Witajcie, chciałem pokazać Wam mojego bzyka z 79roku. Jest zarejestrowany i kupiłem go za 6 stówek. Plan na niego to rozebranie do ostatniej śrubki, skompletowanie brakujących części, piaskowanie i nowy lakier, szkiełkowanie silnika, piast, gaźnika i chromowanie reszty części. Ma być igła. Część prac juz zrobiłem. Pierwszy raz mam do czynienia z rometem i to forum daje mi wiele info do odbudowy. Ja za dużo wam nie pomoge z wiedzy technicznej, ale służe pomocą co do tematów rejestracji bo pracuje w WK i mam przyjemnosc rejestrowac takie bzyki. Mam też dostęp do tanich części. Obok mnie odkryłem kolesia, który ma kilka blaszanych garażów "wszystkiego" i sprzedaje to za śmieszne pieniądze. Tak wiec jak ktos cos potrzebuje, napiszcie a ja sie dowiem co i jak.
Dzisiaj byłem po części u niego i zrobiłem kilka zdjęc, byscie mogli zobaczyc swiatynie gdzie są dziesiątki rometów
Tutaj prawidłowe linki do zdjec. Nie moge edytowac posta wyżej wiec prosze moderatora o usuniecie błednie dodanych linkow
https://zapodaj.net/6d5d6d9d3ba19.jpg.html
https://zapodaj.net/e0e419a8c6c26.jpg.html
https://zapodaj.net/0f058241543e3.jpg.html
https://zapodaj.net/9a8e30c1238a3.jpg.html
https://zapodaj.net/1bf2f53136f3b.jpg.html
https://zapodaj.net/8d2493f9bb6b3.jpg.html
https://zapodaj.net/f674515a91dd1.jpg.html
https://zapodaj.net/678de46930dbf.jpg.html
Fajny zakup
Życzę powodzenia w remoncie moj czeka na skompletowanie części
Komarek fajny w miare kmpletny to najważniejsze czekam na efekty
Fajnie, fajnie, a stare tuleje i sprężyny wyjęte, czy sam się mam za to zabrać, tak by nie uszkodzić pięknego lakieru?
W czasie gdy komar nabiera nowych kolorów, pojechałem do kolesia, po brakujące części
Chlapacz miałem wporządku, ale ten z napisem PREDOM ROMET mi sie spodobał i podmienie. Podnóżek kupiłem bo ten jest prościutki a ten mój jak fale dunaju.
Fajnym rarytasem są opaski do mocowania linek do ramy, lusterko gozamet i dzwonek z pompką. Kupiłem też głowice z uchwytem do ramy bo moja nie miała uchwytu, osłone łańcucha, jedną sprężyne do amortyzatora tył bo miałem pękniętą i klamkę sprzęgła. Pieniądze śmieszne, jak ktoś coś potrzebuje to pisać bo koleś wszystko ma.
Tutaj są przygotowane części do chromowania, brakuje na nich pompki, zębatki tył i pręta hamulca i ramki od lampy. Galwanizer wycenił mi to na 650zł
Zgodził się też na tłumik - 100zł i Szprychy - 1zł/ szt
A te klamoty idą do szkiełkowania. To mi wycenił na 140zł i zawioze jak będę miał rozpołowiony silnik.
A tutaj efekty mojej wczorajszej pracy. Bałem się o felgi, bo koszt chromowania to ok 250zł za sztuke a nowe słyszałem, że mają jakis inny rozmiar i mogą nie pasować. Przeczytałem gdzieś o sposobie na rdze. Użyłem tu stary olej silnikowy z silnika komara wymieszany z popiołem z kominka i troche cifa. Efekt niesamowity - wyglądają jak nowe. Fakt, że nie było dużych wżerów, ale nie spodziewałem się takiego efektu. No i amortyzator przed i po zabawie papierem wodnym. Wymaga jeszcze dopieszczenia, ale już oko cieszy
No ładnie, chromowanie jednak strasznie drogie, mnie to też czeka z żakiem, bo on ma jeszcze inne felgi...
Muszę pomyśleć nad twoim sposobem z czyszczeniem chromu
Witam kolego. Potrzebował bym kilka części. Poszło PW.
W cholere drogie to chromowanie
U mnie jakoś tanio, nóżki od szafy 2zł/sztuka.
Mogę wiedzieć co to za RAL koloru?
Piękny komarek, ale wybrałbym osobiście inny kolorek no i bak z wtykanym korkiem bo taki tu był oryginalnie ale poza tym jest super i życzę powodzenia w dalszej pracy
Kurcze ten przodek u Józka widziałem ale wątku twojego komarka niestety nie. Naszczęście nadrobiłem zaległość. Ładna reanimacja komarka widać wkład pracy i kasy. Czekam na dalsze zdjęcia z prac. Pozdrawiam
Można wiedzieć gdzie już kupiłeś repliki tych manetek? Czyżby bezpośrednio od retro-moto.pl? To są już gotowe manetki, czy jeszcze przed poprawieniem formy?
A co to Komara, to widzę że profesjonalne podchodzisz do renowacji - będę z chęcią tu zaglądał
Patryku, sprzedali pierwszą serię próbną
nad matrycą jeszcze pracują. Ja tez dostałem te próbne i powiem Ci, że nie sa najgorsze, choć faktycznie wyglądają jak gumowe.
Marcinie, a tylne amortyzatory dobrze pracują???
Za renowację nalezą Ci się BRAWA