Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Mam problem z simsonem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Wczoraj kupiłem sobie Simsona s51 z 1990. Jest niestety problem z zapaleniem go. Iskra jest, paliwo dochodzi lecz nie zapala. Czasami tylko pyrknie i koniec. Świeca mokra, na kilku było to samo. Dodam że gaźnik 16n3-4, a zapłon elektronik (choć cały Simson w wersji enduro). Co mam robić?
Z góry dziękuję za pomoc Smile
Wymienie ci. Filtr sprawdź, gaźnik wyczyść, wyreguluj gaźnik i może pyknie
(02-10-2016 17:43:10)Komarzyna napisał(a): [ -> ]Wymienie ci. Filtr sprawdź, gaźnik wyczyść, wyreguluj gaźnik i może pyknie

Gaźnik wyczyściłem, kranik też, założyłem filtr paliwa, ustawiałem iglicę na różne sposoby, poziom paliwa w komorze pływakowej, i śrubę regulacji składu mieszanki. Czasem była jakaś mikro różnica, ale generalnie jestem w punkcie wyjścia.
Filtr powietrza * porawka xd to dalej ci wypisze. Iskra jest mocna, jak nie wiesz to jest brutalna metoda albo i metoda na oko. Brutalna czyli bierzesz świece w łape uziemiasz się i jak ci przejdzie przez całą łapę to jest mocna a jak lekko mrownie to jest słabiutka. Kompresje sprawdź, tłumik może gdzieś zapchany mocno. Jakby zapłon był platynowiec to bym wypisywał ci dalej i jeszcze jedno co mi na mysl przyszło
Zmierz kompresję, sprawdź klin na magnecie, jeszcze jedno co mi przychodzi na myśl to lewe powietrze z uszczelniacza. Pamiętaj o przerwie na świecy 0,4mm.
W jakich okolicznościach przestał działać?
(02-10-2016 20:09:04)jaro5 napisał(a): [ -> ]W jakich okolicznościach przestał działać?

Nie wiem... gdyż tak go kupiłem Smile Niby nie kupuje się w ciemno, ale był za półdarmo, więc nie ma co narzekać.
Dzięki za porady, jutro jeszcze będę działał.
A więc tak. Klin na magnecie jest ok, kompresja na zimnym silniku 12 barów, jest dobrze?
Nie miałem ostatnio prawie wcale czasu z nim robić, ale zauważyłem że instalacja elektryczna w nim jest mocno kombinowana, część kabli wisi, a na dodatek stacyjka w położeniu 0 jest iskra i światła... Podjąłem decyzję że robię go dla siebie. Kupię nową instalację i wyślę do elektryka. Jednak dobra iskra to podstawa dalszych prac. I mam pytanie, jak się nalewa olej do przedniego zawieszenia?
Jak już wymieniasz olej to najlepiej rozkręć je całe, wymień simeringi, uszczelki itd. bo może być bubel że olej wycieka czy coś. Żeby to rozebrać wystarczy odkręcić śruby mocujące je do półki i drugie śruby na końcu widełek. M6 bodajże. Laga się wysunie.

A - i sprawdź czy nie ma żadnych krzywizn, min. ten drut do którego wkręca się górne śruby.
Przekierowanie