23-10-2016, 21:26:49
Postanowiłem podzielić się z wami moim projektem związanym z światłem stop w Ogarze 200.
Zaczynamy od kupna mikro stycznika i włącznika krańcowego drzwi z opla Astry I,kątownika o długości ramion ok 15 cm oraz przewodów odpowiedniej długości.Będą nam potrzebne jeszcze dwie śrubki grubości 3mm długość wedle uznania bo i tak skracałem,wiertła od 1mm do 3mm. Ważnym elementem który trzeba zakupić to magazynek na 3 baterie AAA lub chińską latarkę oraz diody led!
Ja chciałem zachować instalację w oryginale i zastosowałem te baterie AAA.
Montaż:kątownik przykręcamy do podnóżka od dołu z lewej strony (od strony wydechu),zaznaczamy na jakiej wysokości będzie trzeba uciąć drugie ramię kątownika i na jakiej wysokości zrobić dziurkę na mocowanie krańcówki z Astry,przycinamy i wiercimy otwór. Drugim etapem jest montaż stycznika do kątownika i przykręcenie do podnóżka,kładziemy instalację od stycznika do źródła prądu w tym wypadku w schowku oraz od stycznika do naszych diod. Trzecim i najtrudniejszym zadaniem był przedni stycznik! Zacząłem od przycięcia kawałka blachy np. nierdzewki,obrysowałem stycznik i zacząłem żmudną zabawę profilowania blaszki tak aby dociskała od spodudo uchwytu rączki! Metoda doginania dowolna na zasadzie prób i błędów. Jak już wyprofilowałem to postanowiłem przykręcić cały "moduł styczny" nie jak pierwotnie od dołu tylko od strony gdzie wchodzi linka hamulca.Wyzwaniem było wiercenie zacząłem od wiertła 1mm a skończyłem na wiertle 3mm , z doświadczenia jakie zdobyłem nie polecam wiertła 3mm tylko 2,8mm. bo jeden otwór na śrubkę właśnie wiertłem 3mm zepsułem!Czwarty etap to montaż diod ja wybrałem diody czerwone 5mm zamontowałem 2 ale doszedłem do wniosku że dodam jeszcze 2 diody. Miałem kawałek płytki drukowanej i ją wykorzystałem.Montaż diod jak kto woli. Ja zamontowałem nad żarówką.Tak to wygląda w skrócie!!! Fotek z montażu nie mam bo zapomniałem tel. w domu!!!
Załączam fotki z efektu końcowego!!
Kurczę nie mogę dodać fotek!!!!
Zaczynamy od kupna mikro stycznika i włącznika krańcowego drzwi z opla Astry I,kątownika o długości ramion ok 15 cm oraz przewodów odpowiedniej długości.Będą nam potrzebne jeszcze dwie śrubki grubości 3mm długość wedle uznania bo i tak skracałem,wiertła od 1mm do 3mm. Ważnym elementem który trzeba zakupić to magazynek na 3 baterie AAA lub chińską latarkę oraz diody led!
Ja chciałem zachować instalację w oryginale i zastosowałem te baterie AAA.
Montaż:kątownik przykręcamy do podnóżka od dołu z lewej strony (od strony wydechu),zaznaczamy na jakiej wysokości będzie trzeba uciąć drugie ramię kątownika i na jakiej wysokości zrobić dziurkę na mocowanie krańcówki z Astry,przycinamy i wiercimy otwór. Drugim etapem jest montaż stycznika do kątownika i przykręcenie do podnóżka,kładziemy instalację od stycznika do źródła prądu w tym wypadku w schowku oraz od stycznika do naszych diod. Trzecim i najtrudniejszym zadaniem był przedni stycznik! Zacząłem od przycięcia kawałka blachy np. nierdzewki,obrysowałem stycznik i zacząłem żmudną zabawę profilowania blaszki tak aby dociskała od spodudo uchwytu rączki! Metoda doginania dowolna na zasadzie prób i błędów. Jak już wyprofilowałem to postanowiłem przykręcić cały "moduł styczny" nie jak pierwotnie od dołu tylko od strony gdzie wchodzi linka hamulca.Wyzwaniem było wiercenie zacząłem od wiertła 1mm a skończyłem na wiertle 3mm , z doświadczenia jakie zdobyłem nie polecam wiertła 3mm tylko 2,8mm. bo jeden otwór na śrubkę właśnie wiertłem 3mm zepsułem!Czwarty etap to montaż diod ja wybrałem diody czerwone 5mm zamontowałem 2 ale doszedłem do wniosku że dodam jeszcze 2 diody. Miałem kawałek płytki drukowanej i ją wykorzystałem.Montaż diod jak kto woli. Ja zamontowałem nad żarówką.Tak to wygląda w skrócie!!! Fotek z montażu nie mam bo zapomniałem tel. w domu!!!
Załączam fotki z efektu końcowego!!
Kurczę nie mogę dodać fotek!!!!