Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: zerwany gwint na wybieraku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zerwało mi gwint na wybieraku biegów w 017, nie ukrywam że będę próbował to ogarnąć bez rozpoławiania, ogólnie jakiś gwint jeszcze jest bo się wkręca, przegwintuje od nowa wybierak i tą nakrętkę od automatu i zobaczę jak to się będzie zachowywać, gdzieś czytałem że taki słaby gwint warto uszczelnić taśmą teflonową.
Znacie jakieś inne patenty które pomogą mi w tej sytuacji?
Zerwany gwint obwiń tasiemką teflonową i wkręç nakrętkę to napewno pomoże jak niemasz tasiemki teflonowej to kup ją jest tania a ma wiele rozwiązań np ochrona gwintu wydechu przed uszkodzeniem jeśli pomogłem będe wdzięcznySmile
Sytuacja jest chyba beznadziejna, ta nakrętka od automatu ma dobry gwint, przegwintowałem ją od nowa i trzyma idealnie, do gwintu na wybieraku nie dojdę narzynką bo jest za mało miejsca, jedyna szansa to chyba wklejenie na poxipol, ale to jakoś nie godzi się z moim światopoglądem i nie będzie opcji regulacji jakiejkolwiek...
(17-04-2017 01:43:16)ARES napisał(a): [ -> ]przed uszkodzeniem jeśli pomogłem będe wdzięcznySmile

Hahahaha no desperat czy co?
rozjebany


Tak co do tematu, to o co w ogóle chodzi? O wodzik ta? 017 to nie są czasem ręczne biegi? To moim zdaniem w takim silniku na wodziku nie ma żadnego gwintu, przynajmniej w s38 jest dziurkana drucik...

I tak w ogóle wybierak a wodzik wydaje mi się to dwa inne przedmioty - na to cięgno, które jest przymocowane do wodzika to powiedziałbym wybierak...

Co do tematu to jeżeli jest to 017 z przerobionymi na nogę biegami i gwint na wodziku rzeczywiście tam jest to wodzika nie da się czasem wysunąć, tak, żeby ten gwint wystawał? Oczywiście, żeby to sprawdzić, trzeba ściągnąć automat, i zobaczyć..
Silnik to 017 albo 019 , niepamiętam nigdy, ale jest przerobiony na nogę.

chodzi dokładnie o element 20 - przesuwka biegów - jest na niej wyrobiony gwint, na el 19 cięgło wodzika gwint jest dobry.
Przesuwki nie da się wyciągnąć bez rozpołwaniania.
Dzisiaj jakoś to zrobiłem - sklepałem młotkiem kawałek druta stalowego 0,5mm tak żeby był bardziej płaski, włożyłem go zagiętego w cięgno i wkręciłem siłą na przesuwkę, wkręcił się, biegi działają, jeszcze nie jeździłem, ale narazie jako półśrodek powinno wystarczyć.
To nie przesuwka, to wodzik, a przesuwka jest właśnie na nim założona, w skrzyni, jakiś dziwny schemat


To serio gwint ani trochę nie wystaje poza karter?

019 ma 3 biegi i całkowicie inny automat zmiany biegów (sugeruje się tym co jest na schemacie wyżej)

Jak to się w ogóle stało,że na wodziku nie ma gwintu?
gwint wystaje poza karter, ale na niego nakręca się przesuwkę, i jest w tak złym stanie że spada z niego... jak to się stało, nie mam pojęcia, ale składający silnik dał dupy i nie zostało to wymieniona, a kwalifikuje się, tym bardziej że koszt znikomy jak jest otwarty silnik.
Rozebranie i złożenie silnika to dwie godzinki czystej przyjemnościWink
Proste tematy ogarniam sam, do rozpoławiania nie mam ani warunków, ani narzędzi. Oraz umiejętności.
Przekierowanie