Witam,
Jakie sa typowe ustarki jeśli chodzi o silnik Charta 027? Czy bywaja problemy z zapłonem, sprzegłem, lub np zmiana biegów ? A może lubi dawać o sobie znać gażnik i jego regulacja? Prosze podanie typowych awarii tego silnika a także jak je naprawić. Było by to cenna wskazówka dla mnie samogo gdyż od niedawan posiadam ten egzemplarz i chciał bym się czegoś o tym silniku dowiedzieć a także umieć go sam wyremontować w razie "W" a także innym może sie przydać taki temat . Pozdro
Dobrze zrobiony 027 jest bezawaryjny, trzeba pilnować prawidlowego luzu zabieraka wodzika skrzynki biegów oraz ustawienia kosy i wtedy ten mechanizm jest praktycznie wieczny, w zapłonie jest różnie, zależy to często od egzemplarza, ja mam dwa zregenerowane moduły i jeden przewinięty impulsator i wszystko mi się spisuje bezawaryjnie, sprzęgło jest tam bardzo robrze skonstruowane i nie ma praktycznie żadnych wad ogólnie silnik jak każdy inny jak się stosujesz do najważniejszych przykazań fabryki(nie mówie że do wszystkich bo niektóre są z czapy) to masz jak nie ciężko się domyślić wszystko elegancko.
Zależy.
Od wielu czynników, wiem, że zrobiony na odpier*al 027 potrafi narobić problemów albo gdy jest po prostu mocno zużyty. U mnie na przykład po paru dniach padł zapłon, nie wiedziałem o co chodzi no to zmieniłem moduł, wciąż nic i okazało się że całym winowajcą jest pęknięty drut od cewki zapłonowej... Minuta roboty a tak wydałem 70zł na moduł. Ogólnie od prawie dwóch lat nic mi się z zapłonem nie stało, ani jeden impulsator ani moduł nie padł
Sprzęgło ogólnie jest dobrej konstrukcji, z pewnością lepszej niż 019/023, bardzo wytrzymałe i nowoczesnej konstrukcji. Ale pojawiają się dość często problemy z ślizganiem sprzęgła ale wystarczy delikatnie stoczyć talerz i zabierak.
Skrzynia to dokładnie co pisał kolega wyżej, trzeba sprawdzić luz na zabieraku i wyregulować kosę. I to na tyle, skrzynia nie do zajechania.
Gaźnik, zależy jaki masz. Jeśli masz Binga 14 to jeździsz z śrubokrętem płaskim w schowku, bo tylko on jest potrzebny by rozkręcić ten gaźnik na części. A jedyną awarią gaźnika podczas już prawie 2,5 lat użytkowania Charta było zatkanie dyszy xD Co jest dość częstym przypadkiem w moim gaźniku niestety.
Jeśli chcesz remontować to uszczelki z zestawu wykorzystaj conajwyżej do odrysowania na gambicie 0,5mm nowych. Chart MUSI mieć między połówkami uszczelkę 0,5mm.
Wrócę do skrzyni, musisz mieć między łożyskiem a wodzikiem podkładkę falowaną. Ona jest bardzo ważna.
Musi być podkladka falista, ale tez to łożysko nie może ciasno na tym walku siedziec bo wówczas podkladka nic nie daje.
A więc kolejne pytania mi sie nasuwają:
Jak wyregulować tą kose od biegów i w jakim przypadku trzeba ja wymienić?
Na jakiej zasadzie działa zapłon w tym modelu nie ma platynek ? I jak go się ustawia ?
Nie przesadzasz tym razem kolego?
Witam,
na wiele pytań może dać odpowiedź poniższa książka:
Klaudiusz Kociński, Jerzy Przybyła, Edwin Jaruzel
Motorowery Romet. Obsługa i naprawa
Pozdrawiam
(24-11-2017 11:04:03)nofack napisał(a): [ -> ]A więc kolejne pytania mi sie nasuwają:
Jak wyregulować tą kose od biegów i w jakim przypadku trzeba ja wymienić?
Na jakiej zasadzie działa zapłon w tym modelu nie ma platynek ? I jak go się ustawia ?
Przecież na to już jest pierdyliard poradników, nawet na yt jest nakręcony.
A tej książce jest opisany silnik 027 co i jak dokladnie ?
O Boziu, sprawdz sobie, najpierw sam szukaj odpowiedzi jesli jej nie znajdziesz pytaj, bo naprawde przeginasz
Dzieki motoro... mysle ze taka ksiazeczka moze wyjasnic sporo moich zapytan
Jejku, kosą reguluje się tylko wrzucanie biegów ale nie wyregulujesz nią bezpośrednio skrzyni. Musi być ustawiania na 2 biegu i te "haczyki" muszą być w takiej samej odległości względem kółka.
Zapłon elektroniczny polega na tym, że platynki są zastąpione impulsatorem a kondensator modułem. Reszta działa na takiej samej zasadzie.
I do 027 nie ma typowo książki niestety. Jedynie można patrzeć na katalog części zamiennych.
Cholera nie dobrze :/ Do 023 bylo kilka fajnych instrukcji poradnikow silniki rozkrecone do ostatniej srubki wszystko git mozna bylo samemu dojsc a ten 027 bede troche czasu potrzebowal zeby go zrobic w razie czego z zamknkietymi oczami...ale mmusze go poznac trochu.