Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pomóżcie mi skompletować mojego Rometa 50-T1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Gaźnika też się nie doczekałem. To było tydzień przez Wigilią, także wątpię, że cokolwiek wysłał.

Pogadam ze znajomym policjantem, niech doradzi czy chociaż odwiedzą go Panowie niebiescy.

Ogólnie to był w tamtym czasie jedyny silnik 019 na portalach aukcyjnych.
A to, że był "po remoncie" bylo na plus.

A wyszło jak zawsze Big Grin

Jeszcze jedno pytanko, co sądzicie o nowych węgierskich cylindrach do rometa ?
Co do problemu z oszustem, idź do powiatowego rzecznika praw konsumenta.
A każdy cylinder jest lepszy niż CX, chociaż najlepiej (zwłaszcza do 019) zrobić szlif oryginalnego ZMD.
W końcu odebrał ode mnie. Mam dzisiaj wieczorem dostać zdjęcia cylindra, głowicy i gaźnika. Zobaczymy co z tego będzie.

Tak dzisiaj wyglądały prace przy Rometku Big Grin



Panowie po czym poznać oryginalny cylinder i głowicę od silnika 019?
Bo znalazłem silnik 017 i 023 Big Grin Żadne części nie pasują do 019 ?

017 silnik stoi. 023 obraca się swobodnie i jest praktycznie kompletny.

















Czy ta kierownica jest oryginalna ? I ogólnie poszukuję kierownicę do 50t1 z pełnym osprzętem Big Grin



Który licznik powinien być zamontowany, bo w kartonie miałem dwie lampy z dwoma różnymi licznikami Tongue





Aktualnie mam założy z bialą tarcza. I również poszukuję ramki chromowanej lampy Wink

A i jeszcze kranika mi brakuje Big Grin

I tak zakończyły się dzisiaj prace Cool



Pierwsze zdjęcie nie działa.

Cylinder poznasz po większym gwincie na nakrętkę. Te głowice były we wszystkich silnikach takie same.

Kierownica jest raczej oryginalna, bo one też chyba były takie same (oprócz starszych, w których nie było "karbowania" w miejscu uchwytów).

Sprawdź z którego roku są te liczniki i będziesz miał odpowiedź - ale raczej ten drugi.

Siedzenie i tłumik masz nie oryginalne.
Posiadam oryginalne ładne siedzenie jakbyś był zainteresowany Smile
Uwielbiam te forum.
Już wiem dalej, czego szukać Big Grin



bubel napisałem PW Wink

Kupię do Rometa 50-T1 z 1979:

- Kierownicę kompletną (z osprzętem i manetkami)
- Kranik
- Chlapacz tylnego błotnika
- linkę prędkościomierza
- linkę hamulca
- linkę sprzęgla
- chromowaną osłonkę lampy przedniej
- nóżkę hamulca z przewodem (komplet)
- kompletny wydech
- Cylinder + gaźnik
Z pozostałych części brakuje mi tylko chlapacza tylnego błotnik i nóżki hamulca z całym osprzętem.

A teraz do sedna.

Gość od którego kupiłem silnik dosłał mi głowicę, nowy tłok, iglicę gaźnika i gaźnik 13 tylko z dyszami.
Czy mogę do niego przełożyć graty z 12 ? tj. przepustnicę, iglice, pływak ?

Przy próbie odpalenia silnika odkręcało się magneto.
Okazało się, że jest zerwany gwint wa wale... I muszę kupić nowy wał.

Od innego Pana kupiłem w sumie wszystkie nowe rzeczy z epoki.
Kierownicę z osprzętem, linki, osłona chromowana lampy, cylinder z tłokiem nominał itd.

Mam do was poradę, jak ustawić poprawnie zapłon.
Próbowałem dzisiaj odpalić silnik 023 lecz żadnych oznak życia.
Iskra jest, paliwo też.

W gmp mam przerwę 0,35mm.

Czy najpierw ustawiamy stojan ? Czy najpierw platynki ?
Jeśli tak, to jak ?
Co czytam, to każdy inaczej mówi.



Zmniejsz przerwę na przerywaczu w tym 023, najpierw tłok w GMP i przerwa na platynkach, potem jak to nazwałeś 'stojan'

Możesz przełożyć do GM13F te graty, tylko dysze i gardziel się chyba w nim różni w porównaniu do 12
Akurat dysze miałem w 13 Wink

Dzisiaj na chwilę zagadał i zgasł. I nie chciał już odpalić.

Jutro jadę po nową świecę, zobaczymy co będzie.
Stron: 1 2
Przekierowanie