Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Mój Romet Pony `81
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Nadszedł czas żeby pokazać moją motorynkę którą mam nadzieje w ciągu 2 miesięcy uda się doprowadzić do stanu bardzo zadowalającego. W tym temacie będę miał sporo pytań, jeśli będą one się powtarzały z innymi na tym forum to przepraszam ale jak się człowiek napali to nie ma czasu przeglądać internetów.
Na początek o mnie. Nigdy nie miałem żadnego Rometa. Mój ojciec zmarł jak byłem mały no i nie miał mnie kto pokierować dlatego moim pierwszym motocyklem była Honda CBR 600 F3. No cóż każdy ma inne początki. No ale niedawno trafiła się taki oto sprzęt.



Numer ramy początek 81 więc rocznik rozszyfrowany. Pojechałem po nią w Poniedziałek 1 Maja. We wtorek już była rozebrana. Wyszło parę kwiatków.

uchwyt zbiornika paliwa - nawalone baboli

jedna laga pęknięta w zaznaczonym miejscu, jedna sprężyna zawieszenia krótsza WTF?




rozebrałem umyłem żeby ocenić co jest do zrobienia przed wysłaniem do malowania proszkowego. wszystkie śrubki w osobnych torebeczkach żeby nie pomylić i odliczyć przy zakupie nowych.

stan na dzień dzisiejszy jest taki:



aktualnie odpoczywam (w święto niewiele mogę załatwić). I teraz część na moje pytania. Będzie ich sporo więc proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. mój pierwszy (i raczej jedyny, bo najbardziej przeze mnie pożądany Romet), i chcę zrobić wszystko tak żeby było jak najlepiej.

1. Czy plastikowa część na narzędzia z allegro daje rade ? jest tego sporo czasami razem z osłonką łańcucha którą też potrzebuje itd. czy to są chinole czy w tych NOWYCH można znaleźć made in Poland?
2. Poprzeczka na stopki. U mnie te końcówki były spawane i ogólnie dłubane. czy można gdzieś dokupić tylko samą tą poprzeczkę jako część czy trzeba dłubać samemu ? jak samemu czy są jakieś konkretne wymiary gdzieś podane ?
3. jak najlepiej wyciągać te tuleje w przednim zawieszeniu? od góry są te wspawane nakrętki(?) do których przykręca się górną półkę czy ktoś ma jakiś patent jak je wyciągnąć? i też ważne jak potem włożyć nowe żeby były w odpowiednim miejscu?
4. przednie zawieszenie po prostu się wsuwa i to wszystko ? nie ma żadnej kontry ?
5. sprężyny przedniego zawieszenia są na allegro po 9 pln/sztuka. dają radę?
6. Chromy, a dokładniej co wysłać do chromowania? aktualnie naliczyłem takie rzeczy jak
- kierownica
- dźwignię sprzęgła i hamulca (te uchwyty dźwigni przykręcane do ramy też można?
- wszystkie śrubki mocujące przednie zawieszenie do główki ramy
- teleskopy (czy lagi czy jak to nazwać Wink )
- dźwignia hamulca tylnego
- starter
- nakrętki mocowania tylnego zawieszenia (te na górze co są zaślepione)

czy coś jeszcze na ogół można pochromować ? wiem wiem można walnąć wszystko w chromie Wink chodzi mi o takie detale.

7. Kolor przewidziałem zielony groszkowy L-76 czyli typowy FSO wypuszczany na fiatach w tym roczniku (gdzieś wyczytałem że robiąc oryginał trzeba korzystać z palety FSO). czy to będzie prawidłowe?

8. Chciałbym tą naklejkę:



czy ona wychodziła w tym roczniku?

9. tylne zawieszenie jak widać mam beż widocznych sprężyn a chciałbym właśnie żeby one były na zewnątrz. Czy jeśli wymienię na te drugie to będzie zgodne z oryginałem ?

10. Felg nie planuje malować. Myślę ewentualnie o szkiełkowaniu.

11. Chcę zastosować wszędzie śruby nierdzewne z grzybkową główką na imbusa. czy ewentualnie rzeczoznawca może się doczepić do tego?

12. Ośki mocowania silnika i wahacza do ramy też planuje zrobić nierdzewne. Tutaj nie ma pytania chociaż każda uwaga mile widziana.

13. Sporo części muszę kupić czy większość nówek na allegro to made in china ? np blaszka mocująca rejestrację i lampę jak i sama lampa tylna.


To na razie chyba wszystko. Dziękuję za cierpliwość jeśli doczytałeś do końca!
Ogólnie dobra baza do renowacji, ale ... wszystko ze spokojną głową.
Wypowiem się na temat przedniego zawieszenia;
1. widełki nie są od tego modelu (zakończenia dolnej półki powinny być inne), a lagi powinny być fi 23 mm. Twoje ograniczniki skrętu ktoś zrobił z jakiś śrub.
2. jeśli będziesz wszystko malował i proszkował, to tuleje możesz wypalić z zewnątrz palnikiem gaz propan - butan.
3. sprężyny poszukaj używane w bdb stanie, go te z allegro, chińskie to lipa.
4. Tuleje widelca trzeba toczyć pod lagi fi 23
5. gumowe osłony, przeciwpyłowe dostaniesz w firmie Retro - aukcje allegro.
6, lagi oczywiście nowy chrom, ale musi to zrobić ktoś co się trochę na tym zna, aby ich np nie szlifował przed chromowaniem, szlifierką kątową z tarczą listkowa.

Jeśli chodzi o śruby - żadne imbusowe, najmniejszym złem to zakup śrub A2, nierdzewne z łbem sześciokątnym.
Polecam firmę Bejmet.
Oczywiście osie i tuleje tylnego wahacza, stopki centralnej polecam toczyć tez z A2, sam tak robię.
Miłej zabawy przy reanimacji Pony Smile
hmmm w piątek-niedziela jest moto bazar w łodzi, czy mógłbyś mi pokazać jakie są prawidłowe widełki żebym mógł ich ewentualnie poszukać ??

ps. przywiązłem ją z Twoich rewirów Big Grin (kumpel prowadzi http://www.motormag.pl i mi ją wyczaił Smile
No to i ja przedstawię swoje spostrzeżenia Big Grin

1. "Część na narzędzia" tak zwana narzędziówka, na allegro te po 80zł nowe są to podróbki które różnią się od oryginału, lepiej poklej, zaszpachluj i pomaluj tą swoją bo masz oryginał.

2. Poprzeczki nie kupisz, jakiś czas temu na olx były gotowe końcówki za 10zł sztuka do wspawania ale już ich nie widzę.

6.Nie jestem pewien ale jeżeli chodzi o oryginał to dźwignia hamulca tylnego była w ocynku a nie w chromie ale mogę się mylić.

7.Wychodziły w takim podobym kolorze ale czy w dokładnie takim to nie wiem dokońca.

8.Te naklejki były w młodszych motorynkach te miały takie na czarnym tle.

9.Raczej powinny być te co masz chociaż twoja motorynka to przejściówka więc nie wiadomo do końca

13.Te blaszki nówki są dorabiane i różnią się nieco od oryginału, lampa made in china ale w tej różnicy nie ma wielkiej.

Co do moich uwag wydaje mi się że powinna być tu kierownica z mostkiem a nie z dwoma mocowaniami. Czekam na efekt końcowy motorynki Smile Pozdro Big Grin
Przekierowanie