Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Okej, więc jakieś założenia już są.
Zostaję przy oryginalnej ramie, a to, co już zacząłem (nowa rama) będzie trochę inne, no i będzie to już osobny projekt, który pewnie dostanie kiedyś swój wątek w hp Smile
Ramę rozbiorę, wzmocnię co trzeba i wio do piaskowania i proszku. Jakbym miał ładować do nowej ramy większe koła, inne siedzenie, to z motorynki nie zostanie mi zupełnie nic, a tak mam coś chociaż troszkę jednak podobnego do motorynki. Jedyne co muszę przemyśleć, to wspawanie do "tyłu" ramy nowej rury głównej z większą główką ramy, bądź przespawanie samej główki (słaby pomysł, ale pomysł), bo z oryginalnymi łożyskami to długo nie pojeżdżę Big Grin Ostatnio podczas jazdy po torze bieżnie w ramie po prostu pękły.
Jedyne co bym wywalił to te felgi. Znajdź tu normalną oponę pod rozmiar 9"... 10" od mrf by zdały egzamin i jeszcze jakieś podobieństwo by było.
Zamówiona lampa przód, przełącznik zespolony (światła Smile), regulator, przewód hamulcowy w stalowym oplocie, dłuższa kopka i korek wydechu (do mycia). Niedługo zamówię kedrę baku, nową oponę przód, pisak do opon - poprawi się napisy na biało, gripy protapera. Jutro pobawię się, żeby zrobić jakąś tylną lapmę (led) ze stopem. Za oponę Michelina dostałem zwrot bo nie mieli na magazynie, więc zamówię z innego sklepu - będzie szybciej.



Kilometry lecą, a silnik na razie nie chce się popsuć Smile
Raz wyskoczyła tylko jedynka, ale najprawdopodobniej za słabo wbiłem, bo więcej się to już nie zdarzyło.
Śmiesznie wygląda z takim opuszczonym wachaczem. Stabilna jest?
Przy 90 km/h nie ma problemu z gwałtownym omijaniem dziur czy hamowaniem, prowadzi się bardzo stabilnie. Przód trzyma zaskakująco dobrze, droga hamowania z 100 - około 40 m. Co do wahacza, to wrzucę nowy dopiero, jak dorwę koła 10".

Dokupiłem pokrywę sprzęgła (inna, od crossa 125), lampę tył (led), pokrywę zapłonu od mrf, gripy protapera niebieskie, trochę uszczelniaczy, tulejek centrujących i zapasowe sprzęgło, coby nie czekać kilka tygodni na wymianę, jakby miało paść.


best
Lampa za duża, ale mimo to zostawiam, bo światła są fenomenalne. Regulator już w instalacji, zmieniony lewy przełącznik zespolony, kopniak od Loncina 125 - prosty, ten wykrzywiony z choppera to była porażka, wystawał ze 3 cm w stronę podnóżka i nie dało się tak jeździć. Teraz ładnie chowa się pod wydechem. Czekam na resztę części. Zrobione dość sporo kilometrów, wygląda na to, że już wszystko ok - cały czas tylko odpalam - jadę, bez żadnych komplikacji. Gaźnik w końcu wyregulowany. Średnie spalanie przy moim nieco agresywnym stylu jazdy wyszło 2.06l/100 km.
Czajnis ta dryna :F
ja to tylko na wahacz czekam aż zrobisz bo brzydko wygląda hah i błotnik przedni
Czyli przy spokojnej jeździe przebije magiczną barierę 2l/100km? Tongue
Z błotnikiem to jest nieciekawa zabawa, bo blaszki mocujące trzeba od nowa robić wszystkie, no i dorwać jakąś sensowną obejmę, ale kiedyś pewnie będzie :F
Silniczek już odblokowany, odcinka wywalona, cała instalacja elektryczna przebudowana, już wstępnie wyprowadziłem sobie przewody do tylnej lampy z czujnika stopu. Walczę teraz z przednią lampą, już 3 żarówki spalone Confused Wepnę się oscyloskopem i zobaczę co i jak, bo szkoda palić dobre żarówki. Kostka już zmieniona i dalej to samo.

(07-05-2019 22:39:06)klodian2002 napisał(a): [ -> ]Czyli przy spokojnej jeździe przebije magiczną barierę 2l/100km? Tongue
Przebije, już sprawdziłem dzisiaj. Jadąc 65-70 spalanie 1,76l/100km.



poka czujnik jak zamontowałeś

Pardą zapomniałem że ty tylniego nie masz XD już nie ważne
Ale tereny to masz piękne.
Ano mam, dalej kombinuję coś z kamerką ale nie wychodzi. Jak się uda, na pewno wrzucę. W pobliżu mam dwie kopalnie, nieco dalej trzecia, setki kilometrów leśnych ścieżek i tor MX.
Instalacja przerobiona pod LEDy, napięcie stałe, regulator + mostek z kondensatorem + przetwornica. Tylna lampa LED, postojówka LED, H4 LED dopiero w drodze. Poza tym wrzucone w kartery gumowe wężyki i śruby M8 zamiast M10 w kl. 12.9. Wibracje spadły znacznie, głównie na wysokich obrotach - w ogóle nie ma wibracji. Zostało tylko zapakować arkusz gumy pod płytę pod silnikiem. H4 LED na przód ma mieć moc 36W - zobaczymy, czy tyle będzie miała Smile
Poza tym przebieg wskoczył 4500, zmieniłem olej (Motul 7100), wyczyściłem wszystkie filtry i śmiga dalej.
Ładnie dzisiaj skatowane, Raptor 450 i King Quad 700 narzuciły tempo, ale jakoś nadążyłem, przy okazji nie zauważyłem kałuży i zmieniłem za darmo kolor kasku, rękawiczek i motorynki na błotne camo.

Tak jak pisałem tereny masz, ekipa też jakaś jest, może o jakimś crossie porządnym pomyśl? Setka w 2t?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przekierowanie