Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205- nagrzewa sie silnik i gasnie.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,
Romet Ogar 205 z silnikiem 023 2b - po kapitalnym remoncie odpala na zimnym, lecz po odpaleniu mimo że wydaje się ze chodzi prawidłowo to nagrzeje sie na postoju lub podczas niedalekiej przejażdżki i gaśnie - odcina go kompletnie silnik ogień i gaśnie, ale tak, że nie nie można odpalić go potem. Poza tym jest bardzo słaby na 1 tylko jadę na 2 nie ma siły.
Remont kapitalny wymienione wszystko robiony od gołych karterów.
Wał duells, łożyska FAG, cylinder i tłok CX automat nowy skrzynia, wszystko złożone dokładnie, kompresja mocna. Stoję w miejscu bo zgłupiałem już i nie wiem co może być przyczyną. Świeca spalanie ma prawidłowe.
Cylinder i Tłok CX , tłok pewnie ci puchnie jak się nagrzeje , dlatego nie ma siły
To jaki kupić żeby nie puchł i był 100% dobry? W 2 silniku równiez mam CX i silnik cyka idealnie a i mocny jest.
A jeśli puchnie tłok jak mówisz to znaczy że on sie zaciera w srodku i rysuje cylinder? Nie powinno być tak ż jeśli puchnie to nie można przekręcic magnetem gdyż tlok charuje po cylindrze ? Bo własnie z puchnięciem nie miałem nigdy do czynienia.
Ale od razu po remoncie ma takie objawy, czy docierałeś go jakiś czas?
CX to loteria , jeden cylinder jest ok drugi już nie
Tak, od razu po remoncie tak sie zachowuje dopiero co go złożyłem i zacząlem odpalać. Odpala od kopa. Pochodził niecałe 5 min na wolnych obrotach zgasł. Silnik ogie odcielo go nie dało sie w ogóle odpalić. 2 podejscie na zimnym odpalił od kopa wbijam 1 jade kilka metrów wbijam 2 zero mocy wbijam 1 jade z 100m odcieło go absolutnie nie odpali ani z kopki ani na popych. Silniczek złozony na najlepszych czesciach, no t en cylinder i tłok kupiłem jaki jest dostępny... Więc co radzicie z tym zrobić?
Najlepsze to zmd. Nie dziwota, ze nie chodzi. Lepiej kupic stary cylinder zmd plus nowy tlok zmd. Machnac szlif i jest pewniak. A tak to sa tego typu kwiatki made in china.
Znajdz mi tlok zmd na szlify bo jakos ich nie widze, a jak sie zdarzy ze cos jest bo tlok 100zl kosztuje wiec nie dziwota ze nikogo na tkaie cos nie stac...a po 2 skad wiesz na 100% ze to tlok?
A co innego skoro nie chce jechać ? Szlifnij ZMD pod Meteora, przerób głowicę i można jechać.
Slabo szukasz. Na allegro jest ich od groma. Sam kupilem tydzien temu zapasy. Wiem bo siedze w tym od 20 lat. Lepisz zlepa a potem placz. Jak cos robic to do pozadku. A jak nie stac to nie bierz sie za remonty i nie pisz, ze zrobiles to na najlepszych czesciach. Sam sobie zaprzeczasz.
Podal linka do tych oryginalow ZMD to kupie sobie kilka zestawow głownie cylindry,wały,automaty i zapłony tylko nowe ZMD tez zrobie zapasy nie bede sie bawił w gówniane CX jak mowisz,

Damian, może coś z iskra, cewka zapłonowa bo coś jak sie nagrzeje to jest słaba, jak by tłok puchł to przeciez stanał by w cylindrze nie dało by sie zakrecic ani z kopki ani magnetem a wszystko sie kreci idealnie nawet po takim rozgrzaniu....
Gaźnik robi się ciepły?
Nie prawda. Zależy jak puchnie. Mi cx puchł ale dało się jechać. Po zmianie na almota jak ręką odjął. Tych tłoków nibyZMD nie polecam, no chyba że brzęczenie Ci nie przeszkadza.
Nie zwróciłem uwagi żeby gażnik robił sie ciepły, raczej nie, cylinder zaplon tak jest goracy.
Czyli mozesz smialo polecic almota tak? Czym rozni sie CX od almota oznaczeniami / jakoscia?
A jak bym kupil cylinder almota i wsadzil tlok zmd mam kilka sztuk wlasnych oryginalnych na kwadratowe zamki czy almot musi byc pod tloka z almota z zmd sie nie spasuje ?
Witam,

standardowo do sprawdzenia:

1. Zasilanie paliwem: czy kranik podaje wystarczająco paliwa; test pracy silnika na gaźniku z innego działającego silnika.

2. Układ zapłonowy: sprawdzenie wyprzedzenia zapłonu, przerwy na platynkach w GMP. Sprawdzamy iskrę bez świecy i fajki - kabel wysokiego napięcia w odległości 4-5mm od obudowy silnika i kopiemy - musi być konkretna iskra. Ten sam test na gorącym silniku tzn. gdy nie chce zapalić. Jeśli przy gorącym silniku jest problem z iskrą, to prawdopodobnie uszkodzona jest cewka wysokiego napięcia. Sprawdzamy iskrę na różnych świecach (kontrola przerwy na świecy, ew. nagaru na elektrodach). Sprawdzamy czy koło magnesowe nie ociera się o cewki. Wszelkie tarcia eliminujemy.

3. Jeśli przy gorącym silniku możemy po wykręceniu świecy kręcić lekko kręcić kołem magnesowym tak jak przy zimnym silniku, to raczej nie jest to problem puchnięcia tłoka. Silnik może gasnąć (podobny objaw do puchnięcia tłoka) po nagrzaniu, jeśli szczelina na zamku pierścieni tłoka jest zbyt mała. Wkładamy pierścień do cylindra (ok. 1 cm poniżej szczytu cylindra; możemy ułożyć pierścień równo w cylindrze popychająć go tłokiem) i sprawdzamy przerwę na zamku- powinna być ok. 0,2-0,3mm. Jeśli zbyt mała, korygujemy pierścienie drobnym pilnikiem.
Tłok włożony do cylindra powinien swobodnie przez niego przejść/prześlizgnąć się pod wpływem własnego ciężaru.


Pozdrawiam
Stron: 1 2
Przekierowanie