto miec na zapas tak czy ianczej, i musze dokladnie to obejrzec ten mechanizm i sprawdzic, to bo to moje takie pierwsze spostrzezenia w nim.
A co do filtra powietrza to zle napisalem on jest w srodku ten okragly , tylko jest przysloniety jakas tekturka, nie wiem po co zeby nie lapal powietrza lewego albo cos ? Nie wiem co to ma na celu niby?
Pewnie historii tej tekturki się nigdy nie dowiemy. Wiadomo Szymborska i co autor miał na myśli Smile
Biegi faktycznie, nie tak jak w silniku 023 że zeby sie ukladaja idalnie i niemal w miejscu mozna wbic 1 czy 2 to tutaj wskakuja ok, w miejscu nie da rady tylko w jezdzie w odpowiednim momencie. Natomiast na sucho tylko po przekreceniu kolem. 2-3 moze nie idealnie ale ogólnie jest ok Smile

Co do gażnika to musze go sprawdzic jeszcze i zobaczyc jak bedzie chodzil bez tej tekturki.
Witam.
Dziś dopiero miałem okazje przepalić swojego Charta i zobaczyć co i jak a mienowicie.

1.Gaznik MC14 widze ze bez tej tekturki ma malego mula, z tekturką wkręca się ładnie , ale widzę że jest problem z jałowymi obrotami, faluja sa nie równe, raz chodzi ładnie równo raz wkręca się sam mocno - o co chodzi z tym ? Zamówiłem sobie co prawda nowy gażnik MC14 ale chciał bym dojśc z tym co jest nie tak, czy może standardowo tak było z tym modelem gaznika? Prosze o info bo regulacja nic nie daje tzn daje ale i tak chodzi nie równo.

2.Skrzynia biegów i biegi a także sprzęgło. 1 jakoś wchodzi natomiast 2 nawet w jadacym motorowerze za diabła nie może zaskoćżyć bardzo trzeszczy, czy to może być spowodowane tym że sprzęgło jest na wykończeniu lub nie ma tam sprzęgła w ogóle już? Bo widze po ograniczniku że jest na MAX wykręcony dopiro coś tam może łapie to sprzęgło a może nie a już ślizga - jak myślicie wina zjechanych tarcz sprzęgłowych ?

3.Elektryka- wszystkoładnie pieknię bez świateł kierunki klakson jest mocny , jak włącze światła kierunki ledwo ledwo widać i klakson to jest takie tyk ,tyk i tyle. Akumulator nowy- tak jest w Chartach ?
Gaznik ogarnięty w miarę, natomiast przydała by mi się wasza pomoc w wyregulowaniu skrzyni biegów.
W 023 2b wiem jak to wszystko wygląda natomiast w tym modele pewnie zasada podobna lecz nie moge sobie uzysłowić jak to wsztystko w środku wygląda - zatem -POMOCY.
Powiem tak 1 i luz między 1-0-2 jest w miare ok, jedynka wskakuje ładnie niemal za każdym razem i delikatnie tak samo 2, natomiast największy problem jest między 2-3 raz tam jest jakiś luz raz go nie ma raz jak wbije na 3 to z powrotem nie moge wybić biegu tak cięzko jest że idzie dzwignie złamać. Muszę sprzęgłem zakręcić żeby 3 mi wyskoczyła z powrotem ( silnik mam rozkręcony od strony sprzęgła aktualnie nie jezdzę nim tylko robie jak to się mówi na "sucho" kręcąc kołem) ale z tego co pamiętam jeżdząc nim tak właśnie sytuacja wyglądała że był problem z tymi biegami i sprzęgłem. Sprzęgło kupiłem nowe gotowe do założenia. Bo myślałem że problem z biegami i luz na lince który jest bardzo duży to właśnie to sprzęgło ( a jednak chyba nie) ale o tym pózniej po kolei- niech ktoś pomoze mi ta skrzynie wyregulować najperw co i jak.
Ze samą kosą problemu nie widzę klika ona ładnie sprężynki nie są wyrobione.

Foto:
[attachment=16597]
[attachment=16598]
Kołki w „kole wodzika” musza być na środku( chyba na drugim biegu) i podnosząc ramie koy i opuszczając kołki te musza być idealnie na środku. Robisz to mimosrodem
A więc dobrze mam bo mam równo na srodku tak jak piszesz.
Oto zdjęcia kosy na "2" biegu:



Jak na moje oko wszystko ładnie równo jest przynajmniej jeśli chodzi o kose.
Mam też filmik nagrany jak te biegi mi wskakuja ale nie wiem jak go dodac tutaj bo ma sporo MB.
Kiedy ktoś się pofatygował i nawet film nagrał .
https://www.youtube.com/watch?v=lWFJ6uiRB-Q
Tak widziałem go, i wiem o co chodzi lecz chyba u mnie nie ma sensu regulować tej kosy bo jest ładnie na środku jak na tym filmiku. Jednak nie do końca zadowalaja mnie te biegi.
Tak jak by czasem ciężko wyczuć albo ja nie dokonca jeszcze je wyczuwam, albo przekazują zamiast 2 wbije od razu 3 albo z 3 od razu 1 bo muszę mocno wcisnąć i przeskoczy. Też tak macie?
Że na środku to może nie do końca sprecyzowane, ramię kosy po uniesieniu i opuszczeniu ma nie haczyć o żaden z kołków te z kolei nie mogą być wytarte a idealne okrągłe. Po samym lekkim naciśnięciu za dźwignie zmiany biegów, ta ma wrócić do swojego położenia. Sprzęgło działa poprawnie?
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie