Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Najprawdopodobniej z simsona, ale przecież to tylko krańcówka NC, nawet od CBR podejdzie Big Grin
Motorynka wraca po krótkiej przerwie Wink






Cylinder po portingu, już drugi raz Big Grin
Dodatkowo tłok z Hondy MBX.
Tym razem jeszcze więcej mocy i obrotów.
Niestety chwilowo zostaje seryjny osprzęt, czekam jeszcze na dyfuzor i dysze do dellorto.
Mimo tego dzisiaj udało się osiągnąć 70 km/h (wg licznika Simsona SR50).
Co ciekawe, spalanie wcale nie wzrosło aż tak drastycznie i kształtuje się na poziomie 2,8 - 3,2 l / 100 km.
Przyspieszeniem rozkłada na łopatki popularnego Simsona, a także seryjne dwusuwowe kible, co chyba jest dużym osiągnięciem, zwłaszcza, że mam tutaj długie przełożenia (15/25z) Wink
Silniczek ładnie rozwija moc, czuć wyraźny jej przypływ w okolicach średnich obrotów. Kręci się na jedynce do 8500 - 8800 obr./min., a na dwójce do 6800 - 7100 obr./min.
Są małe problemy z zapłonem, zmieniłem kompletne platynki na nowe cross-impex, ale młoteczek zastosowałem oryginalny. Ponadto styk znajdujący się w młoteczku za pomocą przewodu silikonowego połączyłem z cewką zapłonową, tak, by cały prąd przebiegał przewodem, a nie sprężynką, która od tego się nagrzewa, rozhartowuje i mięknie, a czasami traci kontakt (taki przypadek miałem w Simsonie, ale zasada ta sama). Ponadto wymieniłem wszystkie przewody na silikonowe, a główny przewód prądowy (światła) zmieniłem na grubszy - 2,5 mm2.
Zmieniłem również podstawę zapłonu na inną, otwory mocujące były zniszczone, a oś przerywacza luźna. Niedługo ją zregeneruję wg poradnika pana Mirka Sakowicza, wszystko w imię podwyższonej trwałości Smile
Są jeszcze problemy z iskrzeniem platynek, ale wynika to nie z uszkodzonego kondensatora (mam kilka sprawnych i na każdym to samo), ale z materiału użytego do ich budowy. Współczesne zamienniki, jak mnie pamięć nie myli, mają styki stalowe niklowane, więc iskrzą. Jutro przełożę podstawę platyn na oryginalną, powinno ustąpić. Profilaktycznie zmieniłem uszczelniacze na dwuwargowe INCO, by nie musieć już tam zaglądać. Pozostało jeszcze dopasować dyszę gaźnika (muszę rozwiercać, nawet z GM13F są za małe), i w sumie to by było na tyle. Chwilowo chińska podróbka Dellorto 17.5 jest nie do opanowania, mam za małą dyszę wolnych obrotów. Króciec już ma gotowy, wykonałem z blachy i rurki miedzianej. Gaźnik będzie pracować pod kątem około 30 stopni, przetestowałem i nic się z niego nie leje, zobaczymy jak będzie działać po zmianie dyszy. Z wydechem jeszcze poczekam aż troszkę sobie dorobię, nie są to tanie rzeczy ale czego się nie robi dla przyjemności Big Grin
Prawdopodobnie zamówię od Garry-ego, ze stali nierdzewnej, oczywiście wszystko pod mój cylinder.
Zastanawiam się, czy przejściowo nie wrzucić tłumika z Jawki, powinien pasować na kolanko Simsona.
Aha, znowu przednie szczęki hamulcowe do wymiany.
Jaki był koszt wykonania cylindra 50/4?
W zasadzie 50/4 u Lagoona to 70 zł, a moja wersja jest po drugiej przeróbce, łącznie 110 zł. Do tego szlif (musi być) i wysyłka w dwie strony.
Szlifowany był dwa razy, więc z wysyłkami, dwiema przeróbkami i dwoma szlifami zapłaciłem 250 zł, ale można sobie oszczędzić lipnych tłoków, lepiej założyć od razu lepszy, wtedy mamy o jeden szlif i wysyłkę mniej Wink
A gdzie można się z nim skontaktować bo chce swój przerobić. Z jakiej firmy masz tłok.
I jaki olej lejesz do mieszanki?
Przez PW - użytkownik Lagoon.
Tłok firmy DS Piston, na allegro za 27 zł, trzeba było delikatnie zeszlifować pierścienie na zamkach.
Olej leję Orlen 2t Semisynthetic.
Dzieki skonsultuje się z nim
Dzisiaj kolejne zamówienie z JM, głównie części do Jawy klienta, ale i motorynce coś się dostało.
Od czwartku/piątku będę testować olej syntetyczny Midland Micro 2T - w tej cenie chyba najlepszy olej - 12~15 zł za 0,5 l.
Komplet opon z dętkami, linki, elementy gumowe, kopniak, żarówki, szczęki hamulcowe, uszczelki itp.
Dzisiaj zmieniłem wszystkie śruby silnika (połówek też) na nierdzewne imbusowe - znacznie wygodniejsze niż na śrubokręt płaski, łby praktycznie nie do objechania.
Ponadto na licznik w tym i poprzednim tygodniu wpadło ponad 300 km - jeszcze drugie tyle i będzie 1000 - koniec docierania Big Grin
Od środy zaczynam pracę i mogę rzadziej bywać na forum, ale postaram się codziennie wpaść.
A co robosz w jawie?
Śrubami imbusowymi idzie ładnie poskręcać, ale też łatwo jest pozrywać gwinty jak ktoś nie ma klucza dynamometrycznego Big Grin

Co do tańszych a dobrych olei do 2t poleciłbym Ci Orlen Platinum Rider Scooter 2t (półsyntetyk)- kosztuje różnie raz 25 raz 29zł ale moim zdaniem warto. To będzie coś pomiędzy jak ktoś leje Mixola a drugi Motula 800. Jak Mixol to najgorszy i najtańszy (jakieś 12zł?) jaki jest, to Motul 800 najlepszy i najdroższy (80zł) z tym że lanie go do Rometa to jednak przesada. Wracając do Platinuma - wcześniej jeździłem na Mixolu i Półsyntetyku (tylko z nazwy półsyntetyk - on jedynie bazuje na technologii olei półsyntetycznych) czerwonym z orlena za jakieś 19zł. W między czasie miałem urodziny i kolega podarował mi właśnie tego Platinuma. Odkąd go leję (może z 1000km? 500? w każdym bądź razie jedna cała i pół butelki już wyjeździłem, razem 1,5l oleju zużyte) Ani razu nie wykręciłem świecy w Simsonie. To chyba o czymś świadczy. Na wcześniejszych olejach co jakiś czas świeca złapała nagar a tu nic. Trochę się rozpisałem ale jak masz bawić się w testowanie to zalej ten i masz spokój Wink Gorąco polecam.
Ja przelatałem 5 kkm na półsyntetyku orlenu, ani razu nie czyściłem świecy. Odpalam - jadę i tak non-stop Smile
Ale teraz silniczek trochę wysilony, oddam resztki półsyntetyka koledze simsoniarzowi a sam polatam na czymś lepszym. Zresztą przelatałem 2kkm na oleju, który proponujesz i był super, ale chyba już z nudów znowu biorę inny, zobaczymy jak się sprawdzi.

A jawę robię od podstaw elektrykę i resztę trochę ogarniam, czyli hamulce, rolgaz, opony, sprzęgło, kosz boczny i takie tam.

Jawa TS 350

A świecę zawsze mam w kolorze jasnobrązowym, odkąd mam 50/4 nigdy nie zarzuciło mi świecy nagarem, nie wiem, czy to przez to, ale wyciągam ją tylko po to, żeby sprawdzić, czy mieszanka nie za uboga Big Grin
Nagar tak, ale na tłoku i w części komory spalania.
chciałbym kupić taki tłok ale znalazłem tylko taki z wgłębieniem nad sworzniem będzie zły czy dobry i czy w oryg rometach śr sworznia to 12 mm ?
Tak był 12mm.

Osiągi wzrosły, ale i pokazała się "dziura"między biegami, której na starym tłumiku nie było.
Średnica wew. kolanka:
Nowy - 26 mm
Stary - poniżej 18 mm (nagar :F)
Zapewne to robi różnicę, bo moc na wysokich obrotach wzrosła znacznie, bez szarpania kierownicą przy przyspieszaniu najpierw podnoszą się lagi, później delikatnie przednie koło, a zaraz po tym dźwignia biegów Big Grin
Mam bardzo poważne problemy z nakrętkami kosza sprzęgłowego i wałka głównego, ciągle się odkręcają, mimo stosowania odpowiednich podkładek, kleju do gwintów czy klucza udarowego. Chyba złapię lekko spawem nakrętkę do gwintu, nie mam innego wyjścia Sad
Vmax około 75 km/h, prędkość przelotowa 60-65 km/h (w rezonansie)
Przekierowanie