Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka 3 biegowa ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam czy występowały motorynki z silnikami 3 biegowymi oryginalnie ? silnik 019 ,czy tylko 2 biegowe ? .mam namiar na kupno takiej ,ale sie nad tym zastanawiam
Były tylko 2 biegowe. Kolejno występowały:

Pony M-1 - Silnik 022 (2 biegi zmieniane manetką)
Pony M-2 - Silnik 023 (2 biegi zmieniane nogą)
Pony M-3 - Silnik 025 (2 biegi zmieniane nogą)
Pony 301 - Silnik 023 (2 biegi zmieniane nogą)

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby do którejkolwiek z powyższych wsadzić silnik 019, który ma 3 biegi. Nie wymaga to przeróbek, bo silniki mają praktycznie te same mocowania.
Dziękuje za odpowiedz Quake96.
Fajnie się jeździ na 3 biegowej Motorynie. Jak chcesz mieć oryginalny silnik to bez problemu sprzedaż 019 i kupisz 023. Jak cena ok to silnikiem się nie przejmuj.
Odkopie temat, bo znalazłem coś ciekawego, otóż wygląda że chyba jednak niektóre późne M2 miały silnik 019 : https://m.olx.pl/d/oferta/motorynka-zare...K6Pwm.html

O ile w opisie każdy może napisać co chce, to fotka dowodu daje mocny argument że tak było.. Numer ramy zaczyna się od 87, więc 1987 rok, numer silnika od 019, a sam dowód jest z 1988 roku.. Okej jest możliwe że ktoś później wymienil silnik i dostał nowy dowód z datą pierwszej rejestracji, lub w prawie nowym motorku wymienil silnik, no ale... Tylko mnie zastanawia czy to możliwe żeby w 1987 jeszcze był produkowany 019.
(29-06-2021 12:02:16)romek napisał(a): [ -> ]Odkopie temat, bo znalazłem coś ciekawego, otóż wygląda że chyba jednak niektóre późne M2 miały silnik 019 : https://m.olx.pl/d/oferta/motorynka-zare...K6Pwm.html

O ile w opisie każdy może napisać co chce, to fotka dowodu daje mocny argument że tak było.. Numer ramy zaczyna się od 87, więc 1987 rok, numer silnika od 019, a sam dowód jest z 1988 roku.. Okej jest możliwe że ktoś później wymienil silnik i dostał nowy dowód z datą pierwszej rejestracji, lub w prawie nowym motorku wymienil silnik, no ale... Tylko mnie zastanawia czy to możliwe żeby w 1987 jeszcze był produkowany 019.

W zasadzie to sam sobie odpowiedziałeś. w 1987 o 019 nikt już nie pamiętał w ZMD. Nie bez powodu najpierw w 1983 wszedł Ogar 200 z czeskim 223, a jeszcze później w 1986 Ogar 205 z 023. Gdyby dalej produkowali 019 to do 205 trafiłby właśnie on, a nie dychawiczny 023. Rzecz w tym, że Dezamet już od 1983 nie chciał produkować 019, dlatego zastąpiono go 023, a na rynek trafił Ogar 200, ze względu na zapotrzebowanie na dwuosobowy motorower z odpowiednio mocnym silnikiem.
Witam. BTW Chętnie coś więcej bym poczytał o 019 - historia, dlaczego zakończono produkcję, czemu nikt w 1987 w ZMD nie pamiętał o tym silniku.
Pozdrawiam.
silnik miał wadliwe sprzęgło i silnik się sypał więc szybko zakończyli jego produkcje wraz z 50-t1 a żeby poprawić opinie firmy po nie udanym produkcie zrobili nową serie o nazwie ogar.
To samo wadliwe sprzęgło bylo w 023 :F019 były bardzo dobre, nie wiem kto takie bzdury wymysla i po co ze szyny były zle i wszystko nie dobre. W tych silnikach poza automatem zmiany biegow nie ma co sie popsuć.
Jak zwykle o forse chodziło, trojka składała sie z wielu elementów które trzeba wyprodukowac, a jak ciągle brakuje surowca, no to trzeba zacząć produkować mniej.
019 miał chyba 3 tarczowe sprzęgło Smile
Faktycznie. To u mnie na dwóch tarczach jeździ xD
Z tego co gdzieś czytałem to 3 tarczowe sprzęgła pakowali do pierwszych wersji 019. Później stwierdzono, że "nie ma takiej potrzeby" Smile
dokładnie tak było
Przekierowanie