Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik 027- typowe usterki,porady, naprawy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

Jakie sa typowe ustarki jeśli chodzi o silnik Charta 027? Czy bywaja problemy z zapłonem, sprzegłem, lub np zmiana biegów ? A może lubi dawać o sobie znać gażnik i jego regulacja? Prosze podanie typowych awarii tego silnika a także jak je naprawić. Było by to cenna wskazówka dla mnie samogo gdyż od niedawan posiadam ten egzemplarz i chciał bym się czegoś o tym silniku dowiedzieć a także umieć go sam wyremontować w razie "W" a także innym może sie przydać taki temat . PozdroSmile
Dobrze zrobiony 027 jest bezawaryjny, trzeba pilnować prawidlowego luzu zabieraka wodzika skrzynki biegów oraz ustawienia kosy i wtedy ten mechanizm jest praktycznie wieczny, w zapłonie jest różnie, zależy to często od egzemplarza, ja mam dwa zregenerowane moduły i jeden przewinięty impulsator i wszystko mi się spisuje bezawaryjnie, sprzęgło jest tam bardzo robrze skonstruowane i nie ma praktycznie żadnych wad ogólnie silnik jak każdy inny jak się stosujesz do najważniejszych przykazań fabryki(nie mówie że do wszystkich bo niektóre są z czapy) to masz jak nie ciężko się domyślić wszystko elegancko.
Zależy.
Od wielu czynników, wiem, że zrobiony na odpier*al 027 potrafi narobić problemów albo gdy jest po prostu mocno zużyty. U mnie na przykład po paru dniach padł zapłon, nie wiedziałem o co chodzi no to zmieniłem moduł, wciąż nic i okazało się że całym winowajcą jest pęknięty drut od cewki zapłonowej... Minuta roboty a tak wydałem 70zł na moduł. Ogólnie od prawie dwóch lat nic mi się z zapłonem nie stało, ani jeden impulsator ani moduł nie padł
Sprzęgło ogólnie jest dobrej konstrukcji, z pewnością lepszej niż 019/023, bardzo wytrzymałe i nowoczesnej konstrukcji. Ale pojawiają się dość często problemy z ślizganiem sprzęgła ale wystarczy delikatnie stoczyć talerz i zabierak.
Skrzynia to dokładnie co pisał kolega wyżej, trzeba sprawdzić luz na zabieraku i wyregulować kosę. I to na tyle, skrzynia nie do zajechania.
Gaźnik, zależy jaki masz. Jeśli masz Binga 14 to jeździsz z śrubokrętem płaskim w schowku, bo tylko on jest potrzebny by rozkręcić ten gaźnik na części. A jedyną awarią gaźnika podczas już prawie 2,5 lat użytkowania Charta było zatkanie dyszy xD Co jest dość częstym przypadkiem w moim gaźniku niestety.
Jeśli chcesz remontować to uszczelki z zestawu wykorzystaj conajwyżej do odrysowania na gambicie 0,5mm nowych. Chart MUSI mieć między połówkami uszczelkę 0,5mm.
Wrócę do skrzyni, musisz mieć między łożyskiem a wodzikiem podkładkę falowaną. Ona jest bardzo ważna.
Musi być podkladka falista, ale tez to łożysko nie może ciasno na tym walku siedziec bo wówczas podkladka nic nie daje.
A więc kolejne pytania mi sie nasuwają:

Jak wyregulować tą kose od biegów i w jakim przypadku trzeba ja wymienić?
Na jakiej zasadzie działa zapłon w tym modelu nie ma platynek ? I jak go się ustawia ?
Nie przesadzasz tym razem kolego?
Witam,

na wiele pytań może dać odpowiedź poniższa książka:

Klaudiusz Kociński, Jerzy Przybyła, Edwin Jaruzel
Motorowery Romet. Obsługa i naprawa

Pozdrawiam


(24-11-2017 11:04:03)nofack napisał(a): [ -> ]A więc kolejne pytania mi sie nasuwają:

Jak wyregulować tą kose od biegów i w jakim przypadku trzeba ja wymienić?
Na jakiej zasadzie działa zapłon w tym modelu nie ma platynek ? I jak go się ustawia ?
Przecież na to już jest pierdyliard poradników, nawet na yt jest nakręcony.
A tej książce jest opisany silnik 027 co i jak dokladnie ?
O Boziu, sprawdz sobie, najpierw sam szukaj odpowiedzi jesli jej nie znajdziesz pytaj, bo naprawde przeginasz
Możesz ściągnąć pdf, na przykład stąd: http://docs12.chomikuj.pl/4848530041,PL,...-ROMET.pdf
Dzieki motoro... mysle ze taka ksiazeczka moze wyjasnic sporo moich zapytan Smile
Jejku, kosą reguluje się tylko wrzucanie biegów ale nie wyregulujesz nią bezpośrednio skrzyni. Musi być ustawiania na 2 biegu i te "haczyki" muszą być w takiej samej odległości względem kółka.
Zapłon elektroniczny polega na tym, że platynki są zastąpione impulsatorem a kondensator modułem. Reszta działa na takiej samej zasadzie.
I do 027 nie ma typowo książki niestety. Jedynie można patrzeć na katalog części zamiennych.
Cholera nie dobrze :/ Do 023 bylo kilka fajnych instrukcji poradnikow silniki rozkrecone do ostatniej srubki wszystko git mozna bylo samemu dojsc a ten 027 bede troche czasu potrzebowal zeby go zrobic w razie czego z zamknkietymi oczami...ale mmusze go poznac trochu.
Przekierowanie