Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z gaznikiem.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam jeśli umieściłem post nie w tym dziale to przepraszam. Posiadam Rometa Kadet i aktualnie mam w nim orginalny gaźnik, chce założyc do niego jakis inny, lepszy gaźnik w celu zwiekszenia mocy, osiągów. Czytałem troche i jest słynny K60b.. Mam pytanie czy ten gaźnik faktycznie poprawi osiągi? (oczywiście wiem że rakiety z tego nie zrobie Big Grin ) I druga sprawa jest jakis inny gaźnik który by pasował? najważniejsze to zeby na szpilki pasował a średnice cylindra można poszerzyć.. Z simsona s51 by pasował i czy by był lepszy od tego K60b? Jeśli mógłby ktoś napisac z jakiego motorka pasowałby gaźnik (na szpilki) i jaki jest najlepszy? A i czy ten gaźnik z linku by był dobry? https://gmoto.pl/gaznik-16n3-5-simson-s70,85179.html
Z góry dzięki Smile
Pytanie czy zmiana gaźnika coś da. Jeśli chodzi o usprawnianie silnika (bo to jedyne właściwe słowo) to zaczął bym od usprawnienia zapłonu, później regulacja gaźnika Smile

Chyba że dzieją się jakieś jaja z gaźnikiem i masz go dosyć Smile możesz rzeźbić i próbować- tylko podziel się spostrzeżeniami Smile

Chyba że ktoś ma to za sobą to niech pomoże- po co wyważać otwarte drzwi Smile

Ps. sam będę walczył z gaźnikiem i chętnie poczytam o tym co można zrobić w tej materii Smile
W 023 ? haha

Zmiana gaźnika nie poprawi osiągów Wink
Powiem tyle, w ogarku 205 miałem k60b rosyjski, sprawował sie superancko, po pierwszy w nim możesz ustawić przepływ na przepustnicy czyli to co każdy gaźnik i druga rzecz to jest to zę możesz w nim ustawić sobie ile ma ssać powietrza, dzięki temu że go sobie fajnie wyregulowałem na moje potrzeby, zwiększył mi moc zmniejszając spalanie, niby nie jest to logiczne dla niektórych, ale serio mogłem więcej kilometrów nim zrobić i czułem też lekką różnice, na liczniku wyszło liche 5km/h więcej i tyle, ale jego zaletą jest to ze możesz sb ustawićc jak chcesz jeździć, bo możesz dać tak że zyska duzo mocy tyle ile sie da a spalanie jak smok będzie, im większy dopływ powietrza tym mniejsze spalanie i te tym lepiej wybucha mieszanka ale bez przesady
No sama wymiana gaźnika sporo nie da, ale jestem w trakcie "tuningu" silnika Big Grin , więc gaźnik raczej jest do zmiany na lepszy na 100%. Jeśli nic nie znajde to kupie K60b, ale pytam może ktos poleci jakiś lepszy od tego K60b, może z simsona jest lepszy? Smile
Tylko pamiętaj że żeby ci ta moc na serio podskocyzła to musizz mieć dobry przepływ paliwa i powietrza, ale mocy to da tyle choćby pic na wode, największym jego plusem jest to że jak dobrze wyregulujesz to możesz oszczędzić sobie na paliwku
Jak k60b to tylko ruski. Ogólnie ciężko to wyregulować. Osiągów nie poprawi a pomiary oryginalnym licznikiem można sobie wsadzić w d...
Spalanie chwilowo wzrośnie przy regulowaniu, a potem momentalnie spadnie do 0 po rzuceniu gaźnikiem w kąt garażu...
Polecam natomiast gaźniki z pił i kos spalinowych, byle pojemność urządzenia przy którym był gaźnik była 50cc lub więcej. Motorek lepiej się wkręca i to w zasadzie tyle. Kto się przejmuje spalaniem na poziomie 2-3l??
(28-10-2016 23:22:08)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Jak k60b to tylko ruski. Ogólnie ciężko to wyregulować. Osiągów nie poprawi a pomiary oryginalnym licznikiem można sobie wsadzić w d...
Spalanie chwilowo wzrośnie przy regulowaniu, a potem momentalnie spadnie do 0 po rzuceniu gaźnikiem w kąt garażu...
Polecam natomiast gaźniki z pił i kos spalinowych, byle pojemność urządzenia przy którym był gaźnik była 50cc lub więcej. Motorek lepiej się wkręca i to w zasadzie tyle. Kto się przejmuje spalaniem na poziomie 2-3l??

Masz racje, spalaniem się nie przejmuje. A ten gaźnik co dałem w linku pasowałby ?
Niestet nie wiem, nigdy się nie spotkałem z 16n3-5 w romecie, to już 16mm, rozstaw szpilek może być za szeroki, większy przelot = większe spalanie, problemy z regulacją też mogą wystąpić, już prędzej pasowałby 16n3-4 z Simsona 50cc. bo wyżej wymieniony to 70cc. Ale i tak nie wiem czy to będzie pasować. Może lepiej Gm13f i cylinder 019?
(29-10-2016 10:38:49)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Niestet nie wiem, nigdy się nie spotkałem z 16n3-5 w romecie, to już 16mm, rozstaw szpilek może być za szeroki, większy przelot = większe spalanie, problemy z regulacją też mogą wystąpić, już prędzej pasowałby 16n3-4 z Simsona 50cc. bo wyżej wymieniony to 70cc. Ale i tak nie wiem czy to będzie pasować. Może lepiej Gm13f i cylinder 019?

Nie cylindra z 019 zakładać nie bd.. Poszukam czy gaźnik z simsona 50cc bd pasował. Kolega wyżej wspomniał o gaźniku z kosy/ piły byłby lepszy od k60b ?
(28-10-2016 22:45:51)XeardonLordeX napisał(a): [ -> ]Powiem tyle, w ogarku 205 miałem k60b rosyjski, sprawował sie superancko, po pierwszy w nim możesz ustawić przepływ na przepustnicy czyli to co każdy gaźnik i druga rzecz to jest to zę możesz w nim ustawić sobie ile ma ssać powietrza, dzięki temu że go sobie fajnie wyregulowałem na moje potrzeby, zwiększył mi moc zmniejszając spalanie, niby nie jest to logiczne dla niektórych, ale serio mogłem więcej kilometrów nim zrobić i czułem też lekką różnice, na liczniku wyszło liche 5km/h więcej i tyle, ale jego zaletą jest to ze możesz sb ustawićc jak chcesz jeździć, bo możesz dać tak że zyska duzo mocy tyle ile sie da a spalanie jak smok będzie, im większy dopływ powietrza tym mniejsze spalanie i te tym lepiej wybucha mieszanka ale bez przesady

Wiesz jaka to jest mieszanka stechiometryczna i ile ona powinna wynosić? Więc teraz wyjaśnij mi, Dlaczego silnik chodzi na innym ustawieniu lepiej niż temu zbliżonemu do odpowiedniej mieszanki.
(29-10-2016 11:29:54)młodychłopak napisał(a): [ -> ]Kolega wyżej wspomniał o gaźniku z kosy/ piły byłby lepszy od k60b ?

Zdecydowanie. Na YT idzie znaleźć filmiki z tym gaźnikiem, super na obroty wchodzi.
Tylko te chińskie Chingjang cink cionk czy jakoś tak nie pasują, przelot 21mm bodajże ale rozstaw dla szpilek nawet po rozwierceniu w gaźniku za duży. Te z małych kos też nie pasują. (25cc) musisz pomierzyć wszystko dokładnie itd. porównać gm12f z innym.
(29-10-2016 12:24:57)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]
(29-10-2016 11:29:54)młodychłopak napisał(a): [ -> ]Kolega wyżej wspomniał o gaźniku z kosy/ piły byłby lepszy od k60b ?

Zdecydowanie. Na YT idzie znaleźć filmiki z tym gaźnikiem, super na obroty wchodzi.
Tylko te chińskie Chingjang cink cionk czy jakoś tak nie pasują, przelot 21mm bodajże ale rozstaw dla szpilek nawet po rozwierceniu w gaźniku za duży. Te z małych kos też nie pasują. (25cc) musisz pomierzyć wszystko dokładnie itd. porównać gm12f z innym.

A czy ten gaźnik pasowałby ? http://allegro.pl/nowy-gaznik-simson-s51...97438.html

A jeszcze odbiegając od tematu orginalny cylinder do kadeta (silnik 023) ile ma kanałów tzn. ile powinien mieć otworów w tulei ?
Cztery. Dwa płuczące, ssący i wydechowy.
Odpowie ktos czy gaźnik wyżej z linku pasowałby? I jak bym ten gaźnik K60b wyregulował na max moc czyli podejrzewam max spalanie to ile by wyniosło na 100 i czy moc byłaby odczuwalna? A prędkość maksymalna zwiększy się choć trochę? Bo z v-max mam problem Smile zębatki 14/35 szedł 45, zmniejszyłem z tyłu na 33 co prawda niemiałem okazji zrobić próbę ale myśle ze dalej te 45. Wiem ze te motorki tyle szły, ale 60 idzie wyciągnąc.. To poleci ktoś dobry gaźnik żeby dał kopa? Big Grin
Stron: 1 2
Przekierowanie