Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: silnik chart 310 z allegro
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3

czankete

...jako ciekawostka - silnik chart 310?

http://allegro.pl/silnik-romet-chart-i66...ml#thumb/1

...ciekawe czy jest kompletny, w jakim stanie i jaka jest jego historia - ktoś coś powie więcej na temat tego egzemplarza?
Pierwszy raz widzę, może to silnik z motorydwanu Romet? albo takich wynalazków podobnych bo było ich kilka. Może pojemność ma 70cc.
To jest proszę państwa silnik z prototypowego charta, taki sam jak na tym zdjęciu:

Swoją drogą już sprzedany, zazdroszczę nowemu właścicielowi ilości szczęścia i na jego miejscu spodziewałbym się złamania nogi albo innego wypadku, bo tą okazją wyczerpał limit szczęścia na długi czas Tongue

czankete

...czy faktycznie doszło do sprzedaży i czy będziemy mogli gratulować nowemu nabywcy to czas pokaże (oby), bo powiem szczerze, ja już raz też poprzez "kup teraz" byłem przekonany, że kupiłem silnik charta u tego sprzedawcy ale do dziś nie doszło do jej finalizacji z powodu zerowego kontaktu ze strony tego allegrowicza...
Jaka to mialo miec pojemnosc?
50, czego się spodziewałeś?
Co do tego silnika. Pewne jest to, że sprzęgło znajduje się na wale. To też pewnie wymusiło zmianę w wyglądzie wałka "sprzęgłowego" z normalnego 027.
Wlew oleju to widać, nie sprawie większej różnicy. Bez rozebrania chociażby kapy sprzęgła nie dowiemy się jak ono wygląda ani też jak wygląda skrzynia biegów (o ile jest wizernik jak 027).
Ciekawi mnie sprawa wyglądu tulei cylindra czyli kanałów. Wg konstruktora miał on mieć moc porównywalną albo lepszą od Simsona. Są też pewne podejrzenia do 4 biegowej skrzyni biegów, świadczą o tym łatwość tej przeróbki (bez ingerencji w kartery) oraz ilość miejsca między zębatkami 2 i 3 biegu w normalnym 027.
Prawdopodobnie, nie widać na zdjęciu, popychacz znajduje się od dołu, jak to ma miejsce w 023 itp.
Istnieje więc podejrzenie że to mieszanina silnika 019 (bo chciano go zamontować w 210) i 025 ze względu na owalność konstrukcji.
Oznaczenia ma 027.

Po prostu ktoś kto go kupił musiałby go rozebrać, chociaż kapę sprzęgła i głowicę. Oby trafił w ręce kogoś kto się tym podzieli na forum...
Chart 310 tak na prawdę nie istniał, to błąd autora artykułu.

Prototypów Charta 210 było kilkanaście.

Ten silnik jest prawdopodobnie czterobiegowy.
Na mk, niejaki zazikupl planował budowę repliki takiego prototypowego charta, posiadał nawet dekiel, cylinder i parę drobiazgów od takiego typu silnika jak ten z aukcji, miał trochę oryginalnej dokumentacji tego typu silnika zdobytej w Nowej Dębie, ale widocznie temat budowy tej repliki umarł razem z całym forum. Niemniej jednak naprawdę okazja i rarytas za niezbyt wygórowaną cenę.
Nikt tego silnika nie kupił, ponieważ obok zakładki dostawa i płatność nie ma zakładki oferty kupna tak jak na tej zakończonej licytacji: http://allegro.pl/wigry-5-jak-3-rarytas-...96415.html
Adam104100 napisał(a):Nikt tego silnika nie kupił
Dlaczego nie? Tylko po tej opcji? Pff, zainteresowany mógł zadzwonić do sprzedającego, kupił ten silnik, a sprzedający licytację zamknął po prostu.
Ja mam info że kupił Big Grin
Czyżby tym szczęśliwcem był Kanilox? Big Grin
https://youtu.be/VihknPVysY8
*za końcówkę nie odpowiadam xd*
(13-12-2016 19:07:51)Adam104100 napisał(a): [ -> ]Nikt tego silnika nie kupił, ponieważ obok zakładki dostawa i płatność nie ma zakładki oferty kupna tak jak na tej zakończonej licytacji: http://allegro.pl/wigry-5-jak-3-rarytas-...96415.html
AHA AHA

Stron: 1 2 3
Przekierowanie