Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Pomysł dobry, tylko te spawanie będzie błędem Smile. Jak chcesz to centrować?
Po jednym czujniku na czop, jeśli na każdym z czujników bicie na +, mała dźwignia między przeciwwagi, i odginać dźwigienkę do uzyskania bicia poniżej 2 setek. Jeśli bicie jest + na jednym, a - na drugim czujniku, to są 2 opcje:
Jeśli bicie jest poniżej 5 setek - zoatawiamy, powyżej - próba prostowania. Jeśli się nie uda, wał na złom.
(29-03-2018 01:09:34)seler1500 napisał(a): [ -> ]Po jednym czujniku na czop, jeśli na każdym z czujników bicie na +, mała dźwignia między przeciwwagi, i odginać dźwigienkę do uzyskania bicia poniżej 2 setek. Jeśli bicie jest + na jednym, a - na drugim czujniku, to są 2 opcje:
Jeśli bicie jest poniżej 5 setek - zoatawiamy, powyżej - próba prostowania. Jeśli się nie uda, wał na złom.

Chodziło mi czy młotkiem nie zaczniesz walić Smile bo już nie raz widziałem wał centrowany młotem.
Nie spawanie, a lekkie przyłapanie łukiem bez dodatku materiału.
Centrowanie raczej na samym końcu.
Pomysł na starej korbie z motorynki nie wypali, wszystkie moje wały Charta mają sworzeń dolny 16mm.
Ehhhh, apetyt rośnie w miarę jedzenia Wink
Jednak nie dam spokoju temu biednemu silniczkowi, dorwałem mapkę cylindra, więc dokonam korekt w moim cylku, z tym, że mój już jest po portingu, ale dalej mi mało Big Grin
Częściowo pokieruję się mapką, częściowo obliczeniami.
Mapka jest dla cylindrów z 2 płukami, ale akurat ich się nie tykam, więc nie powinno być problemów.


Źródło: 4um o***200

Moje kombinowane pierścienie tłokowe dają radę, nie przepuszczają ani trochę, a grzeje się mniej i kręci wyżej Wink
Nagaru tyle co nic, pewnie zasługa nieco lepszego oleju i mieszanki 1:50.


Pozdrawiam, Rafał
Witajcie!
Zdjęcia powiedzą więcej niż 1000 słów
Sprzęgło 3-tarczowe mojej produkcji.
Otworki w tarczy z kulką powiększone do 6.5 mm, oczywiście jak będę zakładać, to nakrętki samohamowne. 3 tarcze mieszczą się w koszu idealnie.

Możliwa regulacja docisku, śruby M6 ocynk, w miejscu spawu ocynk zdjęty. Klasa twardości 5.8, ale zmienię na twardsze minimum 8.8.

Oczywiście materiał mocno przegrzany, ale to tylko wersja próbna.
Najpierw wycięte zostały bolce, później otwory nagwintowane pod M6, a następnie wkręcone i wspawane śruby. Koniec problemów z zawleczkami!

Posmarkane, ale się trzyma Wink
Zabieraka nowego typu zabrakło, dałem stary typ bez pierścienia i wystaje jeszcze kilka mm:

Moja nowa zdobycz - tarcze bakielitowe:

Głowica podczas krótkiej inspekcji:


Pojawiły się również problemy z zaworkiem iglicowym, lało się wszędzie, ale już ogarnięte. Ponadto pękł przewód paliwowy, musiałem improwizować bo miałem tylko 8mm.



Pozdrawiam, Rafał
Witajcie!




Pozdrawiam, Rafał


Jeśli popełniłem jakieś błędy w obliczeniach, proszę o poprawkę Wink
Nie wiem u mnie te tarcze dzialać nie chciały...
Co to znaczy nie działały?
Ja założyłem i chodzi lux, wysprzęgla dobrze, nie ślizga się.
Dyfuzor z rozszerzającym się kolankiem, zobaczymy czy coś da w porównaniu do standardowego.
Leżały 3 dni w oleju. Założyłem, zalałem olejem i du**. Brak sprzęgła. Założyłem korkowe i śmiga idealnie.
ciekawe, jakie były grube?
Bakielitowe lubią pękać.
Takie były. Na pewno nie pękniete.
Ciekawa sprawa. Jaką miały grubość? Może za grube Huh
Mało się dzieje, uszczelniłem kapę sprzęgła, założyłem sprzęgło 3 tarczowe, zmieniłem olej. Ze względu na komplikacje zrezygnowałem z kolanka rozszerzającego się, w jego miejsce będę próbował wpasować kolanko Simsona enduro (fi 26). Kanał wydechowy powiększę na 25 mm, więcej nie ryzykuję, nie może być zbyt cienka ścianka. Okno wydechowe będzie miało szerokość 24 mm. Oczywiście pod nowe wymiary czeka mnie wykonanie nowego dyfuzora, chyba, że obecny będzie działać dobrze, ale nie sądzę.
Mam to!
Motorynka na seryjnym wydechu o średnicy 19 mm (nagar...) i gaźniku GM12F1 rozwierconym na 14 mm pocina 60 km/h na przełożeniach Z13/25!
Jeszcze się rozpędzał, ale gość wymusił pierwszeństwo i trzeba było dać po hamulcach.
Strach się bać, co będzie z zębatką 15z na przedzie i dyfuzorem. Chciałem zrobić membranę do komory korbowej, ale uznałem, że pali na tyle mało, że na razie się nie opłaca :F
Żeby nie było, że oszukista jestem, zapodaję wynik z gps (nie mogłem zrobić screenshota, stary telefon).




Jeśli ktoś nadal niedowierza, mogę nagrać film z gps na kierownicy.
Jeszcze raz polecam przeróbki użytkownika Lagoon - kawał dobrej roboty Big Grin

Pozdrawiam, Rafał
Przekierowanie