Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Przejście na "lepszy" olej do mieszanki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Chciałbym zapytać, czy sprawa z olejem ma się tak samo, jak w silnikach w samochodach.
Czy np. jeżeli motor jeździł na Mixolu, to czy będę mógł lać do niego olej półsyntetyczny lub syntetyczny?
Pewnie, że tak. Najistotniejszy w tym wypadku jest skład roztworu oleju w paliwie, który pomimo użycia lepszej "oliwy" powinien pozostać bez zmian, co wynika z założeń konstrukcyjnych samego silnika.
Dobrze by było zjeździć bak do zera i dopiero zalać świeży roztwór, ale jak tego nie zrobisz to nic się nie powinno stać.
(11-02-2017 14:33:31)Gomulsky napisał(a): [ -> ]Dobrze by było zjeździć bak do zera i dopiero zalać świeży roztwór, ale jak tego nie zrobisz to nic się nie powinno stać.

Wystarczy przeczytać na butelce oleju czy jest mieszalny z innymi.
ja z kolei słyszałem opowieści na przykładzie WSK, że jak dziadek ujeżdzał ją na miksolu to nie powinno się zmieniać oleju do remontu silnika, bo resztki niedopalonego miksolu pełnią w tym silniku funkcje uszczelniające... czy jakoś tak :F I że dopiero po remoncie można zmienić olej. Ale ja w swoim komarze dopóki nie stałem się mądrzejszy o wiedzę to jeździłem tysiące kilometrów na miksolu, potem przesiadłem się na półsyntetyk z orlenu i nic się nie działo. Z kolei w swoim ogarze od początku leję półsyntetyk z orlenu i mam ten problem z głowy Big Grin
Z zasady raczej lepiej nie mieszać, ale w praktyce osobiście wielokrotnie lałem co było pod ręką, bez negatywnych skutków. Wink
olej do mieszanki 2t a olej w silniku 4t do dwa dalekie od siebie tematy są Smile
@komarinho każdy olej w pewnym stopniu zostawia nagar. zarówno na denku tłoka, na bokach tłoka powyżej pierścieni jak i na głowicy, to całkowicie normalne.
jeśli nie jesteś pewien czy przejście na inny olej może silnikowi zaszkodzić przez odpadający nagar (takie rzeczy przeczytasz w internecieWink ) możesz zdjąć głowicę i usunąć zalegający nagar ze starego oleju. bardzo możliwe że silnik może nawet lepiej bez tego nagaru pracować. zdarzało się że tłok zaczynał już uderzać w nagar zgromadzony na głowicy, tyle tego było. to bardzo niezdrowe.
Przekierowanie