Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pegaz 1973 r.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć
Trafiłem na to forum w celu znalezienia informacji na temat Minska Rometa, interesuje się motoryzacją PRL-u a zwłaszcza jednośladami.Na forum jest grupa ludzi która naprawdę fajnie działa i ma pasję do Rometów co nakręciło mnie do działania przy moim Pegazie 700 z 1973 roku.Trochę historii, kupiłem go w marcu 2011r. za 100 zł.Po wyczyszczeniu gaźnika odpaliłem silnik (017 a w tym modelu chyba był automat na pedały) który okazał się być w świetnym stanie i pyrkałem sobie po wsi, był to pierwszy jeżdżący sprzęt z epoki po bardzo długiej przerwie frajda byłaBig Grin.Jak to Romet miał swoje fochy ale dzielnie dawał radę przy moim wzroście 180cm i wadze...Dodgy no wtedy jeszcze nie 90 kg.Pegaz ogólnie jest bardzo wygodny do jazdy, później przyszedł czas na większe sprzęty i tylko sporadycznie go przepalałem, od 2015 roku stał i zbierał kurz, na koniec został przewrócony przez ciężarówkę na szczęście wygięła się tylko stopka i urwał ogranicznik skrętu.Dziś z moim 3,5 letnim synkiem wyciągneliśmy Pegazika z garażu po szybkim prysznicu i wlaniu benzyny zapalił od pierwszego kopa, jazd nie było bo z przodu kapeć.Plan jest taki żeby go odrestaurować i śmigać żeby zachować i pokazywać dawną potęgę zakładów z Bydgoszczy, proszę znawców o komentarz i jeżeli ktoś może niech wrzuci zdjęcie jak wygląda ogranicznik skrętu.
Pozdrawiam Krzysiek [attachment=15341][attachment=15342][attachment=15343][attachment=15344]
Noo w końcu ktoś ma Pegza takiego jak ja, kupuj do niego oryginalny silnik, tj. 010 automat na pedały z odprężnikiem w głowicy. Życzę powodzenia w pracach. Jakbyś miał jakieś pytania to pisz z chęcią pomożemy zdjęcie ogranicznika na jutro mogę wrzucić jak nie zapomnę Wink
Witam piękny pegazik ( choć już tak naprawdę pegazem nie jest ), mam też takiego tylko niestety czeka w długiej kolejce do renowacji, jak nikt wcześniej nie wrzuci zdjęć to jutro porobię zdjęcia u siebie i ci podeślę fotki. Powodzenia w pracach, pozdrawiam.
Ten silnik chodzi jak zegarek, a 010 to realne jest kupić? Mój zbiorniki jest oryginalny to wysoki czy niski typ ?
Czemu Pegazem nie jest ?
Zaraz, zaraz jak masz na tabliczce znamionowej napisane?? Chodzi mi o typ.
Prawdziwy Pegaz jest z silnikiem 010, jeśli ma oryginalnie silnik 017 to już niestety Romet 750. Pozdrawiam
Fajny sprzęt, mi do kolekcji brakuje jeszcze czegoś takiego Pegazopodobnego oraz Charta.
Remontuj oraz wszystko dokładnie opisuj i rób zdjęcia, remont zapowiada się ciekawie.
Remont będzie trwał długo, najpierw w kolejce Minsk do skończenia http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...tid=43935, potem muszę dojść do ładu z moją Wueską B3 i dopiero Pegaz, a chodzi mi jeszcze po głowie zakup Ogara 200Tongue
Co do oryginalności to typ 700, ktoś zmienił silnik i dołożył osłony od 750 bo przód się zgadza, albo zmienił przód i tabliczkę w co wątpię oceńcie zdjęcie tabliczki i numer ramy.

[attachment=15345][attachment=15346]
No to szacunek za zdobycie takiej perełki, załóż tylko oryginalny silniczek 010 i masz prawdziwego PEGAZA, normalnie zazdroszczę. Pozdrawiam
Panowie wrzuci ktoś zdjęcie ogranicznika skrętu ?
(26-06-2017 00:26:54)Emikel napisał(a): [ -> ]Noo w końcu ktoś ma Pegza takiego jak ja, kupuj do niego oryginalny silnik, tj. 010 automat na pedały z odprężnikiem w głowicy. Życzę powodzenia w pracach. Jakbyś miał jakieś pytania to pisz z chęcią pomożemy zdjęcie ogranicznika na jutro mogę wrzucić jak nie zapomnę Wink

Up up czy ktoś pomoże z ogranicznikiem.
Cześć
Żeby nie było że w temacie nudno to dziś w końcu znalazłem czas i razem z synkiem który garnie się do pomocy wymieniliśmy dętkę w przednim kole, Pegaz zagadał od kopa mała runda po ulicy i, i kapeć teraz w tylnim koleTongue
Przekierowanie