Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Sprężyny przedniego zawieszenia w różnych widelcach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Grzebię przy Pony i trochę zgłupiałem Huh

Cytując joozka niby powinno być tak:

(29-10-2016 23:28:42)joozek napisał(a): [ -> ]Długość sprężyn do Pony 22 cm, do Ogara 24 cm, do T1 26 cm [...]

Szkoda tylko, że niemal wszystko tutaj mi się nie zgadza ze stanem faktycznym... Po kolei:

Wyciągnąłem sprężynę ze starego zawieszenia Ogara 200 (krótka główka 15cm) . Jej długość to 20cm. Wygrzebałem z gratów drugą taką sprężynę też na pewno od 200 z krótką główką. Długość? Znów 20cm Angry Zajrzałem więc co kryje się w widelcu Pony, który długością jest ten sam co w 200 (15cm). No i tutaj trochę dziwna akcja, bo kolejny raz trafiłem na sprężynę 20cm Confused Poza tym wala mi się jeszcze jedna sprężyna, tym razem 24cm, którą o ile pamiętam wykręciłem z drugiej lagi Pony. No i teraz zgłupiałem, bo już sam nie wiem jakie sprężyny powinny przyjść do motorynki. W Ogarze na 200% jest to 20cm, bo wszystkie jakie odkopałem do niego mają właśnie tyle cm, co z kolei przeczy zupełnie teorii joozka. Mam jeszcze Ogara z długą główką, ale tam jeszcze w sumie nie zaglądałem dzisiaj i nie bardzo mi się chce, więc nie powiem jak to wygląda w tym przypadku. Mnie interesuje teraz tylko widelec pod główkę 15cm (Pony, Ogar 200) i jego lagi. Dodam też, że długość lag Pony to około 39cm a lagi Ogara 200 to 45cm.

Ma ktoś rzetelną wiedzę, albo jakieś źródło, gdzie podane są prawidłowe wymiary lag i sprężyn w modelu Pony M-2 i Ogarze 200? Muszę to porównać, bo nie mam lag do Pony i staram się coś wykombinować.
A jesteś pewny że to są oryginalne sprężyny?

Mogę tylko potwierdzić, że oryginalne sprężyny w 50-T-1 mają 267 mm długości (w zawieszeniu starego typu).
O których mowa? O tych Ogara 20cm? Na 99% tak, bo gdzie bym teraz nie zajrzał to mam właśnie tej długości, więc to nie może być przypadek, bo takich zawieszeń mam ze 4.

UWAGA!

Ważna różnica! Lagi do Pony występowały w dwóch wersjach. fi25 (jak Ogar 200) i fi23 (jak np. Komar 2351). Ja jakimś cudem mam jedną lagę taką drugą inną. W lagę fi25 wkręcilem sprężynę 20cm, a w lagę fi23 wkręciłem 24cm. Mimo 4cm różnicy na korzyść fi23, laga fi25 wystaje bardziej z widelca od fi23. Wszystko jest spowodowane znaczną różnicą w głębokości gwintu na sprężynę w ladze.

Tym samym chciałbym sprecyzować, że w tym temacie chodzi mi tylko o widelec i lagi fi25 (Ogar 200).

UWAGA NR.2!

Przymierzyłem lagę motorynki fi25 do sprężyn 20cm i 24cm. Na sprężynie 24cm laga po wkręceniu w widelec wystaje zdecydowanie za dużo (chyba nawet więcej niż w Ogarze 200), natomiast na sprężynie 20cm wygląda to w miarę seryjnie, porównując do zdjęć w internecie. Tym samym zakładam, że optymalnym wyjściem będzie użycie sprężyn 20cm i lag typowo od motorynki, bo niestety te Ogarowskie nie pasują do koła motorynki.
Piotrze oczywiście masz rację Ogar 200 - sprężyny 22 lub 20 cm, a Ogar 205 22 lub 24 cm. Podaję dla lag fi 25 mm. Te 24 cm raczej spotykane w Polo/Pegaz/Komar 2352 dla lag fi 23 mm.
Tak jak też napisałeś niektóre lagi mają możliwość głębszego wkręcenia sprężyn.
Jednym słowem brak ładu i składu - moja teoria obalona.
Nie zapomnij też o zużyciu sprężyn, lub tuningu byłych właścicieli = skrócenie sprężyn.
Pisząc Ogar 200 masz na myśli zawieszenie na długą główkę? Bo 200 z krótką główką i 205 miały te same zawieszania, kropka w kropkę Tongue

A co do zużycia to biorę to pod uwagę, bo każda z moich 20cm sprężyn różni się +/- 0,5cm długości, właśnie ze względu na zużycie.

Biorę zatem pod uwagę to co napisałem powyżej, czyli zastosowanie sprężyn 20cm i lag 39cm. Niemniej jednak jeśli ktoś ma możliwość podania mi jak to wygląda w jego Pony to byłbym wdzięczny.
Panowie jakiś dobry patent na wykręcenie sprężyny z widelca ???
Przekierowanie