11-09-2016, 01:16:54
Stron: 1 2
11-09-2016, 01:16:54
11-09-2016, 01:39:02
Z tego co wiem to tak właśnie było.
11-09-2016, 09:22:27
Hmm da fuck...
Smieszne jest to, ze ten 'dystans' miedzy pierecieniem, a lozyskiem (widac go na foto) ma luz... i boje sie ze bedzie wydawac jakies dzwieki jak juz go dziada odpale
No to teraz pytanie do tych ktorzy remontowali 019 (ktoscto w ogole robil?), jak skladaliscie wal?
No ja wymyslilem, ze lozysko, ktorego u mnie brakuje naloze na wal, nastepnie karter z lozyskiem, ktore jest na fotkach (rzecz jasna wymienie je) wrzuce do zamrazarki i moze wtedy uda sie to poskladac nie krzywiac walu
Co sadzicie?
Na prawde posrane rozwiazanie... no po co taki dystans o szerokosci lozyska? Toc juz lepiej by bylo jakby wypieprzyc ten dystans, a lozysko umiescic przy pierscieniu... Dystans by byl i nie bylo by ew. tego dzwonienia jak i luzu osiowego, ktory byl w tym silniku przed rozpolowieniem, pomimo dobrych gniazd
Smieszne jest to, ze ten 'dystans' miedzy pierecieniem, a lozyskiem (widac go na foto) ma luz... i boje sie ze bedzie wydawac jakies dzwieki jak juz go dziada odpale
No to teraz pytanie do tych ktorzy remontowali 019 (ktoscto w ogole robil?), jak skladaliscie wal?
No ja wymyslilem, ze lozysko, ktorego u mnie brakuje naloze na wal, nastepnie karter z lozyskiem, ktore jest na fotkach (rzecz jasna wymienie je) wrzuce do zamrazarki i moze wtedy uda sie to poskladac nie krzywiac walu
Co sadzicie?
Na prawde posrane rozwiazanie... no po co taki dystans o szerokosci lozyska? Toc juz lepiej by bylo jakby wypieprzyc ten dystans, a lozysko umiescic przy pierscieniu... Dystans by byl i nie bylo by ew. tego dzwonienia jak i luzu osiowego, ktory byl w tym silniku przed rozpolowieniem, pomimo dobrych gniazd
11-09-2016, 21:02:46
Serio nikt nie remontował tego silnika?
11-09-2016, 21:06:49
z tego co pamiętam, od strony zapłonu są dwa łożyska i między nimi jest taki dziwny luz, pomiędzy jest tylko seger
11-09-2016, 22:31:57
Ja składałem taki silnik i też miałem taką tuleję, z tego co pamiętam to nawet na schemacie ona jest. A co do luzu, to łożysko ma być włożone tak żeby nie było tam luzu.
11-09-2016, 23:26:58
...a składałem tak że łożyska na ciepło na wał założyłem poskładałem na sucho resztę spasowałem czy jest ok bez wału ...potem jeden karter do piekarnika i wał z łożyskiem sam wpadł ... następnie wkładasz resztę uszczelka plus uszczelniacz drugie gniazdo podgrzałem lekko nad palnikiem i skręciłem do siebie w miarę szybko aby gniazdo nie ostygło ......
12-09-2016, 01:18:16
(11-09-2016 09:22:27)Rafku napisał(a): [ -> ]Na prawde posrane rozwiazanie... no po co taki dystans o szerokosci lozyska? Toc juz lepiej by bylo jakby wypieprzyc ten dystans, a lozysko umiescic przy pierscieniu... Dystans by byl i nie bylo by ew. tego dzwonienia jak i luzu osiowego, ktory byl w tym silniku przed rozpolowieniem, pomimo dobrych gniazdJest właśnie szerokości łożyska i u siebie wstawiłem 3 łożysko i było dobrze, przejechałem na tym silniku 2500km i było cały czas ok także myślę że to dosyć sprawdzone rozwiązanie, gdybym teraz remontował taki silnik to na pewno tak bym zrobił znowu.
12-09-2016, 01:33:45
12-09-2016, 01:53:08
(12-09-2016 01:33:45)Quake96 napisał(a): [ -> ]Nie wiem jak tu w 019, ale z tego co widzę to przynajmniej 023 miał 3 łożyska na wale:
No tak, 019 też miał w sumie 3 łożyska. Wcześniej wspominałem że można dać 3 łożyska od strony magneta.
12-09-2016, 08:24:31
Dzieki za konkrety
Ciekawe rozwiazanie jezeli chodzi o 3 lozyska od strony zaplonu.
Napiszcie jeszcze prosze z ktorej strony mam bic, zeby wybic to lozysko (to z fotek), obstawiam, ze musze wyjac seger i bic od strony simmeringu i lozysko wyleci przez skrzynie korbowa. Potwierdzcie, bo nie chce nic rozwalic
Ciekawe rozwiazanie jezeli chodzi o 3 lozyska od strony zaplonu.
Napiszcie jeszcze prosze z ktorej strony mam bic, zeby wybic to lozysko (to z fotek), obstawiam, ze musze wyjac seger i bic od strony simmeringu i lozysko wyleci przez skrzynie korbowa. Potwierdzcie, bo nie chce nic rozwalic
17-01-2017, 19:04:59
Kupiłem już sobie łożyska na wał, i analizuję pomysł Kaniloxa, i nachodzi mi do głowy pytanie:
Czy pomiędzy tymi dwoma łożyskami, nie powinno być dystansu? Jakiejś cienkiej podkładki?
Przykładem na to jest choćby 023 i dwa łożyska na lewym czopie zdystansowane podkładką 0,8mm
Czy brak podkładki pomiędzy łożyskami nie będzie miało większego wpływu na pracę silnika?
Kupiłem też nową skrzynie do 019 z jackmotors... wałek zdawczy, tryb 3 biegu? (nie wiem czy 3 biegu - zakłada się na niego koło zębate przekładni stałej) i choinkę... i napiszę tak, raczej nie warto wydawać te 180zł
Czy pomiędzy tymi dwoma łożyskami, nie powinno być dystansu? Jakiejś cienkiej podkładki?
Przykładem na to jest choćby 023 i dwa łożyska na lewym czopie zdystansowane podkładką 0,8mm
Czy brak podkładki pomiędzy łożyskami nie będzie miało większego wpływu na pracę silnika?
Kupiłem też nową skrzynie do 019 z jackmotors... wałek zdawczy, tryb 3 biegu? (nie wiem czy 3 biegu - zakłada się na niego koło zębate przekładni stałej) i choinkę... i napiszę tak, raczej nie warto wydawać te 180zł
17-01-2017, 19:16:13
(17-01-2017 19:04:59)Rafku napisał(a): [ -> ]Kupiłem już sobie łożyska na wał, i analizuję pomysł Kaniloxa, i nachodzi mi do głowy pytanie:
Czy pomiędzy tymi dwoma łożyskami, nie powinno być dystansu? Jakiejś cienkiej podkładki?
Przykładem na to jest choćby 023 i dwa łożyska na lewym czopie zdystansowane podkładką 0,8mm
Czy brak podkładki pomiędzy łożyskami nie będzie miało większego wpływu na pracę silnika?
Kupiłem też nową skrzynie do 019 z jackmotors... wałek zdawczy, tryb 3 biegu? (nie wiem czy 3 biegu - zakłada się na niego koło zębate przekładni stałej) i choinkę... i napiszę tak, raczej nie warto wydawać te 180zł
będzie się wal ruszal na boki, zasami razem z łozyskami.. a z tego wynikają rozne wesole rzeczy. stad konieczność używania oryginalnych uszczelek i oryginalnych dystansów, inaczej trzeba dystansować od nowa. to jeden z przykładów że wieśtunerzy i partacze nie maja racji że pojeździsz na wójowo złożonym silniku.
17-01-2017, 19:19:59
Oryginalnie w 019, między dwoma łożyskami w lewym karterze, jest pierścień dystansowy (taki jak zewnętrzny pierścień łożyska). Ja bym go tam dał zamiast trzeciego i odpuścił sobie kombinacje.
Nie wiem jak będą pracowały niezdystansowane łożyska i czy w ogóle będzie miejsce na ich zdystansowanie.
Za 180 zł można kupić całą nową skrzynie ZMD do 019...
Nie wiem jak będą pracowały niezdystansowane łożyska i czy w ogóle będzie miejsce na ich zdystansowanie.
Za 180 zł można kupić całą nową skrzynie ZMD do 019...
17-01-2017, 19:41:29
Patrząc na schemat tego silnika, to dając łożysko w miejsce tulejki, może być mały problem z wysprzęglaniem, więc podkładka na wał, tak aby opierała się o bieżnie wewnętrzne, byłaby wskazana. O ile takowa sie zmieści tam.
Stron: 1 2