Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kadet (znowu)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wczoraj zachowałem sie jak głupek zaśmiecając forum chyba 6 postami o tej samej treści, przepraszam wszystkich i prosze o usunięcie mojego ostatniego posta
A teraz chciałbym sie spytać o pare rzeczy ale najpierw historia kadeta. Otóż w 1982 mój dziadek zakupił nowego rometa kadeta m-780 jeździł nim z 12lat do pracy to był rok 1994 jak kadet wylądował w szopie 10 lat później mój wujek postanowił go wyciągnąć by jeździć nim na panienki (romecik nadal bez remontu) po 3 latach (rok 2007) odstawił go spowrotem, w tym czasie mój wręcz kochał motocykle miał shl'ke, wske, pare komarków i kawasaki gpz ale za kadeta nie mógł sie zabrać w roku 2011 tata odkupił kadeta od dziadka wystawił go na dwór obejrzał pare razy i wstawił go spowrotem od tego czasu stał tam aż do czerwca tego roku bo ja postanowiłem ujażmić tą bestię, pierwsze co zrobiłem to napompowałem koła, i zalożyłem nowy kranik bo tata wymontował stary do komara, po nie udanej próbieodpalenia postanowiłem że zaleje go od góry (odpalił od pierwszego) potem wyczyściłem gaźnik, kupiłem nową głowicę bo w starej był gwint w jakiś sposób "urwany?" Tzw jak odkrecałeś świece odkręcałeś też coś z głowicy, zamontowałem nową głowicę i ogień! Jeździłem nim z 3 sekundy bo jak już odpalił to przy pełnym gazie sie dusił, więc wyrególowałem gaźnik i nadal to samo mój dziadek mówił że to simeringi a jako iż jeszcze nigdy nie rozpoławiałem silnika to nie chciałem jeszcze pogorszyć sytuacji. Na codzień mieszkam w Niemczech i w Polsce bywam no co 2-3 miesiące za 2 tygodnie znowu jade do Polski i moim celem jest wyremontować kadetowi chociaż silnik ale nie mam zbytnio doświadczenia i moje pytanie brzmi Co może być potrzebne NOWE do takiego kadeta po tylu latach bez remontu? (Silnik jeszcze zaplombowany) jaki mam zalać nowy olej? Czy potrzebuje jakiś ściągaczy? Jestem otwarty na propozycję dziękuję

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Tak, potrzebujesz ściągaczy min do magneta, sworznia tłokowego (chociaż przy takim stanie rzeczy, to będzie zbędne ze względu na wymianę zarówno wału, jak i tłoka) i przede wszystkim ściągacz do karterów.
Części, które będą podlegały wymianie, to na pewno łożyska, simeringi, oringi, tłok, wał, możliwe, że sprzęgło. Czy coś jeszcze, to ciężko od tak stwierdzić.
Ważne, abyś zapoznał się z poradnikami nt rozpoławiania silnika, co się powinno robić, a czego nie. Ważnym jest, aby silnik rozebrać za pomocą ściągaczy oraz palnika, aby nie uszkodzić karterów czy innych podzespołów. Ważne jest też, aby wymyć wszystko bardzo dokladnie z brudu, nagaru i oleju przed złożeniem.
Wydaje mi się, że jesteś początkującym romeciarzem, dlatego życze Ci powodzenia w zdobywaniu wiedzy o tych pięknych motorowerach, jakimi są nasze Romety. Powodzenia.
No chyba że wolałbyś wymienić same simeringi, do tego nie trzeba rozpoławiać silnika, wystarczy tylko lewy i prawy bok, i ściągacz do magneta

ale po tylu latach jeżdżenia lepiej zrobić od razu kapitalke
Dziękuję za tyle odpowiedzi, i tak jestem początkującym romeciarzem mam 16 lat i wręcz kocham motocykle a w szczególności Polskie i myśle że dam rade z tym remontem a noi jeszcze jedno, rame zostawić w orginale czy pomalować na nowo?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Ramę, jeśli nie jest zbytnio pordzewiała, oraz lakier nie jest bardzo obdarty, można zostawić w oryginale, w niczym to nie przeszkadza.
Właśnie wcale nie jest zardzewiała, a co polecacie za firmy? Np łożysk, cylindra, tłoka?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Przekierowanie