Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Luz łożysk wału w silniku S38
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, właśnie chcę się zabrać za wymianę wału w moim komarku z tym że jestem w posiadaniu łożysk fag 6203 oznaczenie luzu C, czyli normalnie, zalecane do dwusuwa jest C3. Czy zastosowanie łożysk z mniejszym luzem ma rację bytu czy po 10km wał mi się posypie razem z łożyskami ?
Załóż łożyska z luzem C3 bo jeżeli tego luzu nie będzie to łożyska długo nie pożyją bo od temperatury zaczną się przycierać/blokować. Widziałem jak łożyska bez luzu C3 wyglądały po 100km Tongue
Mnie się wydaje, że przynajmniej muszą być te wysokoobrotowe - no chyba, że to są właśnie z luzem C3. Mam takie na wale już drugi sezon - na opakowaniu od nich nie było tego symbolu C3, tylko ZZ - nalatane już koło 1000km i nic ich nie słychać.

Na nowy sezon składam 019, do którego kupiłem te same łożyska -a temat też przerabiałem - co prawda nie jak autor, bezmyślnie zakładając temat bez przeczytania podobnych, a trochę tego na forach już jest...

Może ktoś wie czym się charakteryzuje ten cały luz C3? Bo moje łozyska ZZ mają wyczuwalny luz na boki, więc i może mam te C3 nieświadomie
Łożyska C3 mają większy luz niż normalny. Przy czym ma łożysko z normalnym luzem i też da się wyczuć luz na boki, a chodzi chyba raczej o luz góra dół, gdzie się robi coraz ciaśniej wraz ze wzrostem temperatury. A nie chce mi się rozbierać silnika co jakiś czas no i szkoda mi części w niego wkładanych, także wolę się dopytać i ewentualnie dokupić odpowiednie części.
Zacznijmy od tego, czym są oznaczenia łożysk. ZZ, czyli obustronnie łożysko kryte pierścieniem metalowym, 2RS, czyli obustronnie kryte pierścieniem metalowo-gumowym. No i te oznaczenia nie mają nic związanego z luzem.
Zaś luzy od C3 do C5 oznaczają większy niż normalny (CN) luz promieniowo-osiowy. Luzy te są dobierane do łożysk w zależności, w jakich warunkach mają pracować. Czyli głównie chodzi tutaj o obroty, temperaturę, pasowanie elementów, dokładność wykonania elementów.
Luz C3 jest wprawdzie luzem, który jest przewidziany do obrotów do około 12 k rpm. oraz nieznacznym biciu wałka. No i zważywszy na to, ze serwisówka nic nie mówi o dobieraniu luzu C3 do silnika S38, to z racji jakości wykonania oraz temperatury lepiej zastosować w tym silniku łożyska z luzem C3. Łożyska na skrzynię biegów mogą pozostać bezluzowe.
Przekierowanie