w tamtym sezonie było ok. teraz gdy jadę v max to nie mogę wycisnąć tych pełnych obrotów,jak dokładnie wyregulować ten gaźnik są tam H oraz L /wysokie i niskie
dobrze trafiłeś bo też to niedawno rozkniniałem. Więc tak:
Do regulacji wolnych obrotów służą dwie śrubki: L (low - czyli niskie [obroty]) i śrubka przy przepustnicy. Skład mieszanki paliwowo-powietrznej regulujesz tą śrubką L - wkręcając dodajesz powietrza, wykręcając dodajesz paliwa. Regulujesz najpierw nią, tak żeby silnik nie zamulał ale żwawo wkręcał się na obroty. Jak już to zrobisz a obroty są la luzie za niskie poprawiasz śrubką od obrotów. Ogólnie podobnie jak w zwykłych gaźnikach motorowerowych.
Natomiast zupełnie inaczej reguluje się wysokie obroty. Zamiast iglicy z gaźników pływakowych reguluje się tą pozostałą śrubką H (high - czyli wysokie [obroty]). Dajesz gaz na fula i trzymając go kręcisz śrubką H - analogicznie do śrubki L, czyli wkręcając dodajesz powietrza, wykręcając dodajesz paliwa (domyślam się że będziesz musiał dodać paliwa).
Tu jest filmik który fajnie to pokazuje:
https://youtu.be/J1ZZvwbJmuw?t=4m38s
Dobrze wyregulowany gaźnik daje dobrą pracę silnika przy każdej prędkości obrotowej i klasycznie świecę w kolorze kawki z mleczkiem
.
A gdyby regulacje nie rozwiązały problemu być może będziesz musiał wymienić membrany na nowe. Taki zestaw naprawczy jest do kupienia bez problemu.
A! jeszcze dodam że gdybyś się pogubił w regulacji to wyjściowo zaczyna się ją od wkręcenia śrubek L i H do końca i wykręcenia o 1 obrót.
(25-02-2017 20:05:03)Jawa mustang napisał(a): [ -> ]w tamtym sezonie było ok. teraz gdy jadę v max to nie mogę wycisnąć tych pełnych obrotów,jak dokładnie wyregulować ten gaźnik są tam H oraz L /wysokie i niskie
masz może zdjęcia zamocowanego tego gaźnika?
Też byłbym zainteresowany zdjęciami tego gaźnika w silniku Jawki.
no więc u mnie to wygląda mniej więcej tak (od czasu zdjęć wprowadziłem drobne poprawki), z tym że ja mam to w simsonie:
Ja mam tem gaźnik krzywo bo akurat tylko taką przejściówkę miałem, ale to nic, bo w gaźnikach membranowych położenie nie wpływa na pracę
A w silniku jawy/ogara200 może to wyglądać mniej więcej tak (ktoć na YT zapodał fimnik):
https://youtu.be/TDFHh0OA1hA
Natomiast ja wzorowałem się na tym:
https://youtu.be/b2BbIpe-ClM
A to są potrzebne części:
o to chodziło!!!
gdzie kupiłeś ten zestaw?
gaźnik przez allegro, a resztę w zwykłym sklepie ze sprzętem ogrodniczym typu piły właśnie
(uszczelkę oczywiście sam wyciąłem).
Uchwyt na linkę trzeba samemu zrobić
jakie osiągi? jaka srednica?
ten gaźnik na allegro widziałem z różnymi średnicami, ja mam 15mm
http://allegro.pl/gaznik-pila-spalinowa-...72803.html
proszę bardzo
to jest dokładnie ta aukcja na której ja kupowałem. Może i chińszczyzna ale od pił spalinowych wymaga się większej niezawodności niż od motorowerów, więc mimo że chiński czy jakiś tam inny podrabiany, świetnie śmiga (w przeciwieństwie do chińskich BVF np.).
Ja jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Co do osiągów (bo jeszcze nie napisałem) to silnik pięknie wkręca się na obroty i odpala od strzała.
co do podłączenia to gaźnik ma dwa krućce ale podłączamy tylko jeden (ten boczny). Drugi można zatkać.
minusem jest tylko głośniejsa praca przy tym filtrze powietrza na wierzchu, ale to można zabudowć jakimś plastikiem (np. z kanistra 5l), albo skombinować przejściówkę do oryginalnego filtra
Witam odświeżam temat jaki dokładnie jest to gaźnik i jak podłączy liście go do manetki?
(04-04-2020 23:08:16)TajgerPL napisał(a): [ -> ]Witam odświeżam temat jaki dokładnie jest to gaźnik i jak podłączy liście go do manetki?
Musisz samemu dorobić uchwyt na linkę, i sprężynę żeby odbijała manetka, jak będziesz mieć już gaźnik w rękach to ogarniesz co i jak.
Aha spoko a od której piły polecacie gaźnik?