Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 205 - Nie odpala po założeniu klina
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam wszystkich jakiś czas temu skończyłem remont swojego ogara 205 ale nie mogę nim jeździć bo mam z nim problem na początku nie wkręcał się na obroty (gaźnik nowy)regulacje nic nie pomagały czy śrubka od obrotów zakręcona czy odkręcona tak czy tak zawsze był jakiś problem z obrotami więc kupiłem drugi gaźnik ale jest to samo więc zamontowałem stary bo przecież na nim wcześniej jeździł i też jest ten sam problem więc sprawdziłem w necie co to może być i sprawdzałem wszystkie rzeczy co tam wymieniali zrobiłem to i nic jeszcze była jedna rzecz żeby sprawdzić na innym kondensatorze więc zabrałem się za wymianę i podczas odkręcania okazało się nie wiem jakim cudem że na wale nie ma klina aż byłem w szoku bo przecież zakładałem ( i może przez to nie wkręcał się)może jak ustawiałem iskrę to mi gdzieś nie chcąco wyleciał i nie zauważyłem bo ściągałem jeszcze magneto żeby wymienić jedną śrubkę bo się trochę zjechała i klucz nie łapał jej kupiłem nowy klin wsadziłem iskrę ustawiłem jest i to dobra że nie trzeba się nachylać żeby ją dojrzeć ale teraz nie chcę mi odpalić a bez klina palił ale go nie wkręcało na obroty jak go kopię i to nic jak jeszcze pod pompuje paliwa to się odezwie ale nie zaskoczy i tak jak znowu mu pod pompuje to załapie ale nie zaskoczy tak ja by dostawał mało paliwa a jak zdjąłem mu świecę i nalałem trochę byny do cylindra to odpalił odrazu.
jak by co to wymieniłem w nim
wał-łożyska-simeringi -uszczelki-śruby-cylinder-tłok-głowice-nakrętki-sprzęgło całe-kosz sprzęgłowy-gaźnik-zębatkę-automat biegów-zapłon-magneto-świeca.
Skoro ma za mało paliwa to będzie coś z gaźnikiem albo zatkany kranik. Jak zgaśnie to jaka jest świeca? przeczyść gaźnik jeszcze raz, zrób podmianę z tym drugim też możesz spróbować, a zamiast podłączać paliwo z baku daj wężyk do gaźnika i nalej do niego paliwa, tak co by wyeliminować możliwość zatkanego układu paliwowego.
Mi na przykład mój romet 50t1 nie chciał odpalić paliwo było czasami załapał a winna była uszczelka pod głowica Big Grin Założyłem nowa i poszedł na kopa.
Kranik czyściłem parę dni temu gaźnik też nawet kupiłem specjalny płyn do czyszczenia gaźników.
A jaka jest świeca jak załapie i zgaśnie, mokra sucha? sprawdź też filtr powietrza czy nie jest zatkany.
ale przed tym jak nie wiedziałem że nie mam klina na wale to kopnąłem parę razy i zapalił bez problemu tylko się nie wkręcał na obroty czy to też mogła być przyczyna braku klina że mi się nie wkręcał.
Jeżeli wszystko od zapłonu przez gaźnik zostało sprawdzone, regulowane i przede wszystkim wymieniałeś cewkę zapłonową na nową, to pozostaje układ korbowo tłokowy.. przecież w tym silniku nic więcej nie ma


Poza tym lepiej rzuć ten rupieć w kąt, bo i tak jest końcówka sezonu :F
Tak tylko że wcześniej chodził na tych nowych częściach a mianowicie przed remontem rozebrałem silnik ale z braku czasu nie miałem go kiedy złożyć i dałem go koledze do złożenia on się zna na tym silnik elektryka to dla niego nie problem nawet coś tam pracował kiedyś w jakimś warsztacie moto ja to się przy nim chowam z tym miał mi go poskładać po ustawiać a ja miałem go tylko potem wsadzić w ramę podpiąć łańcuch linki i jeździć i chodził ładnie tylko był mały problem z czymś z biegiem jednym albo sprzęgłem już nie pamiętam dawno to było więc szukałem przyczyny żeby wyeliminować zdjąłem sprzęgło zacząłem je oglądać i usłyszałem pyknięcie patrze a tam jak idzie łożysko od wału w tą dziurę pęk karter a że miałem jeszcze jedne w trochę lepszym stanie od tych i całe to poprzekładałem wszystkie części w drugie kartery wszystko na pewno złożyłem dobrze bo już wcześniej składałem tak silnik i od pewnego czasu jest właśnie ten problem bo po złożeniu trochę stał nie odpalany w ramie bo jeszcze odnawiałem koła i parę detali zostało przy ramie do poprawy,
A przypadkiem ci tego klina nie ścięło?
No właśnie tego nie wiem żadnych opiłków nie było widać aż byłem w szoku jak zdjąłem magneto i zobaczyłem że go niema bo przecież sam osobiście go zakładałem.
Świeca jest sucha a jak nalałem paliwa do cylindra to odpalił.
I co nikt nic nie pomoże?
A spróbuj jeszcze raz wszystko złożyć, ustaw zapłon, dorób klin.
Ale czemu jak mu naleje paliwa do cylindra to odpali a tak to nie chcę.
To znaczy, że problem leży w gaźniku.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie