Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Piasty i szczękotrzymacze Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie, mam dylemat odnośnie tego, że na większości piast i szczękotrzymaczy jest napis ZZR ale są również takie na których jest tylko ten znaczek Romet i teraz jest pytanie w jakich faktycznie modelach lub do którego roku montowali te piasty i dekle z napisem ZZR ? Chce robić ogara 200 stary typ przed 1985r i nie wiem czy mam załatwiać te z napisem czy te z logiem. Ktoś by powiedział że to jest to samo, owszem ja wiem o tym ale lepiej dać takie jak powinny być Smile
Nie są takie same. Oczywiście pomijam napis i logo Smile
Piasty z logo Romet, miały osadzane łożyska pełne, więc od strony wewnętrznej był dodatkowy rowek na zabezpieczenie segera. Do tego przednia piasta miała mniejszy otwór wewnętrzny - mniejsze łożyska 10 x 30 x 9 mm = 6200, a tylne 12 x 32 x 10 mm = 6201
Co do rocznika, do dziś nie jestem pewien na 100%, ja obstawiam od 1986 w górę.
joozek, zapomniałeś o 50-T-1, 50-TS-1 i części Ogarów 200, w których są bebny z napisem "ZZR" na łożyskach Wink
A no własnie, ale jeśli o piasty z logo Romet-a PEGAZ to pojawiło się własnie w 1986 roku Smile chyba
Powiedzcie mi Panowie, bo chce robić ogara 200 z 1984/85r to jakich mam szukać tych piast i dekli, z logiem ZZR czy logiem rometa? I piasta ma być na wianki czy łożyska?
Ten rocznik co podałeś, to piasty ZZR i łożyska - same kulki i wprasowane bieżnie. Nie dawaj całych wianków - wielokrotnie o tym pisałem.
Co do samych piast i napisu ZZR. W tych latach stosowano napis nieco mniejszy niż w latach 70-ych, np w Komarach.
To do tych piast ZZR nie wejdzie łozysko które idzie do piasty tej nowszej? A co jest złego w tych wiankach żeby ich nie dawać? A jak sie wprasuje te bieżnie to ośka idzie i tak ta normalna na konusy?
Radosławie drogi, zanim zapytasz, zadasz mnóstwo pytań, przeczytaj moje posty ze zrozumieniem. Jest też forumowa "szukajka" ... wystarczy wklepać właściwe słowo kluczowe. Chcesz restaurować stary motorower, bez podstawowych, dostępnych schematów, instrukcji ... wszystko ma być podane na tacy???
Ale ok, napiszę jeszcze raz.
Piasty z napisem ZZR, zarówno przednie, jak i tylne, miały jeden rozmiar otworów pod bieżnię łożyska = 32 mm. Oznacza to, że wianki i bieżnie były takie same.
To, że osie z tyłu były fi 12, a z przodu fi 10 mm, nie oznacza, ze konusy (stanowią część łożyska z bieżnią i wiankiem), są inne. Nie, są takie same, choć spotkałem się z wyrobami rzemieślniczymi, fi 10 mm.
Oryginalne osie przednie, miały w miejscu nakręcania konusów fi 12 mm, pod gwint M12x1.
Co do samych wianków. Oryginalnie były montowane same kulki - 10 szt fi 6,3 mm - to też jest łożysko wianek. Natomiast te współczesne wianki utrzymujące kulki koszykiem metalowym, są tak skonstruowane, że dokręcając konusem, powodujemy dociśnięcie koszyka metalowego, powodując unieruchomienie kulek.
Moja rada - w sklepie rowerowym dostaniesz same takie kulki i to firmowe, w cenie od 10 do 20 gr za szt, np Shimano. Kup i zamontuj wyłącznie nowe, a Twój Robak pojeździ na takich jeszcze długo. Oczywiście nie zapomnij o prawidłowej regulacji.
Pozdrawiam
Przekierowanie