Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dwie motorynki uratowane przed złomem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Na początku chciałem się przedstawić i krótko o sobie opowiedzieć. Jestem Sylwek, związany jestem z motocyklami od dawna- moim pierwszym sprzętem była motorynka m301 (4klasa podstawówki), później druga motorynka się pojawiła w przeciągu trzech miesięcy (zbiornik jajo, model to chyba m3 albo m2, na pewno nie miała rurki w ramę), niestety z racji niezarabiania pieniędzy w tamtym czasie sprzedałem je obie i na to konto zakupiliśmy Wsk 125 oraz Etz 150 (obie do tej pory są w garażu). Bardzo jest mi żal tych motorynek, cóż czasu się nie cofnie. Ogólnie to garaż pęka w szwach, mam 3 zaprzęgi z koszem- dniepry mt12 x2 i Mz Ts 250/1 z koszem,Etz 150, Wsk 125 B3, dwa koszmary i ogara 200 w czarno niebieskim malowaniu. Ale mimo takiego upływu czasu nadal mnie ciągnie do Rometów Smile Parę lat temu w łapy wpadła mi motorynka za 50 zeta, stan śmietnik "-", ale udało coś się z tego zrobić, niestety zmuszony byłem się rozstać z nią... Ale w zeszłym roku, tak od niechcenia odkupiłem od jednego ludka stertę części od motorynki- zapewniał że są dwie kompletne, niestety 1/4 części nie nadawała się po nim do użytku( nie chcieli byście widzieć karterów, nie wiem czy chociaż dwa gwinty były w niej nie zerwane, ogólnie rzeźnia jak nie wiem), jedną udało się złożyć w miarę kompletną- ta czerwona z foto, druga "niebieska" w częściach... Cóż, chyba malował w burzę piaskową... Obie motorynki przestały rok, jak to się mówi - nabrały mocy, i teraz postanowiłem doprowadzić je do kultury Smile

Na początek obie rozebrałem do piaskowania, niebieska niestety nie kompletna, brak przedniego błotnika z mocowaniem, schowka oraz siedzenia. Czerwona ma się lepiej, w niej wyremontowałem silnik (chociaż z gwintami było również ciężko), ogólnie jeździła.

Jako że nie bardzo orientuję się w modelach to mam pytanko:
- jaki silnik powinna mieć motorynka z rurką do ramy oraz jak się model fachowo nazywał? Smile
Czerwona to jaki model/ zlepek?

Na jakie kolory je pomalować, macie propozycje?Smile Oczywiście zgodnie z oryginałem, bez zadymy na wsiSmile

https://goo.gl/photos/E38hBgqUBVqnFwXs7 Album google, nie mam czasu zmniejszać rozmiaru fotSmile

Pozdrawiam wszystkich czytających! Smile
Niebieska z rurką w ramię to motorynka m3, fabrycznie posiada silnik 025 (okrągły z biegami w nodze)

Czerwona to motorynka m2, nowsza seria bo juz ma wzmocnienie ramy, na oko wygląda mi to na około 88' rok Wink

Ja osobiście bym pomalował na: Czerwony, niebieski jasny lub pomarańczowy, ale to twoja decyzja Smile
Dzięki za odpowiedź! Smile
Wstępnie skłaniam się do pomarańczowego i zielonego.
Masz jakieś foty w takich kolorach?

Do poniedziałku muszę wybrać i dać znać malarzowi, po piachu ma to pomalować.
A na razie próbuję kołować inną motorynkę Wink

Silnik jajo taki jak w koszmarze? Mam taki ale biegi na linkę, a z dekielkiem na nożną zmianę chyba będzie ciężko. (chyba że mylę silnik bo komarowy to nie jajo? )
Silnik podobny jak w komarze tylko.oznaczenie025 troche ciezko znalezc ale wszystko dla.ludzi jest napisz.na.pw jak. Chcesz bo cos.moge znalezc w miare pieniadzach a jesli chodzi o kolory to m3 ladnie.wycjodzily zielone a m2 daj albo czerwien meksykanska ral chyba 2004 lub niebieska 5015
025 występował też w romecie 100 .... Smile Maluj w oryginalne kolory z palety fiata Wink
Kolor tylko oryginalny Smile Do tej z kwadraciakiem zakładam zapłon z charta, idzie już pocztą. Drugie pytanie: blachy siedzenia były również malowane pod kolor czy były w ocynku? I jak ma się siedzenie z koszmara do motorynki?
Kolejne pytanie: w jakich modelach stosowano lampę przednią z przesuwanym wyłącznikiem zapłonu i wpinaną instalacją od spodu lampy?

A może ktoś z przeglądających ma na zbyciu błotnik ze wspornikami do motorynki i siedzonko w normalnej cenie?

Zauważyłem również problem ze schowkami tylnymi, ale ktoś już znalazł patent na to i dorabia. Ma ktoś taki schowek rzemiosło u siebie? Jak to pasuje i wygląda??
Siedzenia były malowane w kolor, a nowych lamp w motorynkach CHYBA nie stosowano. Co do schowka - Chyba użytkownik Barto5050 lub Jaro5 (ta stuningowana motorynka) mają co w tych schowkach robione, wal do nich.
Schowek jeszcze można znaleźć za około 20 zł, trzeba tylko poszukać :)Mam błotnik do motorynki ale bez wsporników, cały nie pogięty, bez uszkodzeń itp, jak cie interesuje to pisz pw Wink
Przyszła część detali których mi brakowało do kompletności. Dotarł też zapłon od Charta, ale to będzie grubsza rzeźba z zapłonemSmile Założenie jest takie: bezstykowy i mieszczący się pod deklem Smile
Pytanie: czy wkładał ktoś z forum zapłon od Simsona bezstykowy do silników dwubiegowych?? Smile
Nikt nie rzeźbił z tym zapłonem??
Czy każde koło z motorynki da się przerobić na łożysko? Oraz czy oś z oryginalnych łożysk będzie pasowała w łożysko kryte??
Czy widelec przedni od Ogara pasuje do motorynki? (długość rur oraz wysokość główki ramy czy jest taka sama? - mam ogara na stanie ale nie mam motorynek więc nie sprawdzęSad = oczywiście bez ruchomych lagSmile
Czy do skręcenia górnej półki przedniego zawieszenia z przodem potrzebne są specjalne podkładki? Ma ktoś foto jak to wygląda?

Tak dużo pytań tak mało odpowiedzi....drunk
Dałbyś zdjęcie emzety z koszem? Smile
Przekierowanie