Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Szpilki / Ślimaki zawieszenie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, podjalem sie odnowienia komara 2352W Wiecie moze jak sie fachowo wciska te tylnie tuleje na amortyzator?
Nie moge tez wyciagnac sprezyn z lag. Krece, ciagne z calej sily i ani drgnie. Sa rozbieralne?

I na koncu te szpilki/ ślimaki. Te śruby sa luzne w tym plastikowym trzpieniu. Probuje je tam wcisnac lub lekko dobic ale nic. Czy te sruby sa tak orginalnie czy to jakas przerobka poprzedniego wlasciciela? Czy to, że ten prawy jest krzywy bedzie powodowało złą prace amortyzatora? Mozna gdzies kupic te plastikowe trzpienie/ślimaki?

Dzieki wielkie za pomoc Smile
Marcinie, wrzuciłeś wszystko do jednego worka Smile do tego zdjęcia nie dostępne.
Po kolei
Po 1. Zapewne chodzi Ci o tylne amortyzatory kryte. Musisz wiedzieć, że były 2 rodzaje. Jedne z zaprasowaną, aluminiową osłoną dolną - mowa tylko o samym dolnym rancie i drugie bez tego rantu. Niestety, jeśli masz te z rantem to można go rozebrać jedynie po usunięciu go np na tokarce.
- Pierwsze zdjęcie z zaprasowaniem rantów



- Drugie zdjęcie bez zaprasowania



Jeśli je zatoczysz - około 2, 3 mm rozkręcisz bez problemu - prawy gwint
W środku są 2 pierścienie ślizgowe z poliamidu osadzone termicznie, tzn, że pod żadnym pozorem nie wolno ich ściągać mechanicznie, bez ich podgrzania - np w gorącej wodzie. Tyle, ze poliamid ten ma już swoje lata i kolejne poddanie go obróbce termicznej jest mało skuteczne. Niestety pękają, zwłaszcza te szersze.
Dlatego ja toczę nowe z uwzględnieniem stopnia zużycia - wymiar zewnętrzny



Po 2. Zapewne chodzi Ci o przednie lagi fi 23 mm. Tak jak piszesz, te szpilko/ślimaki były zrobione z poliamidu, a śruby M8 wtopione na gorąco. Często się zdarza, że jak się obrócą w pvc, to się nie da ich wyciągnąć.
Jeśli jakoś Ci się to uda, to nagwintuj w miejscu starych szpilek, gwint M8 i wklej na klej do twardych plastików, stosowne, nowe szpilki - z obu stron gwint. Jak to Ci się nie uda, to zostaje wytoczenie nowych szpilko/ślimaków.
Ja dorabiałem z nierdzewki A2

Przepraszam, z racji poznej godziny zapomnialem od zdjeciach.
https://zapodaj.net/ac4fd03adf406.jpg.html amortyztor kryty bez prasowania ( mozna cos z tych tuleji jeszcze zrobic czy nowe?)
https://zapodaj.net/38d4badc7d481.jpg.html widelec (wiem zapomnialem sciagnac bieżnie przed piaskowaniem) Smile
https://zapodaj.net/780442302b781.jpg.html resztki tuleji w widelcu
https://zapodaj.net/6271ab3808586.jpg.html sprezyna
https://zapodaj.net/df264b1515d65.jpg.html plastikowe ślimaki/ trzpienie te Twoje dorabiane sa przepiekne. Ten prawy jest krzywy i nie wiem czy to ma jakis wplyw na prace widelca
Cześć,
chciałem zapytać gdzie dostanę te "szpilki, ślimaki" które łączą sprężynę z widelcem w romecie?? Szukałem po sklepach typu gmoto.pl i nic :/
Czy ta część ma jakąś techniczną nazwę? W książce napraw rometa, powyższa część nie jest uwzględniona na żadnym rysunku.
Pozdro!
Tylko używki ew do dorobienia
Ok dziękuję! A masz może jakiś rysunek techniczny ew. wymiary co by tokarzowi to podrzucić?
Dorób na podstawie starych. Rysunku nie mam.
Przekierowanie