Wrzucam linka do opisu silnika S38 jaki był używany w Żaku.
Tutaj opis
W tym temacie wrzucajcie ciekawostki itp informacje które znaleźliście w swoich silnikach S38.
Jutro zrobię zdjęcia przerywacza i kondensatora. Jan mi mówił, że w tych silnikach zastosowano jakiś zapożyczony zestaw.
Przy okazji - popracuj bardziej nad tą swoją stroną. Na 2 ostatnich zdjęciach, silnik ma korby od Komara 232.
Osobiście szukam platynek do tego silnika, ewentualnie wału, bo tylko to mnie blokuje przed złożeniem oryginalnego silnika.
Ja również mogę dostarczyć jakieś zdjęcia silnika i jego wnętrza.
(17-09-2017 01:08:30)joozek napisał(a): [ -> ]Jutro zrobię zdjęcia przerywacza i kondensatora. Jan mi mówił, że w tych silnikach zastosowano jakiś zapożyczony zestaw.
Przy okazji - popracuj bardziej nad tą swoją stroną. Na 2 ostatnich zdjęciach, silnik ma korby od Komara 232.
Józek to ma byc o silniku a nie o korbach, a silnik był Komarze 231 a tam były inne korby Jak masz zdjecia silnika bez korb bardzo poproszę
Zwróć uwagę ze ten silnik miał takze kilka róznych gażników a gazniki miały też różne filtry powietrza wie nie da się tylu wersji zdjeć zrobić ale jesli masz wszystkie konfiguracje to bede wdzieczny za zdjęcia
Niedługo dodam jesze zdjecia trzech wersji odlewów w okolicach korby pedąłow- wie ilosć wersji i tak wzrośnie
(17-09-2017 01:29:36)JGNZM napisał(a): [ -> ]Osobiście szukam platynek do tego silnika, ewentualnie wału, bo tylko to mnie blokuje przed złożeniem oryginalnego silnika.
Ja również mogę dostarczyć jakieś zdjęcia silnika i jego wnętrza.
Jak masz jakieś ciekawe zdjęcia to bardzo chętnie
Platynki czasmi na allegro lub motogiełdach bywaja
acha apropo pytań wał w silniku S38 jest weższy niż wał w silniku S38B np z Komara 231B czy 232. Drugą ciekawą sprawą jest to ze w tym silniku prawdopodobnie byłey nieco inne kanały płuczące i wydechowy
(miał wiekszą moc)
silniki S38 z początku produkcji, miały też cieńsze ścianki karterów oraz inny dekiel od strony sprzęgła
(19-09-2017 13:00:16)rommel napisał(a): [ -> ]silniki S38 z początku produkcji, miały też cieńsze ścianki karterów oraz inny dekiel od strony sprzęgła
Co masz na mysli inny dekiel? delikatniej tez odlany był uchwyt sprzegła pod silnikiem. Poprostu w s38B popoprawiali te niedociagnięcia
(19-09-2017 20:37:21)jacomoto napisał(a): [ -> ] (19-09-2017 13:00:16)rommel napisał(a): [ -> ]silniki S38 z początku produkcji, miały też cieńsze ścianki karterów oraz inny dekiel od strony sprzęgła
Co masz na mysli inny dekiel? delikatniej tez odlany był uchwyt sprzegła pod silnikiem. Poprostu w s38B popoprawiali te niedociagnięcia
silnik s38 z końca produkcji miał już grubsze ścianki
miałem silnik z bardzo niskim numerem i była różnica w grubości ścianek miedzy tym, poźniejszymi
a co do dekla to różnice widać na foto
(20-09-2017 09:15:28)rommel napisał(a): [ -> ] (19-09-2017 20:37:21)jacomoto napisał(a): [ -> ] (19-09-2017 13:00:16)rommel napisał(a): [ -> ]silniki S38 z początku produkcji, miały też cieńsze ścianki karterów oraz inny dekiel od strony sprzęgła
Co masz na mysli inny dekiel? delikatniej tez odlany był uchwyt sprzegła pod silnikiem. Poprostu w s38B popoprawiali te niedociagnięcia
silnik s38 z końca produkcji miał już grubsze ścianki
miałem silnik z bardzo niskim numerem i była różnica w grubości ścianek miedzy tym, poźniejszymi
a co do dekla to różnice widać na foto
Ok to z zewnetrznej strony jest nieco wiecej drobnych róznic porobie zdjecia w wolnej chwili.
Jak ktoś chce różnica między wałem silnika s38 a innym wałem rometa
Rózne wersje silnika S38- wzmocnienia wałka pedałów.
Najstarszy
w silnikach z 63 roku- zmieniono w Żakach nawet nieco mocowanie silnika -jest miejsce na to zgrubienie