Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Update: silnik społowiony, pomalowany na czarny mat.
Zastanawiam się jeszcze, czy pokrywy zostawić srebrne, czy cały silnik machnąć na czarno - chyba lepiej będzie wyglądał cały czarny.
Wałki skrzyni i tryby zostały, zmieniłem wszystkie łożyska - igiełkowe i kulkowe, wybierak biegów z wodzikami, wał korbowy, zapłon z 6 cewkowego na dwucewkowy z lżejszym magnetem, rozrząd kpl, napęd pompy oleju i pompę, kompletne sprzęgło, sprężynkę kosy biegów, całą górę na 110 cm3, łożysko docisku z kulkowego na igiełkowe oporowe, wszystkie uszczelniacze. Do odpalenia brakuje już tylko gaźnika z króccem, na początku będzie to PZ22.
To kiedy jazda próbna?
Jeszcze kilka tygodni, potrzeba jeszcze kpl gaźnika króćca linek kierownicy wieżyczek lampy z owiewką i spawania ramy (migomatem poprawienie wszystkich spawów), a kasy brak Confused
seler1500 napisał(a):wieżyczek
Yyy, a co to jest tak w ogóle? :F Chyba że wieżyczek lampy, ale i tak to nic mi nie mówi xD
Wieżyczki kierownicy miałem na myśli Big Grin
Te mocowanie pod zacisk od tarczy wolałbym wyciąć z blachy zrobić coś jak litera E tylko bez środkowego plaskownika wiesz o co chodzi ?
Coś jak odwrócone C Big Grin
Ja mocowaniem się nie martwię, lagi sprzedane i wrzucam od pitbike 125 z mocowaniem zacisku gotowym. Seryjne lagi to nienajlepszy pomysł, tłumienie bardzo słabe, można wylecieć na winklu, nieraz się o tym boleśnie przekonałem.


Co o tym myślicie, wytrzyma więcej niż seryjne tuleje z tworzywa?
Skoro już tyle modów w tej ramie, aż szkoda nie zmienić czegoś na lepsze, o ile coś takiego będzie lepsze :F
Rysunek poglądowy, totalnie niezgodnie ze sztuką. Big Grin
Co do łożysk, zastanawiam się, czy dwa o szerokości 16 mm wystarczą, czy jednak dać więcej - jak myślicie?
Skinder robił coś takiego w motorynce ostatnio. Ja bym jedynie zastosował oś wahacza jak w oryginale z krótkimi gwintami po obu stronach a nie całą gwintowaną oś, choć to i tak lepsze niż oryginał.
Oś taka właśnie będzie, z krótkimi gwintami, toczona z nierdzewki.
Jeju ale nakombinowane, ale rysunek pierwsza klasa można powiedzieć. Też muszę zakombinować jakoś dobrze wahacz w komarku chopperze. Tylko zrobię to trochę inaczej nieco prościej. A jakie amortyzatory tam zastosujesz?
Simson enduro 360 mm regulowane olejowe.
stqc wymyślił prostsze rozwiązanie bez rurki precyzyjnej, i chyba je zastosuję.
Seler a może jednak trochę prościej?

O właśnie możesz spróbować to co wymyśliliśmy w sunie to razem Smile
A rysunek na odwal nabazgrany na wolnej lekcji :F
Mianowicie nabazgrane w CADzie mój pomysł wygląda tak :F
Sama tuleja z łożyskiem


I część z tego co będzie w motorynce Smile


Komentujcie smiało Big Grin

PS. Pomysłem też jest aby tulejke wytoczyć z gniazdem na simering 10x14x3
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przekierowanie