Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: zwiększenie pojemności w silmiku 139fmb
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Potrzebuje porady jakiegoś specjalisty. Zakupiłem synowi ROMETA PONY MONSTER 50. I mam taki dylemat.
1. czy zmienić górę z 50 na 110?
2. czy bardzo jest odczuwalna różnica między 110 a 125?
3. czy skrzynia biegów w 50 jest taka sama jak w 125?
Bo jeśli nie ma dużej różnicy między 110 a 125 i skrzynie biegów maja takie same przełożenia to myślę że nie ma co pakować się w nowy silnik 125 za 1000 zł tylko kupić górę na 110 za 300 zł. Pod warunkiem że właśnie nie ma tych różnic o których pisałem wcześniej.
Może już ktoś to testował lub posiada wiarygodną wiedzę na ten temat?
Najlepszym wyjściem jest wsadzenie używanego 125.
Czy zmienić górę - twój wybór, ja bym wsadził od razu cały 125 bo pasuje plug&play, a starą 50 sprzedał
skrzynia w 50cc jest 4b a w 125 5b
Do góry 110cc trzeba zmienić też wał, oryginalny jest za słaby i ma też chyba inny skok
Taka prawda, jak kolega wyżej- wymiana cylindra i głowicy na większą pojemność wiąże się także z wymianą wału, łańcuszka rozrządu, szpilek, uszczelek. Koszt rzędu 400~450zł za części. Za tyle kupisz używaną 125, a swój jeszcze sprzedasz.
(05-10-2017 16:00:00)plusminus napisał(a): [ -> ]Taka prawda, jak kolega wyżej- wymiana cylindra i głowicy na większą pojemność wiąże się także z wymianą wału, łańcuszka rozrządu, szpilek, uszczelek. Koszt rzędu 400~450zł za części. Za tyle kupisz używaną 125, a swój jeszcze sprzedasz.

Zmieniałem cylinder w ROMET CRS 50 NA 80 I Żdnego łańcuszka czy szpilek nie wymieniałem. Wydaję mi się że chinole idą na taką łatwiznę że tylko średnica cylindra jest większa a nie wysokość tłoka.
A silnika 125 używanego to jeszcze nigdzie nie widziałem Big Grin
Ale zmiana z 50 na 80 to nie zmiana z 50 na 110. Różnica jest za duża, poprzednicy dobrze Ci radzą.

Z resztą jaki jest sens ładować tam coś większego od tej 80? Tym bardziej, że piszesz, że to sprzęt dla syna.
Aż sprawdziłem, czy serio nie ma o tym informacji. Pierwsze odnośniki w wyszukiwarce podpowiadają- łańcuszek rozrzadu do 50-80ccm ma 82 ogniwa, łańcuszek do 110 ma 84 ogniwa. Wysokość cylindrów 50-80ccm (bez tulei) wynosi 63mm, wysokość cylindra 110ccm wynosi 69mm. Odpowiedź nasuwa się sama.
No nic innego nie zostaje jak kupić silnik 125 Smile
Dzięki za pomoc

(05-10-2017 17:07:15)Quake96 napisał(a): [ -> ]Ale zmiana z 50 na 80 to nie zmiana z 50 na 110. Różnica jest za duża, poprzednicy dobrze Ci radzą.

Z resztą jaki jest sens ładować tam coś większego od tej 80? Tym bardziej, że piszesz, że to sprzęt dla syna.

Ta 50 jest naprawdę słaba. Na pierwszych trzech biegach zbiera się całkiem całkiem ale jak wbijam 4 bieg to zdecydowanie słabnie. A poza tym MONSTER nie jest aż taki mały i ja też chcę go używać do jazdy po mieście Smile Moja Honda cx 500 jest zbyt toporna do jazdy po mieście. Nie ma to jak motorower Smile
Przekierowanie