Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Jak zamierzasz jeździć jako pasażer - nie polecam, cholernie głośny. Natomiast jadąc jako kierowca prędkości 120-130 ujdzie, ale powyżej tego też głośno. Kask jako taki, tyłka nie urywa ale tragiczny nie jest, jak na swoją cenę to całkiem w porządku. Wentylację można zamknąć, no i blenda jest ale to już wyposażenie standardowe dla każdego kasku Big Grin Fajnie się prezentuje z szybą lustrzaną.

Must-have nocnego jeźdźca :F

Mam film z dzisiejszego wypadu na kopalnię, właśnie się wrzuca, z rana dodam link Wink


Ale bym chciał coś takiego mieć obok chaty. Zbieraj na coś lepszego bo to wciąga Big Grin Na piachu już trochę sobie to nie radzi na tych kółeczkach.
Mam już zarezerwowaną MTX 125, więc już niedługo Smile Co prawda trochę daleko ale wygląda obiecująco.
Ooo... ja właśnie dt 125 szukam Wink
Dobre, założona nowa stacyjka, ogarnięta elektryka, akumulator pod siedzeniem, mocniejsza lampa tył na diodach 5050, tylny hamulec bęben. Zostały do zrobienia podnóżki bo pręt 12x12 się zgiął :F A poza tym czekam na szlifierza, zdążyłem już w międzyczasie przerobić kanał olejowy i prototyp natrysku oleju na denko tłoka. A z innych pierdół to zmieniłem uszczelkę kranika, dorobiłem odpowietrznik korka zbiornika jak w mrf, zmieniłem samą uszczelkę korka, zrobiłem nowe jarzmo pod zacisk dwutłoczkowy, naprawiłem przełącznik świateł, zmieniłem wyjechaną zębatkę pompy oleju. cdn.
Nie kupujcie najtańszych części z allegro :F




(Napęd pompy oleju, na szczęście w porę zauważyłem i założyłem nową "quality" zębatkę.
To jest ciekawe z tą zebatką od pompy. Też w moim 139 fmb takie coś się stało, nie było już na tym zębów i nie było smarowania . Warto dodac ze ta zebatka byla oryginalna. Głowica się przytarła, dokładnie krzywki na walku rozrządu. Długo szukałem przyczyny Ale nic nie mogłem wymyslic, wkoncu wpadłem na to że pompa oleju mogła się zablokować? Może coś w nią wpadło?
Jeszcze sobie myślałem że to może od stawiania Moto na bocznej stopce, bo jak się okazuje na bocznej stopce Moto jest bardzo przechylony na lewą stronę. Olej może się nie dostawać do pompy i z braku Oleju mogła stanąć?
Choć nie znam tego silnika i nie wiem z której strony pompa ciągnie olej Big Grin
W pompie mogło coś się przytrzeć i zablokować, ale ta zębatka pada też przez za luźny rozrząd i też kiedy wpakujemy ją na odwrót. Taki słaby punkt. Przez stawianie na bocznej cierpi głównie wał korbowy (smarowany olejem z pompy) i góra silnika, oczywiście jak stoi dłużej odpalony a nie 3 sekundy. Równie dobrze zębatka mogła się już wcześniej łuszczyć, a jakiś opiłek przedostał się przez smok do pompy oleju.

Smok olejowy jest po prawej stronie z przodu silnika.
Gdzieś za 1-1,5 tygodnia wpadnie film z Biker Boyz TV Smile
Do zrobienia:
mniejsza dysza wolnych obrotów,
mniejsza dysza główna,
lepszy filtr powietrza;
adapter króćca (obrotowy) lub nowy króciec;
zmienić sprzęgło (zaczyna ślizgać na 3 i 4 biegu),
zmienić napęd na planowane 16/23 428H,
załozyć sitko smoka olejowego którego jak zawsze zapomniałem,
zmienić sztycę,
zmienić jarzmo zacisku,
zmienić opony na inne - michelin w piasku to nieporozumienie, przełozyłem vee rubber nową na tył i dużo lepiej z przyczepnością,
dołozyć kondensator 22kμF zamiast aku (temperatury, problemy z rozładowywaniem jak zapomnę wyłączyć stacyjki = zasiarczenie (już drugi padł),
zmienić łozyska kół.
Chyba tyle, nazbierało się tego jak zawsze dużo, ale co zrobić.

pozdro, seler
Podziwiam za zapał, co tu dużo pisać Big Grin
To szalony naukowiec, Łamacz Tam, takim zapału nigdy nie brakuje Big Grin


Sztyca ogarnięta, kondek dodałem, opornik do postojówki bo przy 14,8V żywotność mocno ograniczona. Wyregulowałem jako tako gaźnik, problem był z pompką przyspieszacza - sprawdziłem wakuometrem i niestety fmb ma sporo mniejsze wartości podciśnienia niż gy6 150, z którego pochodzi gaźnik. Zatem pozostaje mi rezygnacja z pompki sterowanej podciśnieniem, cross-over gaźników gy6 i sfabrykowanie mechanicznej pompki przyspieszacza.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przekierowanie