Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Różnice w skrzyniach biegów Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!
Czym różniły się te skrzynie w silnikach Rometa? Były stosowane do konkretnych modeli? Czy może to jakieś rzemiosło?

Pozdrawiam, Iwo.
Wygląda to tak jakby ktoś roztoczył sobie tryb w celu dołożenia tulejki, z tym że jeden wałek wydaje się dłuższy. Możesz zrobić zdjęcie z góry z wałkami leżącymi równo obok siebie?
Wprawdzie nie wyjaśniłem dziwnych wałków z posta wyżej, nawet sam serwisant silników dezamet nie wiedział o ich istnieniu, ale ten wałek jest fabryczny. Jego długość jest taka sama, ale wielowypust dla koła przesuwnego jest dłuższy od innych wałków. Pozostaje to zagadką.
I dzisiaj również przychodzę, z kolejną zagadką. Choinki od rometa dwubiegowego. Niby nic ndzwyczajnego by nie było, gdybym nie spotkał tej z mniejszą ilością zębów. Mniejsze koło ma ich 11, zaś większe- 16. Gdzie powszechne mają kolejno 13 i 18. Z jakiego to rometa?

PS. W częściach, które dzisiaj przywiozłem, mam jeszcze kilka fantów, jakie przygotował dla nas dezamet, ale o nich niebawem. Smile
Ostatnio rozbierałem i składałem silnik ZB4 i wałek skrzyni biegów z pierwszego zdjęcia miał tą tuleję. Nie sądzę by to ktoś dorabiał, zresztą na kole zębatym jest na nią rowek.
Aha ta tulejka nie jest z mosiądzu, wygląda mi na fosfor-brąz - identyczny materiał stosuje się w rolkach rozruszników samochodowych.

Ten drugi wałek to prawdopodobnie od 023.
No własnie Józku nie. Drugie zdjęcie, przedstawia wałek po prawej z 023, zaś ten po lewej wygląda jak rometowski, ale ma o 2 zęby mniej od oryginały i masz szersze koła.
a nie silnik 010?
Przekierowanie