Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Brdę robił nowy cylinder, szlif na pierwszy nadwymiar i do tego 50/4/4.
W poprzednim cylku miałem jakiś tuningowy tłok od skutera, ale po przebiegu 150km jest przytarty więc nie świadczy to o nim dobrze.

Dać oryginalny zdm - taki?

Jeśli tak to jaki pierścienie do tego?

http://allegro.pl/romet-komar-ogar-orygi...89642.html

Czy iść w jakiś lepszy zamiennik? Jak tak to jaki - generalnie zalezy mi na żywotności tego silnika. Ale mógłby też trochę lepiej się wkręcać.
Po co Ci 4 kanały wydechowe? Tongue To jest zbędne, zwykłe 50/4/3 wystarczy, bez specjalnych komplikacji, a jak już chcesz sie bawić, to zrób dwa okna dolotowe i 50/4/3/2 z dobrym gaźniczkiem i wydechem powinno mieć kopyto Tongue Tłok daj Berta węgierski i najzwyklejsze pierścienie, tylko nie wal mixola w stosunku 1:30 tylko kup jakiś dobry mineral albo półsyntetyk i lej 1:40 Tongue
50/4 w 023 jeszcze zrozumiem, ale

50/4/3 ? 50/4/4 ? 50/4/3/2? przecież ten silnik się do tego nie nadaje, to nie będzie jechać.
Wszystko przez dziurę między 1 i 2 biegiem - to nie wejdzie w rezo, bo ta dziura między biegami go zamuli i na tym się skończy jazda, nie wspominając o tym że skrzynia się zaraz posypie ze sprzęgłem, nie mówiąc o wale...
W dodatku na przykładzie Simsona który ma wizualnie większy cylinder, 50/4/3 się bardzo grzeje, wszystko przez 3 kanał wydechowy. No to w 023 który ma jeszcze mniej miejsca na odprowadzenie ciepła będzie jeszcze gorzej...

Może jeszcze dorzucisz że chciałeś to wszystko zrobić na oryginalnych, 6v platynkach? gaźniku i wydechu?

Co do tłoka. Znajdź coś z wossnera, asso, na tym się nie oszczędza. Tak samo na łożysku igiełkowym. Tylko najpierw przemyśl to co napisałem o góry bo wyrzucisz pieniądze w błoto...
Może 50/4, nie dam sobie ręku uciąć - w każdym razie chodziło ładnie, ładnie się wkręcało, bez porównania z seryjnym zestawem.
Nie jest to poszukiwanie mocy, bo nie o to tu chodzi, wydech zostaje seryjny, gaźnik tez.
Raczej tylko o usprawnienie serii i żeby było żywotne.

Zrobię później zdjęcie starego cylindra i się okażę co to było, ale możliwe że 50/4 bo chyba dwa takie mniejsze okna były dorobione.

Do takiego 50/4 tłok zmd syknie czy szukać czegoś lepszego?
Nie kupuj tego pseudo zmd, nie dość że stop AK12 to jeszcze nie wiadomo co to jest tak na prawdę, kup tłok berta węgierski i będzie hulać.
Z tym że nie mają w jakcmotors dostępnych 38,25. Tylko nominały.
A taki 40mm podejdzie?

https://gmoto.pl/tlok-meteor-romet-40-mm,99647.html

I czy generalnie warto do seryjnego silnika po portingu pakować taki tłok? Czy ktoś poleci jakiś tańszy tłok?
Mi by było szkoda do rometa 95zł na tłok, bo jakby nie patrzeć sam latam nawet na moich dzikich 50/6 lub 50/4 na tłokach po 12 zł :F Szukaj tłoka byle by producent zapewniał ze ma stop AK20
I ty chcesz to zasilić fabrycznym gaźnikiem na oryginalnym wydechu? upał zaszkodził czy co! te badziewie można śmiało wywalić za łobórkę. Ja ostatnio kupiłem gaziorek od skośnookiej piły za 47 zł, gardziel 15mm pompka paliwa , bez ssania. Chodzi fajnie, zasilił Sałkowe 4km i to jak! można ruszać bez odpychania. na serii motoryką 50km/h (wg licznika rowerowego) sam nie wiem jak. Też chodzi mi po głowie 55/4/3 (szlif 40mm stąd te 55) ale tylko po to by zaczął jechać. Nie wiem czy 50/4tt czy nawet 50/2tt było by lepsze tylko ponoć ma moc na wysokich, ale to nie zmienia faktu że romet to złom i zaraz klęknie wał i skrzynia podziękuje.
Nie mam ciśnienia na kupowanie tłoka za 100pln, ale jak narazie nic innego nie mogę znaleść, same almoty i orginalne - wszystko ak12. Wołał bym coś trochę lepszego żeby nie okazało się że puchnie, kupił bym tego berta ale w jakcmotors nie ma nadwymiarów dostępnych, a nigdzie indziej nie widzę.
To że ew kupie meteora nie będzie miał nic wspólnego z tuningiem - poprostu kupie dobrej jakości tłok, a motor nie będzie wyżej kręcony czy coś, tylko zrobione 50/4. Raczej od tego nie kleknie skrzyni ani wał.

Teraz miałem tłok z jakiejś hondy, ale nie pamiętam, ale miał 39mm.

Chyba że ktoś podrzuci linkiem do jakiegoś tańszego tłoka dobrej jakości w nadwymiarze - bo ja niewiem dokładnie jaki miał by być - byłbym wdzięczy.
Od mb jest duzo nadwymiarow i te tloki sa dobre akurat.
Chyba taki mam właśnie teraz - nie znam się - możesz podrzucić jakimś linkiem?
Przekierowanie