Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Oznaczenia modeli motorowerów Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
MR ten skrót oznaczał Model Roku np. 76 ( MR76) i był stosowany do oznaczania modeli PF125p. Romet 2375 - to chyba jest prawidłowe oznaczenie typu w przypadku tego motoroweru :-)
dokładnie się nie znam Wink
(10-11-2016 23:07:04)bartosz1907 napisał(a): [ -> ]MR ten skrót oznaczał Model Roku np. 76 ( MR76) i był stosowany do oznaczania modeli PF125p. Romet 2375 - to chyba jest prawidłowe oznaczenie typu w przypadku tego motoroweru :-)

Jakieś źródło? Bo pierwsze słyszę taką teorię. I komara dajmy na to MR 232, MR 2350, 2352 nie idzie nią wytłumaczyć.

MR kojarzyłem jako skrót od MotoRower, numery rosły wraz z kolejnymi wersjami.
(11-11-2016 01:27:36)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Jakieś źródło? Bo pierwsze słyszę taką teorię. I komara dajmy na to MR 232, MR 2350, 2352 nie idzie nią wytłumaczyć.

MR kojarzyłem jako skrót od MotoRower, numery rosły wraz z kolejnymi wersjami.

Mam instrukcję fabryczną oraz serwisówkę z 1973 r do PF i informacja jest z tych dwóch pozycji. Wrzucę skan jak będę w domu.

MR - MotoRower pierwszy raz słychę ( a raczej widzę ) taką teorię Smile Jakieś źródło?Smile

Co do oznaczeń Komarów to nie wiem co tam konkretnie oznaczał skrót MR.


Przy modelu Rometa 2375 z literkami MR w nazwie nie spotkalem się dotychczasSmile


tak na szybko: http://klasyki.auto-swiat.pl/polski-fiat...akow/jd5lz
Twoja teoria może i broni się przy Fiatach, ale upada przy Rometach, choćby wspomnianym 2350.
(11-11-2016 14:55:39)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Twoja teoria może i broni się przy Fiatach, ale upada przy Rometach, choćby wspomnianym 2350.

No cóż, napisałem przecież, że nie wiem co oznacza MR w rometowskiej nomenklaturze.

To nie teoria to fakt Smile i w przypadku PF broni się w 100%. Smile

Udowodnij proszę swoją teorię dotyczącą oznakowania MR przy rometach a nie rozmydlaj sprawy jak przy słynnym pudełeczku Wink
a MR to ni przypadkiem model-rocznik???
no to byłoby jednak tak samo jak w PF ...ale nie wiem na pewno, potrzbne źródło...
Wszystko to tylko teoria, ale skrót MR stosowano jeszcze zanim motorowery produkowano pod marką Romet(Żak, Ryś). Wiec nie widzę możliwości żeby było to np. motorower romet plus numerek.

Że niby Rysia zaprojektowano przy narodzinach Chrystusa i jest modelem roku 1? Wątpię.

Tak wiec znając polot ówczesnych działaczy(jak w przypadku T1 i TS1) obstawiam że skrót znaczy jak powyżej.
Polecam napisać do Szatka, ten z kolei pewnie skontaktuje się z panem Stalewskim, jednym z konstruktorów. Skoro wyjaśnił nam kiedyś czemu stosowano oznaczenia 4 cyfrowe w modelach (np. 2350) to może będzie wiedział skąd to "MR".

I nie chcę nic mówić, ale tak trochę brzydko offtopujemy tutaj koledze w temacie o jego mopliku, może by tak przenieść te posty w nowy temat?
spotkałem się z informacją, że "T" w tych motorowerach oznaczało "tandem" ale na chwilę obecną nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie to czytałem ( najprawdopodobniej któryś z archiwalnych numerów "Motoru" )
Chodzi o np. "50-T-1" ? Tutaj było inaczej. "T" to skrót od Turystyczny. a np. "S" od Sportowy, więc taki "50-TS-1" To pojemność-Turystyczno Sportowy a 1 to może kolejność w modelach, ale to w większości moja wydumka. Jedynie tego Turystyczno-Sportowy jestem prawie pewien.

PS: Z takich ciekawostek dodam, że pierwsze cyfry w modelach też mają swoje znaczenie. 2 - Oznacza motorower (Stąd Ogar 20/5, czy Chart 210), a 4 oznaczała motocykle, stąd Mińsk miał oznaczenie np. "Typ 400". 3 miała być zarezerwowana dla uwaga... Skuterów! Tak, Romet miał w planach wprowadzenie skutera, ale koszta produkcji oblachowania były zbyt wysokie, albo dostępność materiałów za mała, tego akurat dobrze nie pamiętam. Oznaczenia cyfrowe jak i wprowadzenie skuterów to informacje pewne, usłyszane właśnie od Pana Stalewskiego Smile
Dopóki Kacperek nie da zdjęć to będziemy oftopować, a co!
MR - MotoRower (podobno to oznaczenie dodawano tylko do Komara 230, 231, 231b i 232, ale myślę, że jednak do wszystkich 23xx)
R - Rower

Po Komarze MR-232, zmieniono oznaczenie na czterocyfrowe, stąd kolejny Komar to 2320 (zero na końcu, jak w przypadku 230). Numeracja fabryczna zmieniała się kolejno z wprowadzanymi zmianami. Jeśli w niej jest jakiś większy "przeskok" niż zazwyczaj, to może oznaczać, że "zakładany" numer otrzymał prototyp, bądź wersja eksportowa. Przekazuję to co powiedział mi Pan Sławomir Stalewski (były konstruktor Rometu).

T - turystyczny
TS - turystyczno-sportowy

Potwierdzenie w instrukcji obsługi Rometa 50-T-1 i 50-TS-1.
(11-11-2016 19:37:36)Szatek napisał(a): [ -> ]MR - MotoRower (podobno to oznaczenie dodawano tylko do Komara 230, 231, 231b i 232, ale myślę, że jednak do wszystkich 23xx)
R - Rower

Po Komarze MR-232, zmieniono oznaczenie na czterocyfrowe, stąd kolejny Komar to 2320 (zero na końcu, jak w przypadku 230). Numeracja fabryczna zmieniała się kolejno z wprowadzanymi zmianami. Jeśli w niej jest jakiś większy "przeskok" niż zazwyczaj, to może oznaczać, że "zakładany" numer otrzymał prototyp, bądź wersja eksportowa. Przekazuję to co powiedział mi Pan Sławomir Stalewski (były konstruktor Rometu).

T - turystyczny
TS - turystyczno-sportowy

Potwierdzenie w instrukcji obsługi Rometa 50-T-1 i 50-TS-1.


A dlaczego wprowadzono oznaczenie czterocyfrowe i ani raz nie pokazała się cyfra 4?? Czyżby była zarezerwowana na "motocykli"
Kolejna sprawa, a co z modelami serii 700, czyli Pegaz, Polo i Kadet?
Stron: 1 2
Przekierowanie