Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tłoki AK20 do Rometów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Jak w temacie. Byliby chętni ?

[attachment=15188]

Dla niewtajemniczonych. Wygooglujcie tłoki Alien do WSK.
Chętni byliby na pewno, tylko ten tłok trzeba by w ogóle przemodelować, pierścienie inaczej zrobić.
Chodzi Ci o zastosowanie pierścieni od Simsona?

Rzeczony majster jest inżynierem i tłok robiony jest wg jego wytycznych, więc i tak powinno być lepiej jak na tym co jest dzisiaj dostępne.
Nie tam od simsona. Od simsona niewiele lepsze, żeby kombinacji nie robić to można np. od Sendy pierścienie zastosować, tylko wtedy średnica minimum 40 mm, trzeba by poszukać tłoków 38 mm o niskich pierścieniach.


Trochę niezgodnie z zasadami rysunku technicznego, niemniej jednak główne wymiary uchwycone. Tłok przystosowany plug&play pod Charta, nieco zmodzony(nie ogranicza przepływu na płukach, odchudzony) pod pierścienie z Husqvarny 335 38x1,5 . Zawsze można edytować, bo robione na szybko i może się coś nie zgadzać.

EDIT, na rzucie z góry zamiast średnicy 38,00 powinno być 37,90 a na rzucie bazowym z boku zamiast 37,92 powinno być 37,84.
Tłoki z ak 20 są dobre do silników o większych pojemnościach ale do rometów wystarczy porządny tłok z ak12 np almot,albo z zapasów prl one nie puchną tak jak w wsk i innych motorach powyżej 125 chociaż te najtańsze z allegro też nie są zł(mam w komarze 2)e ja w mojej WSK psujce mam aliena i cylnnder po szlifie i nic nie puchnie a w bzykach zwykłe i jest dobrze
W bzykach też puchną, ale chodzi też o konstrukcję. Tu są za wysokie pierścienie, rowki pod nie w Almotach nie trzymają wymiarów i dzwonią, do tego przedmuchy,zbędne nadlewy powodujące zaburzenia przepływu i większa masa.
Zgadzam się że te nowe tłoki są wykonane do bani ale z tym puchnięciem to tragedii nie ma jak się normalnie jeździ na krótnie dystanse to nie puchnie. """słyszę ryk jedzie bzyk""
Owszem, tylko w Polsce od zawsze się robiło tak, żeby części wytrzymywały serię, nic więcej, a i czasem to nie było to. Cięcie kosztów na jakości materiałów. Teraz robi się podobnie, tylko polityka marketingowa nieco inna. Ideałem dla inżyniera jest taka sytuacja, gdy maszyna, którą zaprojektuje rozleci się dzień po zakończeniu okresu gwarancyjnego.

Co do tego tłoka gdyby zastosować dobry materiał czyli AK20, wystarczy, anoda na płaszczu, denko polerowane na lustro, zachować owalizację i zbieżność tłoka to byłaby dobra alternatywa dla Meteorów.
Zgadzam się meteora nigdy bym nie kupił bo to jest straszna drożyzna
Lagoon, rozumiem że płaszcz celowo jest krótszy o 3mm od tego do 3-biegowych ? Ta Husqvarna ma jakieś nadwymiary ?

Poza tym jeżeli Alien by zrobił tłoki AK20, to najpierw pewnie byłyby maksymalnie dopieszczone seryjne.

Meteor drożyzna :F Powiedz to tym co kupują tłoki ASSO bądź Wossnera.
Wziąłem jakiś tłok z biurka do Charta i długości są z niego. Husqa nie ma nadwymiarów, to tak dla przykładu. Wszystko tam można edytować, wydaje mi się że pierścienie wyższe niż 1,8 mm nie mają sensu, takie 1,5 mm to optymalny wymiar. Nawet przy dłubniętych cylkach nie powinno być ring fluttera.

Nie ma nadwymiarów, bo to nicasil, ot co, głupi ja.

To znaczy forma, bo te tłoki jak wiadomo są odlewane, byłaby taka jak seria ZMD. Inaczej by się wytoczyło rowki na pierścienie, co by pozwoliło na redukcję masy i poprawę pracy silnika.
(27-05-2017 16:28:37)ARES napisał(a): [ -> ]Zgadzam się meteora nigdy bym nie kupił bo to jest straszna drożyzna

No, druga jawke za ta stowe by kupil, nie?

Ja bym wzial taki tlok, tylko pod warunkiem zeby byly cienkie pierscienie takie jak w hondzie mb na przyklad.
Przypomniałem sobie, że są tłoki Black Racing od Simsona. Także pierścienie 1.5mm (są nawet 1.2) na rozmiary 38-39mm będą bezproblemowo (tyle że jeden pierścień 10zł).

http://www.jackmotors.pl/old-timer/piers...aign-id=19

Wariant numer dwa to korbowód od AM5/6 i tłok Black Racing.

http://www.jackmotors.pl/old-timer/tlok-...aign-id=19

Korbowód jest krótszy o 5mm od Chartowego co przy 31mm denko-środek sworznia da 1mm różnicy.
Według mnie meteor jest dla tych co mają nadmiar kasy i nie mają z nią co zrobić ja mam niemałe stadko bzyków i w jednym mam zestaw za 18 zł(tłok,sworzen,pierścienie zabezpieczenia)i cylinder przeszlofowany rozwierkakiem i chodzi elegancko mimo niemałego przebiegu
Stron: 1 2 3
Przekierowanie