Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 Ciężko pracuje wał i skrzynia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Mam problem z moim silnikiem jawki. Kupiłem cały silnik w częściach. Złożyłem do kupy i ogólnie nie było źle. jeździłem motocyklem jakiś czas.. Ale że kartery dostały w kość od poprzedniego właściciela postanowiłem je zmienić ponieważ były krzywe,ranty uszkodzone, popękane tu i ówdzie, olej ciekł od strony kopki, również między lewym a prawym. Kupiłem na alledrogo eleganckie używane kartery. Gwinty ok, pasowały do siebie idealnie oraz nie były popękane. Do tego doszły nowe łożyska, uszczelki, simeringi i wał korbowy(stary miał już luz na korbie.) tryby skrzyni zostawiłem stare były git. Jak części mi doszły zabrałem się za robotę. łożyska i wał wyciągnełem z zamrażarki a kartery nagrzałem i nie muszę mówić że usiadły pięknie ładnie bez problemu. Potem prawy karter nagrzałem z łożyskiem i wrzucilłem wał. Samo składanie silnika nie było problemem jak i wprawienie łożysk. Nie dociągając śrub do końca(kartery już stykały się) sprawdziłem jeszcze czy skrzynia starter i wał pracują. Było w porządku także dokręciłem śrubki wszytkie. i po tym wał i skrzynia zaczeły ciężko pracować. Przeczytałem na forum że jest to winna wału ale w tamtych przypadkach to sam wał cieżko pracował. A u mnie wał i skrzynia ciezko pracuja. dodam że biegi wchodzą a jak założyłem magneto trzeba użyć wiekszej siły aby obrócić wałem. Proszę o podanie przyczyny czemu tak się stało?
Wał wymień. Tak to jest z made in china. Wywal wał złóż kartery wraz ze skrzynią, Zobacz jak skrzynka pracuje. Reszta już się sama rozwikła.
Łożyska na pewno dobrze doszły do przecwiwag? Tam pomiędzy na prawdę musi być znikoma przerwa, ja bym podszlifował te takie pierścienie co są przynajmniej na przeciwwagach w wałach w polskich silnikach, jak to jest w jawki to nie pamiętam
Dzięki temu będzie mniejsza szerokość i nóż widelec wał nie będzie miał oporów

Co do skrzyni może wymieniałeś te tulejki z brązu? Ja w S38 musiałem TAK CHOLERNIE JE STACZAĆ, żeby nie było oporu, że masakra po prostu.
Ale tak na przyszłość zawsze przed społowieniem karterów silnika, radzę skręcić połówki karterów ze skrzynią biegów, bez wału. Po takim skręceniu będziesz wiedział czy skrzynia czasem za ciężko nie chodzi Big Grin
Po pierwsze, to nie wiesz czy kartery były do pary, po drugie warto sprawdzić przy karterach niewiadomego pochodzenia jak wygląda sprawa tulejek skrzyni biegów, każda tulejka powinna być dopasowana do wałka lub też zbyt wyrobiona. Po trzecie i najważniejsze, po społowieniu silnika najlepiej młotkiem gumowym uderzyć w wał jak i wałki skrzyni biegów, tak aby po skręceniu (ściśnięciu) mogły się one rozluźnić.
Miałem u siebie taki sam przypadek. Przy lekkim skręceniu wszystko chodziło okej, a po dokręceniu skrzynia kręciła się z ogromnym oporem. Po wielu kombinacjach, podmianach wałków itd. wyszło, że kartery się skrzywiły. Zmieniłem kartery i jak ręką odjął. Silnik chodzi leciutko jak w maśle.
dzięki za odpowiedzi. narazie jeszcze nie wiem co zrobię bo kompletnie mnie to zdemotywowało do kolejnej rozbiórki silnika. ale i tak wrócę do garażu prędzej czy później bo na razie nie mam ochoty prace przy nim.
Witaj z mojego doswiadczenia a powiem Ci ze robilem tych silnikow mase to dales podkladki tam gdzie nie trzeba lub niedales wcale nawet jezeli bylby krzywy wal lekko bo jak mocno to faktycznie moze byc to tego przyczyna to silnik dobrze zlozony skrecony na maxa obracal by sie i odpalal jak kompresja dobra bez problem rozkrec caly silnik i zobaczy czy niema wytartych miejsc przy karterach od obcierania sie poszczegolnych elementow nastepnie sciagnij sobie serwisowke i srubka po srubce skladaj wszystko do kupy pamietaj o podklatkach bardzo istotna kwestia napisz czy pomoglo hej
Łożyska miały luz C3?
(16-11-2017 16:36:49)jagiel333@o2.pl napisał(a): [ -> ]Witaj z mojego doswiadczenia a powiem Ci ze robilem tych silnikow mase to dales podkladki tam gdzie nie trzeba lub niedales wcale nawet jezeli bylby krzywy wal lekko bo jak mocno to faktycznie moze byc to tego przyczyna to silnik dobrze zlozony skrecony na maxa obracal by sie i odpalal jak kompresja dobra bez problem rozkrec caly silnik i zobaczy czy niema wytartych miejsc przy karterach od obcierania sie poszczegolnych elementow nastepnie sciagnij sobie serwisowke i srubka po srubce skladaj wszystko do kupy pamietaj o podklatkach bardzo istotna kwestia napisz czy pomoglo hej

W którym miejscu oprócz startera* mają iść podkładki?
*-dystanse teflonowo metalowe.
(16-11-2017 02:19:45)plusminus napisał(a): [ -> ]Po pierwsze, to nie wiesz czy kartery były do pary, po drugie warto sprawdzić przy karterach niewiadomego pochodzenia jak wygląda sprawa tulejek skrzyni biegów, każda tulejka powinna być dopasowana do wałka lub też zbyt wyrobiona. Po trzecie i najważniejsze, po społowieniu silnika najlepiej młotkiem gumowym uderzyć w wał jak i wałki skrzyni biegów, tak aby po skręceniu (ściśnięciu) mogły się one rozluźnić.

albo jeszcze bardziej scisnąć.
(17-11-2017 01:46:57)charper napisał(a): [ -> ]
(16-11-2017 02:19:45)plusminus napisał(a): [ -> ]Po pierwsze, to nie wiesz czy kartery były do pary, po drugie warto sprawdzić przy karterach niewiadomego pochodzenia jak wygląda sprawa tulejek skrzyni biegów, każda tulejka powinna być dopasowana do wałka lub też zbyt wyrobiona. Po trzecie i najważniejsze, po społowieniu silnika najlepiej młotkiem gumowym uderzyć w wał jak i wałki skrzyni biegów, tak aby po skręceniu (ściśnięciu) mogły się one rozluźnić.

albo jeszcze bardziej scisnąć.

w zasadzie to nie chce po zrywać gwintów Wink
(17-11-2017 11:40:51)naszybkoci napisał(a): [ -> ]w zasadzie to nie chce po zrywać gwintów Wink

Jeszcze nie słyszałem o zrywaniu twardych gwintów gumowym młotkiem no ale rób jak uważasz.
(16-11-2017 18:26:42)plusminus napisał(a): [ -> ]
(16-11-2017 16:36:49)jagiel333@o2.pl napisał(a): [ -> ]Witaj z mojego doswiadczenia a powiem Ci ze robilem tych silnikow mase to dales podkladki tam gdzie nie trzeba lub niedales wcale nawet jezeli bylby krzywy wal lekko bo jak mocno to faktycznie moze byc to tego przyczyna to silnik dobrze zlozony skrecony na maxa obracal by sie i odpalal jak kompresja dobra bez problem rozkrec caly silnik i zobaczy czy niema wytartych miejsc przy karterach od obcierania sie poszczegolnych elementow nastepnie sciagnij sobie serwisowke i srubka po srubce skladaj wszystko do kupy pamietaj o podklatkach bardzo istotna kwestia napisz czy pomoglo hej

W którym miejscu oprócz startera* mają iść podkładki?
*-dystanse teflonowo metalowe.

Serwisowka sie klania kolega musi siasc i wszystko dokladnie posprawdzac rowniez jak pisales te tulejki w skrzyni niech posprawdza
Przekierowanie