Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Słaby silnik Romet Komar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, mam Rometa komara z 1981r jest po wymianie cylindra, tłoka, pierścieni i simeringow, kranika dobrze uszczelniony na wszystkich uszczelkach a nadal ma problemy z tym że jest bardzo słaby każda górka sprawia mu trudność z wyjazdem aż staję i dodam że po przejechaniu około 5 km nieraz gaśnie i ciężko go potem zapalić przed wymianą czesci było to samo proszę o pomoc jaka przyczyna.
Kąt wyprzedzenia zapłonu jaki masz?
Może nie dotarte, albo wydech zatkany? Ja bym się nie przejmował, mój komar staje w miejscu nawet przy lekkiej górce. (W sumie czego spodziewać się po 1,4 km)
@rafi555 czego się spodziewać po 1,4 km? W moim 025 od nowości nikt nie zmienił oleju, jak go zlałem, to miał konsystencję budyniu i był czarny jak smoła. W silniku nikt nigdy nie grzebał. Ma nieprawidłową świecę (Iskra F95S). Bez problemu podjeżdża pod każdą górkę na 2 biegu, V max ok. 55~60 km/h. Wzrost i waga kierowcy? 2 metry wzrostu i 120 kg wagi.
(30-11-2017 05:14:04)kaziq napisał(a): [ -> ]Kąt wyprzedzenia zapłonu jaki masz?

Przepraszam ale o co chodzi dokładniej z tym kątem wyprzedzenia zapłonu?

(30-11-2017 17:40:50)rafi555 napisał(a): [ -> ]Może nie dotarte, albo wydech zatkany? Ja bym się nie przejmował, mój komar staje w miejscu nawet przy lekkiej górce. (W sumie czego spodziewać się po 1,4 km)

Ale właśnie o to chodzi że przed wymianą tych części też był słaby więc tak jak by nic się nie zmieniło... A wydech muszę sprawdzić wystarczy zdjęcie tłumika tak?
Kąt wyprzedzenia zapłonu czyli ile mm przed górnym polożeniem tłoka masz iskre na świecy.... Skoro nie wiesz co to znaczy, to znaczy że masz źle ustawiony zapłon.
(30-11-2017 22:06:00)bkrukl napisał(a): [ -> ]Kąt wyprzedzenia zapłonu czyli ile mm przed górnym polożeniem tłoka masz iskre na świecy.... Skoro nie wiesz co to znaczy, to znaczy że masz źle ustawiony zapłon.

Dziękuję za podpowiedź i to właśnie może mieć wpływ że jest słaby?
Tak. Bo iskra może być nie w tym momencie co trzeba. Powinna zapalac paliwo w momencie gdy tłok dobrze je spręży. A u Ciebie może być tak że zapala paliwo dopiero w polowie sprężone.
(30-11-2017 23:02:58)bkrukl napisał(a): [ -> ]Tak. Bo iskra może być nie w tym momencie co trzeba. Powinna zapalac paliwo w momencie gdy tłok dobrze je spręży. A u Ciebie może być tak że zapala paliwo dopiero w polowie sprężone.

Dzięki za podpowiedź sprawdzę .
(01-12-2017 00:21:31)sebaaa napisał(a): [ -> ]
(30-11-2017 23:02:58)bkrukl napisał(a): [ -> ]Tak. Bo iskra może być nie w tym momencie co trzeba. Powinna zapalac paliwo w momencie gdy tłok dobrze je spręży. A u Ciebie może być tak że zapala paliwo dopiero w polowie sprężone.

Dzięki za podpowiedź sprawdzę .

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz że na zimnym silniku pod górę wyjeżdża dużo lepiej kiedy zaczyna się grzać wtedy słabnie
(03-12-2017 13:49:16)sebaaa napisał(a): [ -> ]
(01-12-2017 00:21:31)sebaaa napisał(a): [ -> ]
(30-11-2017 23:02:58)bkrukl napisał(a): [ -> ]Tak. Bo iskra może być nie w tym momencie co trzeba. Powinna zapalac paliwo w momencie gdy tłok dobrze je spręży. A u Ciebie może być tak że zapala paliwo dopiero w polowie sprężone.

Dzięki za podpowiedź sprawdzę .

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz że na zimnym silniku pod górę wyjeżdża dużo lepiej kiedy zaczyna się grzać wtedy słabnie

Simeringi na wale jeśli zostały założone 17x40x10 a oryginał to 17x40x7 to duża różnica?

dominik200

Z tego co wyczytałem to silnik po remoncie, został dotarty choć te 50 km? Jeżeli oczekujesz, że na dotarciu będziesz mógł nim jeździć pod górki to trochę lipton, poza tym jeżeli na cieplejszym słabnie to może Ci tłok puchnąć jak źle dotarty.. Co do Simeringu to wszedł lekko jak go wbijałeś skoro x7 a, a nie x10? Sprawdź ten tłumik, jeżeli nie to może być, że simering za mały i łapie lewe. Zajrzyj też do tego tłumika czy dużo nagaru nie ma i wypal go.
7 i 10 to grubość, jeśli zakładane z głową to żadna. Zresztą, wydaje mi się, że w tym silniku i tak one opierają się na pierścieniach segera. 10 są popularniejsze, ale w dobrym sklepie i 7 da się kupić.
Sprawdziłeś już zapłon? Gaźnik masz dobrze ustawiony? Silnik podczas docierania z czasem będzie nabierał mocy, bo wszystkie części dopasują się do siebie. Ale ważne jest to, jak to docieranie przebiega.
(04-12-2017 03:24:44)Dawdzio napisał(a): [ -> ]7 i 10 to grubość, jeśli zakładane z głową to żadna. Zresztą, wydaje mi się, że w tym silniku i tak one opierają się na pierścieniach segera. 10 są popularniejsze, ale w dobrym sklepie i 7 da się kupić.
Sprawdziłeś już zapłon? Gaźnik masz dobrze ustawiony? Silnik podczas docierania z czasem będzie nabierał mocy, bo wszystkie części dopasują się do siebie. Ale ważne jest to, jak to docieranie przebiega.

Tak z gaźnikiem i zapłonem wszystko ok pali na zimnym od strzała. Sprawdzę ten tłumik . A po wymianie tłoka cylindra pierścieni i simeringow zrobione dopiero koło 15km
Sprawdź tłumik, ale pamiętaj, że patrząc w jeden koniec nie powinno być widać drugiego otworu (ma w środku przegrody, tak ma być).
Po 15km ten silnik nawet nie jest minimalnie dotarty, on dopiero co ruszył. Może się przegrzewać z racji większego tarcia pomiędzy elementami (choć z racji aktualnej temperatury będzie mu łatwiej, bo chłodzenie lepsze; oczywiście lejesz więcej oleju, zgodnie z zaleceniami instrukcji?), będzie słaby, nie można go przeciążać. Dopiero z czasem nabierze mocy, ale musisz dobrze go dotrzeć. Zajrzyj do instrukcji, jest do znalezienia w internecie bez większego problemu, tamte informacje naprawdę wciąż nie straciły na aktualności, a pomogą ci rozwiązać wiele problemów i znaleźć odpowiedzi na twoje pytania.
Stron: 1 2
Przekierowanie