Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet i komar - identyfikacja
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Zacznijmy może od rometa ! Proszę o identyfikację który to model rometa ( mam wątpliwośći romet ogar 205 czy romet 50-T1 ) . Podam tutaj informacje które mogę pomóc
-filtr powietrza wraz z "skrzynką"
-skrzynia 3 biegowa
-kluczyk w lampie
-niklowane/chromowane wsporniki błotnika przedniego
-niklowana kedra baku
-silnik 019





Teraz przejdźmy do ramy z komara . Założenie jest takie aby z tej ramy powstał motorower z takimi samymi podzespołami jak opuszczał fabrykę . Na sam widok ramy jaki może to być model ? Dokupiłem również silnik lecz prosiłbym o identyfikację tech. czy mógłby on siedzieć w tej ramie tak aby wszystko było jak w orginale ?
Ktoś może zidentyfikować silnik jaki to dokładnie jest i w jakich modelach był montowany ?
Ktoś przy nim grzebał na 100% bo dekiel od str iskrownika był z jakiegoś rometa i pytanie czy tam jest coś co w tym modelu silnika być nie powinno ( cylinder/gaźnik)






Dziękuję i pozdrawiam
romet 50t1 i romet komar 2351

a i silnik to s38 z automatem zmiany biegów od 023
(25-02-2017 20:22:46)rafi555 napisał(a): [ -> ]romet 50t1 i romet komar 2351

a i silnik to s38 z automatem zmiany biegów od 023


Taki silnik s38 z automatem biegów od 023 nie wychodził , prawda ?

Z tego co wiem co w komarze 2351 był montowany s38 na kopkę a biegi nadal w ręce ( nieoficjalnie wiem) czyli jak "wyrzucę" ( jest taka opcja ? ) ten automat biegów na nogę i zrobię normalnie biegi na linkę to ten silnik powinien być teoretycznie oryginalnie montowany w komarze 2351 prawda ?
nie było s38 z biegami nożnymi (były 025)

w 2351 był montowany s38 (biegi w ręce) musisz jeszcze zamontować wodzik na dziurkę i wtedy tylko ręczny automat i masz czystego s38

jeszcze zmień wałek główny (ten na którym jest kopniak) bo masz z 023
Byłbyś uprzejmy podać jakieś zdjęcie poglądowe jaki wałek na kopnik powinien być zamontowany w tym modelu ?

Hmm okej czyli silnik o którym wspominałem wyżej to 025 na 100% .Najłatwiej będzie gdy się poprostu zamienię silnik za silnik bo szkoda go psuć Tongue ( różni się też zaślepką zębatki przedniej - inaczej wytłoczony karter w tym miejscu i ta zaślepka co może skutkować niepowodzeniem przeróbki pod zwykłe s38
nie twój to s38

co do wałka nie jestem pewny na 100% u kolegi Wrzoseek jest taki sam
A jak myślisz - twoimzdaniem istnieje fizyczna możliwość przerobienia tego silnika na normalne s38 ?
Przyjrzyj się osłonie zębatki i jej wyprofilowaniu w moim silniku i w silniku s38 - jest inna
jaką osłonę zębatki automat zmiany biegów 2b jak i 3b to jedna całość metalowa blaszka i wodziki s38 ma tylko taką wytłoczkę po za tym 025 ma inny dekiel zapony-co za tym idzie inne kartery

po za tym w karterze masz przelot na linkę
Wiem zgadzam sie i to na bank s38 przerobiony poprostu Tongue To ja to odprzerobię spowrotem hehe
Mam jeszcze pytanko - czy takie siedzonko brązowe jak mam w komarku ( patrz wyzej) było oryginalnie produkowane czy poprostu jakiś tapicer dorobił ? Jak myślicie ? Potrzebuje konkret dowody Big Grin
Przekierowanie