Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dziwny pegaz 710 oraz pegaz 750
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam w ostatni weekend stałem sie posiadaczemdwóch pegazów niby normlane z dokumentami po 750 zł za sztuke ceny nie jakies rewelacje 710 bez silnika i troszke zmeczona co pokazują zdjecia :












I mam pytania bo w pegazie 710 zobaczyłem kilka rzeczy nie spotykanych mianowicie chomowana oslona łancucha pod lakierem na blotnikach jest chom, osłony ramy sa pokryte chromem i moje pytanie jest nastepujace czy ktos to zmenił czy czasem taki opuścił fabryke
Wg mnie, to żaden z nich nie jest Pegazem Huh

Pierwszy, niebieski to raczej Romet 750 z pierwszego roku produkcji - 1974. Dokładnie taki sam jak mój. Powinien mieć silnik 017.

Drugi, czerwony to jakiś składak Confused
Rama ze zbiornikiem, może i jest 710-ą ale reszta dołożona. Popatrz na półkę górną, sztyca jak w 710 i 750, ale dodatkowo są słupki/stożki jak w późniejszym modelu 750.
To samo przedni widelec, może od Kadeta??? Popatrz na korpusy klamek i je same.
O tylnych amortyzatorach i siedzeniu nie wspomnę.
Odkręć osłony ramy, czy z przodu pod ramą, jest ten płaskownik pod linkę do odprężnika??
Co do Twojego pytania - podejrzewam, że chromowane błotniki, pochodzą własnie od Kadeta Lux-a, jak wiele innych części, np silnik i wydech.
Co do cen ... nic nie komentuję, Twoje pieniądze, ale ten czerwony nie jest wart tych co wydałeś.

Troszke wyjaśnień masz racje Józku troche sie rozpedziłem miał być romet 750 chociaz dla mnie to chore bo to pegaz ale mniejsza z tym.
Pod obiema rami jest to :

Czyli jednak ramy jak w pegazie 710. Big Grin Niebieski z jednego kawalka silnik 017 z dokumentami Smile

A teraz przejdżmy do czerwonego 710 Też na poczatku pomysalem ze blotniki mogą byc z kadeta ale pare innych elementów mnie zmyliło lagi sa od pegaza tylko zmienione gumy. Pólke nie wiem dlaczego ktoś wsadził taka sam sie zasanawialem nad tym długo. Siedzenie dostalem do niego oryg ale w oplakanym stanie i wymienione z powodu ze nie wygodne. Aorki mam stare zmienione bo poprzedni wlasciciel chcial cos ciekawszego.

A wracajac do chromów to dziwnymtrafem pociete oslony ramy od srodka sa w chromie jak i oslona łancucha oraz blotniki a takze nakretki na połce i podkladki i troche to mnie zdziwilo. Papiery ma na bialych blachach jest
Pisałem o tym w moim wątku 750-ki.
Te płaskowniki od linki odprężnika, to pozostałości po 710.
Pisałem tam, że pierwsze roczniki 750 opierały się na częściach 710, miedzy innymi ramie - stad wlaśnie ten płaskownik, chromowana raczka - uchwyt ramy i rowerowa sztyca kierownicy. Właściwie to po za silnikiem 017, nic nowego w pierwszym roczniku 1974 nie zmieniono.

Co do czerwonego - te elementy chromowane to raczej tuning pierwszego właściciela. Kolejni, tylko go drutowali Confused
No ale z odbudową 710 nie powinieneś mieć aż tak dużo problemów. Jeśli byś znalazł niski zbiornik i silnik 010, a reszta to tylko detale.
Powodzenia
Co do tych tajemniczych chromów to w moim Pegazie 700 z 73 roku też się z tym spotkałem, i też się nad tym dużo głowiłem o co chodzi i do dziś nie wiem.
(15-03-2017 00:33:20)Emikel napisał(a): [ -> ]Co do tych tajemniczych chromów to w moim Pegazie 700 z 73 roku też się z tym spotkałem, i też się nad tym dużo głowiłem o co chodzi i do dziś nie wiem.

Czyli tez akie coś miałeś tak czylem ze to nie jakas fantazja bo jakosc tych chromów jest bardzo dobra dales mi do myslenia
Dla mnie to Pegazy, bardzo ładne a co do silnika to proszę https://www.olx.pl/oferta/silnik-romet-p...709783d33. Cena bardzo wysoka może gościu zrzuci trochę więcej. Pozdrawiam
Przekierowanie