06-11-2016, 15:19:27
Cześć.
Temat może trochę do uzyskania porad, trochę może i do pochwalenia się, zarówno tym to co ja stworzyłem, jak i tym, co Wy macie w Swoich garażach.
Swój wcześniejszy kompresor zbudowałem też sam, ale okazuje się on niewystarczający na moje zapotrzebowanie na powietrze. Decyzja zapadła o budowie większego kompresora, który będzie mógł pracować nieprzerwanie przez dłuższy czas. Od razu odpadły chinole oraz całe kompresory, ze względu na cenę nieadekwatną do jakości oraz wydajności. Spośród ogłoszeń trafiłem na firmę knorr bremse, która produkuje sprężarka min. do scani, mana, iveco itp. Zakupiłem dwycylindrowego 'potworka'. Chłodzenie cieczą oraz smarowanie ciśnieniowe na pewno jak najbardziej na miejscu. Zaworki listkowe, co również jest plusem.
Sprężarka będzie współpracowała z silnikiem 3kW. Obroty planowe, to 1700-1800 rpm. Dodatkowy osprzęt jaki zakupiłem, to chłodnica od kawasaki gpz 600, pompa oleju oraz pompa cieczy od burgmana 400. Wczoraj walczyłem z napędem pomp i skończyło się na dorobieniu własnoręcznym zębatki na wał. Teraz stoję przed dylematem- dawać napinacz łańcuszka, czy zrobić go na 'sztywno'? Dwa, są dostępna jakieś zewnętrzne regulatory ciśnienia oleju? Dorzucam kilka zdjęć oraz zachęcam innych do publikowania swoich 'dzieł' warsztatowych.
Temat może trochę do uzyskania porad, trochę może i do pochwalenia się, zarówno tym to co ja stworzyłem, jak i tym, co Wy macie w Swoich garażach.
Swój wcześniejszy kompresor zbudowałem też sam, ale okazuje się on niewystarczający na moje zapotrzebowanie na powietrze. Decyzja zapadła o budowie większego kompresora, który będzie mógł pracować nieprzerwanie przez dłuższy czas. Od razu odpadły chinole oraz całe kompresory, ze względu na cenę nieadekwatną do jakości oraz wydajności. Spośród ogłoszeń trafiłem na firmę knorr bremse, która produkuje sprężarka min. do scani, mana, iveco itp. Zakupiłem dwycylindrowego 'potworka'. Chłodzenie cieczą oraz smarowanie ciśnieniowe na pewno jak najbardziej na miejscu. Zaworki listkowe, co również jest plusem.
Sprężarka będzie współpracowała z silnikiem 3kW. Obroty planowe, to 1700-1800 rpm. Dodatkowy osprzęt jaki zakupiłem, to chłodnica od kawasaki gpz 600, pompa oleju oraz pompa cieczy od burgmana 400. Wczoraj walczyłem z napędem pomp i skończyło się na dorobieniu własnoręcznym zębatki na wał. Teraz stoję przed dylematem- dawać napinacz łańcuszka, czy zrobić go na 'sztywno'? Dwa, są dostępna jakieś zewnętrzne regulatory ciśnienia oleju? Dorzucam kilka zdjęć oraz zachęcam innych do publikowania swoich 'dzieł' warsztatowych.