Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Teoretycznie tak, lecz drgania i temperatura. aj aj
Najwyżej nagwintuję i przykręcę za pomocą małej blaszki.
Oczywiście śrubki imbus i na klej do gwintów.
Krzywka jest dość gruba, miejsca nie braknie.
Zresztą co to za problem mały, lekki magnesik umocować Big Grin

Temperatura statora i magneta nie przekracza 60 stopni, przy mocno wyżyłowanych cewkach.

BigSoft przejeździł miesiąc, na samej żywicy, o ile dobrze pamiętam z magnesem na zewnątrz koła magnesowego, czyli siła odśrodkowa duuużo wyższa.
ja bym wywiecił i wkręcił lub w dziurke wkleił
Tak chcę zrobić. Najpierw spróbuję wykonać rowek na magnes, wkleić, owinąć taśmą miedzianą, zalutować.
No chyba że tak Big Grin Big Grin
Tak czy owak, budując ten zapłon mam na uwadze nie osiągi, a trwałość. Zastanowię się nad magnetem Charta, ale sprawdzę najpierw, które jest lżejsze i czy w ogóle pasuje.
Czekam na postępy pracy. Jestem ciekaw jak ta skurworynka będzie latać
Lata konkretnie, chciałem nagrać film, ale zapłon zdechł [*]
Najlepiej jeździ z wyprzedzeniem zapłonu 1,7 mm przed GMP.
Dzisiaj coś się ruszyło, stwierdziłem, że ze względu na niewielki obwód krzywki, trudno będzie uzyskać wysoką precyzję działania zapłonu. Zatem zdecydowałem się na zewnętrzny impulsator, a ze statora wywaliłem wszystko prócz cewek, wyciąłem też oś przerywacza, by w razie przypływu głupich pomysłów nie mieć możliwości powrotu do platyn Big Grin




Jest i moduł zapłonowy CDI - GL133 z Charta, po drobnych poprawkach. Oczywiście PCB zaprojektowałem i wykonałem sam.



Znalazło się też trafo zasilające do modułu - 6V 1.5 A - strona wtórna do cewki zapłonowej 6 V, a pierwotna do zasilania modułu. Cewkę zapłonową muszę przerobić, musi być bezmasowa.



I standardowo tarczki do wymiany, z przyzwyczajenia zamówiłem dwie Confused



Cewki zapłonowe CDI z chinoli - jedna na zapas, podobnie jak impulsatory, świeca Beru Isolator Spezial 260.



Zrobiłem też lampę stroboskopową na 555, by móc dokładnie ustawić punkt zapłonu oraz sprawdzić, czy wyprzedzenie nie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów.




Wszystkie przewody ze statora oraz impulsatora pójdą w koszulce izolacyjnej do lampy, tam umiejscowię transformator oraz moduł, a cewka zapłonowa znajdzie się pod bakiem. Mocowania impulsatora zostały tak wykonane, by mieścił się w silniku bez konieczności cięcia i spawania pokrywy. Z magneta wykręcę dwa najbliższe magnesy, zaznaczając który był gdzie, a następnie w we właściwym miejscu zostanie przyspawana cecha wyzwalająca. Impulsator zostanie włożony do możliwie małej obudowy, a po przetestowaniu poprawności działania - zalany żywicą poliestrową. Muszę jeszcze dobrać ilość zwojów cewki zapłonowej, by napięcie na kondensatorze w module nie przekraczało 350 V - maksymalne napięcie pracy kondensatora wynosi 400 V. Jednocześnie napięcie przy kopaniu w starter nie może być za niskie, zakładam 100 - 150 V dla prawidłowej iskry.
Udało się silniczek odpalić, ale magnesu na razie nie mocowałem, tak sobie luźno siedział na magnecie. Silniczek ładnie zapalił, równe wolne obroty, fajnie się wkręca. Na wysokich obrotach magnes został wystrzelony z pierwszą prędkością kosmiczną, ale na szczęście zamówiłem kilka, zresztą to była tylko próba. Do zmian pozostało mocowanie impulsatora, muszę je zrobić z blachy 3 mm, teraz jest 2 mm i lekko się wygina. Poza tym, muszę upakować moduł i transformator do lampy, transformator chyba założę ciut mniejszy, 18 W (a nie 9, jak początkowo) to lekka przesada. Iskra jest ładna, niebieska, od najniższych obrotów. Pozostało całość estetycznie zamontować, i poprawnie umocować magnes wyzwalający. Lampa stroboskopowa już gotowa w wersji v2, po ułożeniu kabli i upchaniu wszystkiego na swoje miejsce zacznę eksperymenty z wyprzedzeniem zapłonu, na późniejszym zapłonie silnik wykazywał większą moc.
Czemu nie wpadłem na to, że cewka zasilająca trafo nie musi być bezmasowa?
Pamiętaj, że po eksperymentach z magnetem trzeba je wyważyć jeśli nie chcesz pozbyć się łożysk .
Ta, wiem, tylko kto się tego podejmie i za jaką cenę? BigSoft przejechał 15 kkm na niewyważonym magnecie, co prawda Chartem, ale jednak. Postaram się przede wszystkim upakować wszystko tak, by nie wystawało za obrys magneta, wrzucę magneto w tokarkę i zobaczę, jak mocno będzie drżeć Smile



Reszta informacji w opisie Wink

R.I.P jakość Confused

Nikt nic? Brak zainteresowania? Big Grin
(27-07-2018 22:34:25)seler1500 napisał(a): [ -> ]


Reszta informacji w opisie Wink

R.I.P jakość Confused

Nikt nic? Brak zainteresowania? Big Grin
Ja mogę od siebie dodać, że nie znam się na elektryce

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przekierowanie