Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pierwszy Motorower
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Bierz coś z silnikiem jawy albo charta. Polskie silniki nie są takie złe, ale osiągi marne. Chartem i jawą na prawdę da się już przyzwoicie poruszać.
(30-07-2017 10:58:36)ananas napisał(a): [ -> ]Bierz coś z silnikiem jawy albo charta. Polskie silniki nie są takie złe, ale osiągi marne. Chartem i jawą na prawdę da się już przyzwoicie poruszać.

nic dodać nic ująć Smile
Mam doświadczenie z silnikami 223 w Ogarze i Jawie, 027 w Charcie, 023 w T-1 i z niedługo będzie 019 w T-1. Ogółem czeskie silniki w Jawach chodzą lepiej niż w Ogarach, nawet jeśli te drugie są odblokowane. Nie wiem, może tylko ja mam takie wrażenie, ale wydaje się, że Jawy (te do 1980) mają znacznie lepszą jakość odlewów i części ogólnie. Silnik 027 jest dobry, minimalnie wolniejszy od 223 i ma znacznie lepiej dobrane biegi Tongue Tylko niektórych części nie ma wcale albo są drogie (np tarcze sprzęgłowe 16 zł na JM a do innych Dezametów tylko 8 zł...). 023 jest fajne, brzmi jak stara ruska ciężarówka wojskowa hah Big Grin Ogólnie wszystko jest drobne, małe i trzeba uważać na zużycie elementów, bo jak są zużyte to zazwyczaj silnik lubi strzelać focha. Bardzo śmieszne jest zastosowanie kosza sprzęgłowego z tak małą zębatką, nie wspominając o tym, że jest na wale. A najgorsze rozwiązanie to wielokarb (frez) na który jest zamocowany wkład kosza, tak słabe rozwiązanie było dobre w S38, gdzie nie ma za dużo mocy i słusznie zrobili, że w 027 odeszli całkowicie z takiej formy przełożenia napędu wał-skrzynia.
Podsumowując:
-027 jest odporny na katowanie, niezawodny ale mało części (np przekładki sprzęgła) albo jak są to drogie
-223 to bardzo prosty silnik, nie do zajechania, ma dość sporo mocy ale na przełozeniach 13/55 nie nadaje się w jazdy po górkach, bo ma dość dużą dziurę między 2 a 3 biegiem. Strasznie dużo części a wystarczy zmienić gaźnik na nowy po około 10k km.
-023 to dość dobry silnik o ile nie jest katowany. Prosty w obsłudze ale bardzo kiepskie automaty zmiany biegów i konstrukcja skrzyni biegów
-019 tak wspomnę, skrzynia jest całkiem ok ale również nie powinno się go katować. Należy kontrolować luz na elementach automatu zmiany biegów. Jak automat jest ok to reszta też będzie działać Tongue
Stron: 1 2
Przekierowanie